مزایا اپیلاسیون
اپیلاسیون چیست؟
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵
پاک کردن ژل مانیکور قسمت اول
پاک کردن ژل مانیکور قسمت اول
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

چند راه ساده برای فر کردن مو

راه های فر کردن مو

فر کردن مو

چند راه ساده برای فر کردن مو

موی گوجه ای با استفاده از جوراب

موی گوجه ای با استفاده از جوراب

                            موی گوجه ای با استفاده از جوراب

این مدل مو چند سالی است که مد شده و خانم‌هایی که طرفدار بالا بستن مو ها هستند از آن استفاده می‌کنند. باید بگوییم که اگر نحوه استفاده صحیح از آن را بلد باشید, این مدل مو کاربردهای دیگری نیز دارد. اگر به دنبال راهی می‌گردید که مو هایتان را بدون استفاده از گرما و حتی زمانی که خواب هستید, فر کنید ما این روش را به شما توصیه می‌کنیم. برای انجام این روش بهتر است مو ها تازه شسته شده و نیمه خشک باشد. یک محصول حالت دهنده مانند موس یا کِرم به مو هایتان اضافه کنید. اگر این محصولات را در منزل ندارید می‌توانید از کمی تافت مو استفاده کنید. مو ها را به خوبی شانه زده و در بالای سرتان به شکل دم اسبی سفت ببندید. سر جوراب را با قیچی برش داده و با پیچاندن و گرد کردن آن به طرف داخل, آن را به شکل یک اسفنج دایره‌ای شکل که مرکزش خالی است و یا شبیه دونات در آورید. سپس آن را در انتهای مو ها قرار دهید و در حالی که مو ها را از وسط آن رد کرده‌اید, جوراب و مو هایی که در داخل آن قرار گرفته‌اند را به طرف سر بپیچانید و در نهایت با یک کلیپس یا سنجاق آن را در جای خود محکم کنید البته نیازی به این کار نیست چون مو های گوجه شده در جای خود باقی می‌مانند اما برای اطمینان بیشتر می‌توانید این کار را انجام دهید. برای آسانی کار می‌توانید دم اسبی خود را به دو بخش تقسیم کرده و برای هر قسمت جداگانه این کار را انجام دهید. اگر این کار را در طول روز انجام دهید می‌توانید تا زمانی که مو هایتان حالت می‌گیرند به راحتی به بقیه کارهایتان رسیدگی کنید اما اگر آن را در شب انجام دادید و قصد خوابیدن دارید بهتر است روی آن را با شال, کلاه یا توری بپوشانید تا در جای خودش ثابت شود. هر زمان که آماده بودید فقط کافیست کلیپس‌ها و سنجاق‌ها را باز کرده و مو ها را خلاف جهت بپیچانید و باز کنید, جوراب را از  آن خارج کرده و از مو های تابدار و حجیم شده خود به سبک هالیوودی لذت ببرید.

استفاده از هِد بند

استفاده از هِد بند

استفاده از هِد بند

یک روش ساده و سریع دیگر برای فر کردن مو ها با استفاده از تکنیک پیچاندن مو که مشابه روش‌های قبلی است را می‌خواهیم به شما معرفی کنیم. برای انجام این روش مو هایتان باید مرطوب باشد. یک هد بند به دور سر خود ببندید, می‌توانید از یک جوراب بلند نیز استفاده کنید. از هر وسیله‌ای می‌توانید استفاده کنید فقط کافیست محکم و انعطاف پذیر بوده, خاصیت ارتجاعی داشته باشد و موقعیت خودش را حفظ کند اما نباید آنقدر سفت باشد که اذیتتان کند. بعد از اینکه هد بند را در جای خود قرار دادید, مو های خود را به بخش‌های کوچک تقسیم کرده و تا جایی که لازم است به دور هد بند بپیچید. اندازه فرها به اندازه بخش بندی مو ها بستگی دارد. بخش بندی‌های بزرگتر مو ها را مواج کرده و بخش بندی‌های کوچکتر آن‌ها را حلقه حلقه می‌کند. اگر مو هایتان حجیم است و نگران تکان خوردن هد بند هستید کافیست تا دو سنجاق را به شکل ضربدری نزدیک گوش‌ها قرار دهید این کار هد بند و مو های پیچیده شده به دور آن را در جای خود نگه می‌دارد. روی مو ها کمی تافت زده تا فرها قشنگ‌تر شوند. هر زمان که آماده بودید (بعد از گذشت چند ساعت) هد بند را با دقت باز کنید. هرچقدر از تافت بیشتری استفاده کنید, فرها مدت زمان بیشتری روی مو ها باقی می‌مانند.

 

استفاده از دستمال مرطوب

استفاده از دستمال مرطوب

استفاده از دستمال مرطوب

این روش یک جایگزین خوب به جای پیچش مو است اما سریع‌تر و کارآمد‌تر است و برای داشتن فرهای کوچک فنری بسیار مناسب است. برای انجام این روش فقط کافیست یک بسته دستمال مرطوب مخصوص کودکان داشته باشید. بسته به اینکه ضخامت و بلندی مو هایتان چقدر است می‌توانید برای هر قسمت از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. اگر اندازه مو هایتان کوتاه است یا می‌خواهید که فرهای ریزتری داشته باشید می‌توانید یک دستمال مرطوب را به قسمت‌های نازک‌تر برش داده و استفاده کنید. این تکنیک بسیار ساده است. فقط کافیست یک عدد دستمال مرطوب برداشته و در قسمت انتهایی بخشی که می‌خواهید فر کنید قرار دهید, مو ها را لای آن گذاشته و خیلی سفت به سمت پوست سر بپیچانید. شما می‌توانید پیچاندن مو را از هر قسمت شروع کنید اما اگر آن را از انتها شروع کنید بهتر است زیرا در این صورت مطمئن خواهید شد که فرهایی ریز و زیبا خواهید داشت. بعد از اینکه کل یک قسمت از مو را داخل دستمال پیچیدید می‌توانید دو سر دستمال را به هم گره بزنید. بهترین قسمت این تکنیک این است که چون دستمال‌ها مرطوب هستند دیگر نیازی به این نیست که مو هایتان خیس باشد یا صبر کنید که ۷۰ درصد آن خشک شود و سپس مو هایتان را فر کنید. فقط باید تمرکزتان را روی پیچاندن و حلقه زدن موها بگذارید. دستمال‌ها به راحتی در جای خود باقی می‌مانند و بعد از گذشت چند ساعت می‌توانید آن‌ها را باز کنید. اگر می‌خواهید فرهایتان دوام بیشتری داشته باشند می‌توانید آن‌ها را در طول شب نگه دارید. می‌توانید دستمال مرطوب را خودتان در خانه درست کنید یا به صورت آماده از مغازه بخرید. بهترین قسمت این تکنیک این است که با خیس کردن دستما‌ل‌ها می‌توانید دو یا چند بار از آن‌ها استفاده کنید. یک روش کارآمد, آسان, مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست برای داشتن مو هایی زیبا.

چند راه ساده برای فر کردن موReviewed by Tannaz lotfy on Feb 1Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *