زمان مناسب رنگ کردن مو
چه زمانی نباید موهایمان را رنگ کنیم؟
آبان ۲۰, ۱۳۹۷
ماسک مو، ماسک موی چرب
ماسک موی خانگی برای موهای چرب
آبان ۲۱, ۱۳۹۷

ترفندهای نرم کردن پوست خشک

مراقبت پوست خشک

ترفندهای نرم کردن پوست خشک

ترفندهای نرم کردن پوست خشک

  در مطالب پیشین در مورد پوست خشک و روش های درمان آن اطلاعات بسیاری از آموزش داده ایم. طبقه گفته های پیشین آب داغ می تواند رطوبت پوست را از بین برده و باعث خشک شدن آن شود. به همین دلیل بهتر است همیشه با آب ولرم دوش بگیرید. اگر نمی توانید، پس سعی کنید زمان دوش گرفتن کوتاهی داشته باشید و روزانه یکبار حمام کنید. یکی از چیزهایی که پوست خشک را بسیار آزار می دهد حمام آب داغ و استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن پوست است. این قانون به شستن دست ها هم تعمیم داده می شود و سعی کنید همیشه دست ها را با آب ولرم بشویید. در ادامه این مطلب ترفندهای ساده برای داشتن پوستی نرم و لطیف را به شما آموزش می دهیم.
- استفاده از مرطوب کننده بعد از شستن دست ها یا حمام
   بهترین راه تشخیص اینکه کی باید مرطوب کننده بزنید، خود پوست است که هر موقع حس کشیدگی یا تنگ شدگی داشت یعنی خشکه خشک شده است و نیاز به مرطوب کننده دارد.
- کرم پوست را روی روغن پوست بزنید.
   کرم های بدن برای نگه داشتن و حبس کردن رطوبت پوست ساخته شده اند اما نمی توانند به پوست رطوبتی را که روغن پوست می دهد، ببخشند. به همین دلیل بهتر است اول روغن بدن بزنید و بعد کرم را روی اون برای تثبیت و ماندگاری اضافه کنید. برای پوست های خشک بهتر است از کلینزری استفاده کنید که حاوی روغن باشد.
- لایه برداری هفتگی
   مرطوب کننده روی پوستی که لایه برداری شده باشد خیلی بهتر از پوست معمولی عمل می کند. بهتر است از اسکراب شکر یا نمک در حمام استفاده کنید و حتما فراموش نکنید که بیشتر از یک بار در هفته نباشد. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است با استفاده از برس های مخصوص (برس هایی که موی طبیعی دارند) قبل از حمام روی پوست را براش بکشید. این مدل براش کشیدن برای پوست های خیلی خشک به شدت مفید است و اگر به صورت روزانه قبل از هر حمام انجام شود می توانید تأثیر آن را  بعد از یک هفته مشاهده کنید. البته بعد از آن باید حتما مرطوب کننده بزنید. می توانید برس کشی خشک را با یک اسکراب خانگی – ترکیب دو قسمت شکر یا نمک با یک قسمت روغن - ترکیب کنید و با حرکات دایره ای روی پوست بزنید.
- خرید یک دستگاه مرطوب کننده
   اگر در مناطقی زندگی می کنید که هوای خشکی دارد، استفاده از یک مرطوب کننده خانگی می تواند خیلی به نرمی و زیبایی پوست شما کمک کند.
- مراقبت حرفه ای از پوست صورت
   اگر می خواهید پوست صورت خود را تمیز کنید هیچوقت از صابون یا محصولاتی که برای پوست بدن هستند، استفاده نکنید. پوست صورت خشک می تواندباعث ورقه ورقه شدن، کشیدگی و حتی زخم شدن آن شود. بهتر است از کلینزرهای مرطوب کننده و کرمی استفاده کنید که حاوی گلیسیرین یا وازلین باشند. برای اینکه پوست شما به نرمی و لطافت پوست بچه ها شود این روش ها را بکار ببرید:
- حتما از یک کلینزر مخصوص پوست خشک استفاده کنید.
- از ماسک صورت حداقل یکبار در هفته استفاده کنید.
- هر دو یا سه روز پوست صورت روا با اسکراب های مخصوص پوست صورت تمیز کنید.
- نرم کردن پوست دست و پای خشک
   بهتر است بعد از زدن مرطوب کننده روی دست ها، دستکش بپوشید – بخصوص در فصل زمستان – و قبل از خواب پاها را با میزان زیادی مرطوب کننده آغشته کنید و روی آن جوراب کتانی بکشید و بخوابید.
- استفاده از روغن ماهی (قرص امگا 3)
   روغن ماهی یا همان امگا 3 می تواند به شدت برای پوست های خشک مفید باشد و در طول 6 هفته بهترین جواب رو به شما بدهد. امگا 3 نه تنها پوست را نرم می کند ، بلکه روی سلامت ناخن ها نیز تاثیر گذار است.

ترفندهای نرم کردن پوست خشکReviewed by آرایشگاه on Nov 11Rating: 3.0ترفندهای نرم کردن پوست خشکافرادی که پوست خشک دارند برای نرم کردن و مرطوب کردن پوست خود می توانند از انواع مرطوب کننده ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله ترفندهای نرم کردن پوست خشک را به شما آموزش می دهیم.

افرادی که پوست خشک دارند برای نرم کردن و مرطوب کردن پوست خود می توانند از انواع مرطوب کننده ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *