آرایش چشم
رنگ سایه مناسب چشم شما
خرداد ۱۶, ۱۳۹۷
ترفندهای آرایش فرانسوی
ترفندهای آرایشی زنان فرانسوی
خرداد ۱۷, ۱۳۹۷

آموزش درست کردن وکس ذغال خانگی

وکس ذغال خانگی

آموزش درست کردن وکس زغال خانگی

آموزش درست کردن وکس ذغال خانگی

   محصولات مختلفی برای وکس صورت وجود دارند اما اگر قصد دارید همزمان با از بین بردن موهای صورت، جوش‌ های سر سیاه مزاحم بر روی بینی را به طور کامل از بین ببرید می‌ توانید از وکس ذغال استفاده کنید که به راحتی در منزل قابل درست کردن است. از این وکس می‌ توان برای پاک سازی پوست، باز کردن منافذ پوستی، از بین بردن آلودگی و گرد و غبار از روی پوست و لایه برداری سطحی از پوست نیز استفاده نمود.
آموزش درست کردن وکس ذغال خانگی
   برای درست کردن وکس ذغالی به ژلاتین، ذغال فعال و خاک رس مخصوص پوست صورت نیاز دارید. ترکیب این مواد با یکدیگر به شکل یک آهنربا عمل کرده و تمام آلودگی‌ها، جوش سرسیاه، جوش سرسفید و … را از پوست جدا می سازد. ژلاتین به کار رفته در این ترکیب خاصیت آهنربایی آن را افزایش می دهد و پاکسازی بهتری را از سطح پوست انجام می شود. به دلیل استفاده از ژلاتین در این ماسک، خاصیت کشسانی آن نیز بیشتر بوده و جدا کردن این ماسک از روی پوست با کنده شدن موهای صورت نیز همراه است. در واقع به همین دلیل به وکس زغال معروف شده است. بنابراین باید توجه کنید که از این ماسک در نزدیکی خط رویش مو، ابرو و زیر چشم استفاده نکنید.
مواد لازم برای درست کردن وکس ذغال خانگی
- 1 قاشق پودر ذغال فعال
- 1/2 قاشق خاک رس مخصوص
- 1 قاشق ژلاتین
- 2 قاشق آب داغ
- برس مخصوص
دستورالعمل درست کردن وکس ذغال فعال
   تمام مواد خشک را درون یک کاسه کوچک ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس 2 قاشق آب داغ را به مواد موجود در کاسه اضافه کنید. دقت کنید که حتما از آب داغ برای این کار استفاده نمایید در غیر این صورت مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط نخواهند شد! این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید تا حالت مایع و یکدستی پیدا کند. 


- نحوه استفاده از وکس ذغال
   قبل از استفاده از این وکس باید ابتدا دمای آن را بررسی نمایید تا خیلی داغ نباشد. مقداری از این وکس را به طور مساوی روی پوست خود پخش کنید. دقت داشته باشید که ضخامت وکس در همه جای صورت به یک اندازه باشد. هرچه لایه وکس نازک‌ تر باشد نتایج بهتری خواهد داشت. منتظر شوید وکس روی صورت خشک شود و احساس کشیدگی بر روی صورت ایجاد کند. اکنون با احتیاط وکس را از روی پوست جدا نمایید. این وکس را در نزدیکی خط رویش مو استفاده نکنید زیرا هنگام جدا کردن آن از روی پوست درد بسیاری در آن ناحیه ایجاد می شود. استفاده از این ماسک به پوست افراد بستگی داشته اما به طور عادی برای افرادی که دارای پوست معمولی هستند مناسب است. بعد از استفاده از این وکس ممکن است پوست صورت قرمز و یا ملتهب گردد. این حالت طبیعی بوده و بعد از مدت 20 تا 30 دقیقه برطرف می شود. 

آموزش درست کردن وکس ذغال خانگیReviewed by سه رخ on Jun 6Rating: 3.0آموزش درست کردن وکس ذغال خانگیوکس ذغالی کی از روش های رفع موهای زائد است که در عین حال موجب پاکسازی پوست از هر نوع جوش سرسیاه و آلودگی و گرد و غبار می شود و پوست را شفاف می سازد. در این مقاله نحوه تهیه این وکس را در منزل به شما آموزش می دهیم.

وکس ذغالی کی از روش های رفع موهای زائد است که در عین حال موجب پاکسازی پوست از هر نوع جوش سرسیاه و آلودگی و گرد و غبار می شود و پوست را شفاف می سازد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *