درمان مو- آرایشگاه
راه حل درمان مو در گذشته
دی ۳۰, ۱۳۹۶
مانیکور و پدیکور
ابزار مانیکور و پدیکور
دی ۳۰, ۱۳۹۶

انواع کرم های آرایشی (قسمت ۱)

کرم آرایشی

انواع کرم های آرایشی (قسمت اول)

انواع کرم های آرایشی (قسمت اول)

کرم های آرایشی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربری خاصی همچون آرایشی، درمانی، تقویتی و غیره دارند. در این مقاله انواع کرم های آرایشی را به شما معرفی می کنیم. 
1- محصولات آرایشی
    این کرم ها و محصولات بیشتر جهت پوشش پوست و آرایش کاربرد دارند و معمولاً اثر درمانی و پیشگیری ندارند.  پزشکان در تجویز این نوع کرم ها هیچگونه نقشی ندارند و انتخاب ان ها کاملاً شخصی و سلیقه ای است. این نوع کرم ها اکثرا در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارند.نکته قابل توجه در این نوع کرم ها این است که با توجه به وجود انواع تقلبی آنها در بازار باید از اصالت این نوع کرم ها مطمئن شوید و به برچسب هولوگرام و شماره ثبت وزارت بهداشت بر روی آن دقت فرمایید و آنها را از مراکز توزیع مجاز تهیه نمایید.
2- کرم های ضدآفتاب
   در بین محصولات پوستی کرمی که بیش از همه مورد استفاده قرار می گیرد و تمامی افراد نسبت به استفاده از آن اتفاق نظر دارند، کرم های ضدآفتاب است. این نوع کرم ها مانع از ایجاد اثرات دراز مدت نور آفتاب بر روی پوست خواهند شد به همین دلیل موجب پیشگیری از پیری پوست، ایجاد چین و چروک و لک و سرطان های پوستی می شوند. بسیاری از پزشکان بر اساس نوع پوست بیمار معمولا انواعی از این کرم ها را برای بیماران خود تجویز می کنند. نقش ضدآفتاب در پوست مانند نقش زدن مسواک و خمیر دندان در پیشگیری از پوسیدگی دندان است. همانگونه که در مورد زدن مسواک نوع خمیر دندان از درجه چندم اهمیت دارد، در مورد ضدآفتاب نیز استفاده از آن باید به میزان کافی باشد و از لحاظ اثر بخشی و میزان محافظت در برابر آفتاب، ضدآفتاب ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
 به عنوان مثال برخلاف تصور رایج ضدآفتاب با SPF=90 سه برابر ضدآفتاب با SPF=30 محافظت ایجاد نخواهد کرد و این تفاوت در حد 3-2 درصد است. بنابراین ضد آفتاب ها اثر بخشی و محافظت بیشتری از سایر انواع دیگر ندارند. نکته دیگر اینکه هر چند ضدآفتاب هایی مخصوص دور چشم در بازار وجود دارد، اما می توان از ضدآفتاب های معمولی نیز برای این ناحیه از صورت استفاده کرد به شرطی این که کرم وارد مخاط چشم نشود.
 3- کمر های مرطوب کننده
    این نوع کرم ها برای برطرف کردن خشکی پوست مورد استفاده قرار می گیرند و از جایی که خشکی پوست می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند احساس ناخوشایند، خارش، سوزش و اگزماهای پوستی گردد بنابراین استفاده از این کرم ها بخصوص در افراد دارای مشکل خشکی پوست بسیار توصیه می گردد. این کرم ها بهتر است زمانی مصرف شوند که پوست با آب مرطوب شده باشد. تا حالت رطوبت مناسبی برای پوست ایجاد نمایند. در بازار انواع کرم های مرطوب کننده و چرب کننده وجود دارد که یکی از موثرترین آنها وازلین است. برخلاف تصور عموم وازلین باعث تیرگی پوست نخواهد شد و تنها ایراد آن چرب بودن و براق بودن آن است که ممکن است این حالت برای بعضی افراد بخصوص در ناحیه صورت قابل تحمل نباشد. 
4- کرم های ضدلک
    این نوع کرم ها جنبه دارویی دارند و بهتر است با توجه به نوع لک و نوع پوست توسط پزشک تجویز شده و از آن ها استفاده نمایید.
5- کرم های لایه بردار
    این کرم ها معمولا حاوی ترکیباتی با غلظت های مشخصی از اسیدهای میوه یا ترکیبات ویتامین A می باشند که در درازمدت می توانند اثرات محدودی را در کاهش چین های ریز یا لکه های پوستی داشته باشند. البته این کرم ها تاثیری بر روی چین های عمیق یا چین های ناشی از حرکت (مانند چین خنده یا خط اخم) نخواهند داشت. توصیه می کنیم این کرم ها نیز توسط پزشکان تجویز گردند. 
6- کرم های دور چشم
   در فرآوری این کرم ها معمولا از ترکیبات مرطوب کننده، لایه بردار و گاهاً ضدآفتاب استفاده می گردد. تصوری که در سطح جامعه تبلیغ می شود این است که استفاده از کرم های دور چشم می تواند باعث از بین بردن چین و چروک های دور چشم شود و یا استفاده از این کرم ها از سن خاصی به بعد توصیه می گردد، اما واقعیت امر این است که در مورد میزان اثربخشی این کرم ها اطلاعات کمی در دسترس است. با توجه به اثرات مرطوب کنندگی این کرم ها، می توانند اثرات موقتی در ظاهر پوست این ناحیه ایجاد نمایند و به خصوص افراد با پوست خشک می توانند از اثرات مرطوب کنندگی آنها احساس رضایتمندی کنند. اما از آنجایی که مکانیزم اصلی ایجاد چین و چروک دور چشم انقباض عضلات و حرکات این ناحیه است و اصولا کرم های دور چشم تاثیری روی عضلات ندارند، بنابراین کرم های دور چشم تاثیری روی چین های عمیق این ناحیه نخواهند داشت. همچنین هیچ تاثیری بر روی پف چشم و یا تیرگی دور چشم نیز نخواهند داشت. 
انواع کرم های آرایشی (قسمت ۱)Reviewed by سه رخ on Jan 20Rating: 3.0انواع کرم های آرایشی (قسمت اول)کرم های دور چشم دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربری خاصی دارند و با توجه به کاربری که دارند تأثیرات مختلفی بر روی پوست خواهند گذاشت. در این مقاله انواع کرم های آرایشی را به شما معرفی می کنیم.

کرم های آرایشی ، کرم دور چشم دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربری خاصی دارند و با توجه به کاربری که دارند تأثیرات مختلفی بر روی پوست خواهند گذاشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *