معرفی لوازم آرایش پاییزی
لوازم آرایش ضروری برای فصل پاییز
آبان ۱۰, ۱۳۹۷
آموزش تهیه دتاکس واتر توت فرنگی
دتاکس واتر توت فرنگی
آبان ۱۰, ۱۳۹۷

اثرات اپیلاسیون و وکس بدن و درمان آن ها

عوارض اپیلاسیون

اثرات اپیلاسیون و وکس بدن و درمان آن ها

اثرات اپیلاسیون و وکس بدن و درمان آن ها

   اپیلاسیون و وکس متأسفانه دارای اثرات جانبی می باشد و مانند هر روش دیگر در کنار مزیت ها دارای معایبی هم است. صلاح موهای زائد گاهی اوقات علائمی مانند قرمزی، جوش، موهای زیر پوستی، درد و غیره دارد. البته نباید اجازه دهید که این عوامل مانع استفاده شما از فواید وکس شود. برای برطرف کردن مشکلات ناشی از اپیلاسیون باید راه حل های برطرف کردن هر کدام از این علائح را یاد بگیرید:
قرمزی و التهاب
   یکی از رایج ترین اتفاقات بعد از وکس کردن موهای زائد قرمزی پوست و التهاب است که در پوست های حساس تر شدت بیشتری دارد، برای اینکه پوست را سریع آرام کنید و قرمزی آن را برطرف کنید نکات زیر را در نظر بگیرید:
- چک کردن لیبل روی وکس: مطمئن شوید که وکس حاوی هیچ ماده ی آلرژی زایی نباشد. وکس ها معمولا از رزین بر پایه مواد خاصی مثل درخت چای، لاوندر، شکلات و غیره ساخته می شود. بیشتر آنها حاوی رنگ های مصنوعی هستند که میزان آلرژیک بودن را افزایش می دهند.
- زدن پودر یا روغن: اگر قرار است خودتان موهای زائد را وکس کنید حتما قبل از زدن وکس روی پوست به ناحیه مورد نظر پودر بزنید و بعد از اتمام وکس، پوست را چرب کنید.
- تکنیک درست و دمای مناسب: مطمئن شوید که پوست را هنگام وکس کردن خوب بکشید و هر نقطه را بیش از یکبار وکس نکنید. دمای وکس هم بسیار مهم است که اگر داغ باشد پوست را می سوزاند و وکسی که خیلی سرد باشد می تواند به پوست آسیب رسانده و  باعث قرمز شدن آن گردد.
- نرم کردن و مراقبت از پوست: بعد از وکس موهای زائد و پاک کردن باقی مانده آن از روی پوست، یک ماده خنک و آرام کننده بعد از وکس به پوست بزنید، مثل ژل های آلوئه ورا، پک یخ. البته دقت کنید مواد شیمیایی به پوست نزنید چون باعث آسیب بیشتر خواهند شد. 
جوش های قرمز و سر سیاه
   بیشتر مواقع شاهد جوش های روی سطح پوست بعد از وکس شده اید. این موضوع اصلا ربطی به مستعد بودن یا نبودن پوست به جوش و آکنه ندارد. جوش زدن بعد از وکس یک موضوع کاملا رایج است که از جوش های خیلی ریز تا جوش های سر سیاه و حتی سرسفید را شامل می شود. وقتی که وکس می کنید، تعدادی از سلول های سطح پوست شما کنده می شوند و درنتیجه منافذ پوست باز خواهند شد. هرچیزی که این ناحیه باز را لمس کند موجب می شود که داخل منفذ کم کم پر شود و جوش ایجاد شود.
رسیدگی و مراقبت از پوست قبل از وکس کردن
   کاری که می توانید قبل از وکس کردن انجام دهید این است که از یک لایه بردار خیلی ملایم استفاده کنید و بعد از شستن ناحیه مورد نظر آن را اسکراب کنید. تمیز بودن و لایه برداری کردن از پوست بسیار مهم است و همچنین اپیلاسیون کار باید حتما از دستکش استفاده کند که آلودگی روی پوست قرار نگیرد.
رسیدگی های هنگام وکس
   دقت کنید که چوب وکس را (اگر خشاب نیست) فقط یکبار برای شما استفاده کنند تا باکتری به آن نچسبد و اینکه استفاده از وکس بر پایه روغن درخت چای به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی از ایجاد جوش جلوگیری خواهد کرد.
مراقبت های بعد از وکس کردن
   می توانید بعد از وکس کردن روغن عنبر سائل (Witch Hazel) روی پنبه زده و روی قسمت های وکس شده بکشید. همچنین می توانید از پماد Finipil استفاده کنید که به گفته متخصصان 99.999% از میکروب ها را از بین می برد. اگر پوست شما ملتهب و و قرمز نشده می توانید روز بعد هم با یک لایه بردار ملایم روی آن بکشید تا باکتری ها جایگزین منافذ باز نشوند.
موهای زیرپوستی
   موهای زیرپوستی تقریبا با هر متد اصلاح موهای زائدی به وجود خواهند آمد که وکس کردن هم از این قاعده مستثنا نیست. موهای زیرپوستی به این دلیل ایجاد می شوند که ممکن است وکس به جای کامل بیرون کشیدن مو، آن را بشکند و باعث شود نیمه مو در زیر پوست باقی بماند.

اثرات اپیلاسیون و وکس بدن و درمان آن هاReviewed by آرایشگاه on Nov 1Rating: 2.5اثرات اپیلاسیون و وکس بدن و درمان آن هااپیلاسیون و وکس صورت اثرات زیادی بر روی پوست بدن دارد که برای درمان آن ها باید از روش های مختلفی استفاده کنید. در این مقاله این روش ها را به شما اموزش می دهیم.

اپیلاسیون و وکس صورت اثرات زیادی بر روی پوست بدن دارد که برای درمان آن ها باید از روش های مختلفی استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *