رعایت بهداشت برس مو
بهداشت برس مو
آبان ۱, ۱۳۹۶
سرم مو کریستال
ترکیبات سرم مو کریستال
آبان ۱, ۱۳۹۶

بهترین روش های سفید کردن پوست (قسمت دوم)

ماسک روشن کننده پوست

بهترین روش های سفید کردن پوست با ماسک

بهترین روش های سفید کردن پوست (قسمت دوم)

روش دوم: نسخه‌های طبیعی برای روشن شدن پوست صورت!
۱. محلول شستشوی آب‌لیمو
لیمو ترش، یکی از روشن‌کننده‌ی طبیعی قدرتمند و حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) می باشد که در واقع به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل خواهد کرد. با استفاده از این روشن‌کننده‌ی طبیعی، لایه‌ی بالایی پوست تمیز شده و لایه‌ی روشن زیر پوست نمایان می گردد. البته اسید سیتریک موجود در آب‌ لیمو اثر روشن‌ کنندگی مشابه مواد دکلره‌ی مو، بر روی پوست دارد. با شستن پوست‌ با آب‌ لیمو پوست کمی روشن تر شده و چهره‌ای لطیف و زیباتر برای فرد خواهد ساخت. برای تهیه این ماسک باید طبق موارد زیر عمل کنید:
- آب نصف یک لیمو ترش را گرفته و با همان مقدار آب مخلوط نمایید تا مقداری رقیق شود؛ به همین دلیل پوست را تحریک نخواهد کرد و البته حالت چسبندگی کمتری نیز خواهد داشت.
- پنبه را به محلول‌ آغشته کرده و روی صورت و گردن، سینه و بازوها یا هر جای دیگری که می‌خواهید روشن‌تر گردد، بکشید.
- به مدت ۲۰ دقیقه محلول را روی پوست‌ گذاشته سپس با آب‌ گرم شستشو دهید. توجه داشته باشید بعد از استفاده از این محلول نباید بیرون بروید؛ زیرا آب‌لیمو پوست را نسبت به نور خورشید حساس‌ تر خواهد کرد.
- پس از استفاده از این محلول‌ روشن‌کننده‌، احتمالا پوست‌ خشک شده به همین دلیل می‌توانید از مرطوب‌کننده ها مناسب پوست خود استفاده نمایید.
- باید ۳ بار در هفته این روش را انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری از ان بگیرید. البته برای اینکه پوست‌ تحریک نگردد، بیشتر از ۳ بار در هفته از این محلول استفاده نکنید.
۲. پاک‌کننده‌ای به‌نام سیب‌زمینی
   سیب‌زمینی دارای میزان زیادی ویتامین C است و این فرضیه نیز وجود دارد که باید به میزان کم خاصیت روشن‌کنندگی داشته باشد. اگر سیب‌زمینی در دسترس‌ نبود، می توانید از سبزیجات دیگری که سرشار از ویتامین C هستند همچون گوجه‌فرنگی و خیار را استفاده کنید. معمولا در بیشتر کرم‌هایی که به صورت روزانه از آن ها  استفاده می کنید ویتامین C وجود دارد، اما استفاده‌ی مستقیم از سیب‌زمینی بر روی پوست، موجب دریافت مستقیم ویتامین c در پوست می شود. طبق دستور زیر ماسک سیب زمینی را تهیه کرده و چند بار در هفته از آن استفاده کنید.
- ابتدا سیب‌زمینی را از وسط نصف کرده یا به قطعات ضخیم برش دهید.
- برش‌ها را روی بخش‌هایی از پوست که قصد دارید روشن‌تر شوند بمالید.
- اجازه دهید رطوبت پوست کاملا خشک شده سپس آن را با آب‌ گرم پشست و شو دهید.
۳. خمیر زردچوبه
   
زردچوبه یک ادویه‌ هندی می باشد که تقریبا در تمام غذاهای ایرانی از آن استفاده می شود. این ادویه قرن‌هاست در کنار فواید فراوانی که دارد، به عنوان روشن‌کننده‌ی پوست نیز کارایی دارد. عده‌ای اعتقاد دارند که زردچوبه مانع از تولید ملانین (melanin) در پوست می شود، ملانین موجب تیرگی پوست خواهد شد. تعداد زیادی از افراد، زردچوبه را برای روشن کردن پوست استفاده ‌می کنند و نتایج خوبی نیز از ان گرفته اند. برای ساختن خمیر زردچوبه باید مراحل زیر را انجام دهید: 
- مقداری زردچوبه را با روغن زیتون مخلوط کرده تا مایه‌ای خمیر مانند (که سفت نباشد) به‌دست آید.
- این خمیر را به صورت یک لایه‌ی نازک روی قسمت‌هایی که قصد دارید  روشن‌تر شود قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید بماند و سپس پوست را  با آب‌ گرم شست و شو دهید.
- نگران زردی که زردچوبه بر روی پوست ایجاد می کند نباشید زیرا معمولا به راحتی شسته و پاک خواهد شد.
۴. ماسک آلوئه‌ورا
   استفاده از آلوئه‌ورای خالص به‌طور مستقیم روی پوست موجب روشن شدن پوست می شود. این گیاه اعجاب‌ انگیز که در طب سنتی به آن «صبر زرد» می گویند، یک نوع کاکتوس است که می‌توانید در منزل هم گلدان آن را نگه دارید؛ البته باید مواظب باشید نور مستقیم آفتاب به آن نخورد زیرا به تابش مستقیم آفتاب حساس است. کاربری آلوئه‌ورا در واقع به عنوان التیام‌دهنده‌ی پوست‌های سوخته می باشد. اما دارای ترکیبی به نام آنتراکینون است که با برداشتن لایه‌‌ی مرده‌‌ای از سلول‌های پوست، موجب روشن شدن آن نیز می گردد. هرچند آلوئه‌ورا در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های مختلف پوست به‌کار برده شده، اما استفاده از خود گیاه آلوئه‌ورا روی پوست یا تهیه‌ی آلوئه‌ورای خالص و استفاده از آن، می‌تواند موجب طراوت و روشن شدن پوست گردد. آلوئه‌ورا را باید مستقیماً روی تمام پوست زده و به مدت ۲۰ دقیقه منتظر شوید تا خشک و جذب گردد سپس صورت را شسته و به همان حالت بماند. حتی می توانید این ماده را از روی پوست خود نشویید زیرا عوارضی برای پوست نخواهد داشت. 
۵. آب نارگیل تازه
به توصیه تمامی آرایشگران حرفه ای در سراسر دنیا بهتر است پوست خود را با آب نارگیل تازه شستشو دهید، منظورم از نارگیل تازه، نارگیل سبز می باشد. یک بطری آب نارگیل ۱۰۰ درصد خالص یا یک نارگیل تازه تهیه کنید و از آب آن استفاده نمایید. البته نارگیل تازه معمولا فقط در مناطق گرمسیری وجود دارد و در اکثر مناطق و کشورها مخصوصا کشور ایران ممکن است به ندرت در بازار پیدا شود پنبه‌ را به آب نارگیل آغشته کرده و روی تمام نواحی پوست که قصد دارید روشن گردد، بکشید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس با آب‌ گرم پوست خود را شست و شو دهید.

 

بهترین روش های سفید کردن پوست (قسمت دوم)Reviewed by سه رخ on Oct 23Rating: 3.0بهترین روش های سفید کردن پوست (قسمت دوم)استفاده از ماسک های طبیعی که حاوی ویتامین C باشند می تاونند به روشن شدن پوست صورت کمک بسیاری کنند. در این مقاله این ماسک های طبیعی را به شما آموزش می دهیم.

استفاده از ماسک های طبیعی که حاوی ویتامین C باشند می تاونند به روشن شدن پوست صورت کمک بسیاری کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *