رژگونه خانگی
آموزش تهیه رژگونه خانگی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۷
افزایش رشد موی فر
روش های افزایش رشد موهای فر (قسمت۱)
بهمن ۱۵, ۱۳۹۷

جوانسازی پوست با PRP

رفع چین و چروک

جوانسازی پوست با PRP

جوانسازی پوست با PRP

   با افزایش سن و کمتر شدن میزان آب پوست به مرور در سطح پوست صورت چین و چروک هایی مشاهده می شود که به مرور زمان عمق پیدا کرده و در نهایت موجب پیزی پوست می شوند. برای درمان این چین و چروک ها روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها جوانسازی را به پوست خود هدیه کنید. انواع کرم ها، انواع ماسک های خانگی و آماده، تزریق ژل و بوتاکس و غیر از جمله روش های درمان چین و چروک و جوانسازی پوست هستند. اما یکی از روش‌های درمانی رایج برای درمان چین و چروک پوست، روش PRP است که هم برای مو و هم برای پوست استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم جوان‌سازی پوست با این روش را بررسی کنیم.
   PRP صورت یک روش درمانی ضد‌ پیری است که با استفاده از فاکتورهای رشد تولید شده توسط پلاکت‌ های خون بیمار انجام می‌ گردد. البته این روش تنها برای جوانسازی پوست نیست و برای موارد زیر نیز می توان از آن استفاده کرد. 
- ریزش و کم‌ پشتی مو
- حلقه‌ های سیاه زیر چشم
- پف زیر چشم
- خطوط چین و چروک در اطراف چشم و لب
- رفع تیرگی و زبری پوست
- جای جوش، اسکار و پینه
   در این روش مقداری از خون بیمار را گرفته و آن را در یک لوله استریل، سانتریفیوژ می‌ کنند. سانتریفیوژ موجب می‌ شود اجزای خون از هم جدا شده و پلاسما که یک مایع شفاف است به همراه پلاکت‌ ها جدا و غنی‌سازی شود و به پوست بیمار تزریق می‌ گردد. پلاکت‌ ها دارای فاکتورهایی هستند که کلاژن‌ سازی و رشد سلولی را تحریک و القا می‌ کنند. با ساخته شدن کلاژن و ایجاد سلول‌ های جدید، پوست نرم، سفت و تازه می‌ شود و تا حد بسیار زیادی آسیب‌ های آن برطرف خواهد شد. پلاسمای غنی‌ شده‌ ای را که از خون خود بیمار به دست آمده است را با سوزن‌ بسیار ظریفی به سطح پوست صورت، گردن و هر ناحیه دیگر تزریق می‌ کنند. این مرحله معمولا 15 دقیقه بیشتر طول نمی‌ کشد. این روش معمولا بدون درد است و ممکن است مقدار خیلی کمی کبودی، قرمزی و تورم در پوست ایجاد کند که در مدت 1 تا 3 روز از بین می‌ رود.

مراقبت‌های قبل و بعد از PRP:

استفاده از کرم ضدآفتاب بعد از انجام PRP، بسیار ضروری است و تا 24 ساعت بعد نیز نباید موضع آن را شستشو دهید. این روش درمانی به مراقبت خاص یا استراحت احتیاج ندارد و معمولا پزشک برای بیمارش موارد لازم را گوشزد کرده و کرم‌ های ترمیم کننده تجویز می کند. اگر این روش در بیمار ایجاد درد زیادی کند که به ندرت چنین اتفاقی پیش می‌ آید، با مصرف مسکن ساده استامینوفن قابل تسکین است. پزشکان این روش را در 3 نوبت درمانی انجام می‌ دهند و بین هر کدام از این جلسات 1 تا 2 ماه فاصله در نظر می گیرند تا بهترین نتیجه حاصل شود. معمولا سه ماه بعد از گذشت اولین جلسه درمان، شاهد بهبود بسیار قابل توجهی در ظاهر پوست خود خواهید بود. روش PRP برای برطرف کردن چین و چروک و آسیب‌ های پوستی در حدود 70 درصد رضایتمندی بیماران را به همراه خواهد داشت.

جوانسازی پوست با متد PRP یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست و مو است که چین و چروک های سطح پوست را از بین می برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *