جراحی زیبایی
عمل جنیوپلاستی
آذر ۲۹, ۱۳۹۸
جراحی زیبایی
عوارض اپیکانتوپلاستی
دی ۱, ۱۳۹۸

خواص روغن اکالیپتوس برای پوست

پوست

روغن اکالیپتوس

خواص روغن اکالیپتوس برای پوست:

روغن اکالیپتوس:

روغن اکالیپتوس از جمله روغن های گیاهی است که خواص درمانی بسیاری نیز دارد. فواید این روغن از شمار خارج است و برای درمان خیلی از عارضه ها می توان از آن استفاده کرد. در ضمن این روغن در داروسازی و تولید لوازم آرایشی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بویژه به کسانی که دچار مشکلات پوستی، تضعیف رشد مو و شپش سر هستند پیشنهاد می شود که درمان با روغن اکالیپتوس را نیز امتحان کنند.

این روغن همانطور که از نامش پیداست افشره برگ های درخت اکالیپتوس است. این درخت بومی استرالیاست و عطر و بویی شیرین دارد. در این بخش از این روغن بیشتر خواهیم گفت، از خواص آن مطلع می شوید و مضرات آن را نیز خواهید فهمید، چرا که مصرف آن در برخی از موارد منع می شود.

خواص روغن اکالیپتوس به شرح زیر است:

اگر بدنتان دچار التهاب های موضعی است می توانید از این روغن استفاده کنید و تاثیر مثبت آن را ببینید.

روغن اکالیپتوس این خاصیت را دارد که اسپاسم را رفع کند.

از این روغن می توانید به عنوان یک دئودورانت موثر نیز استفاده کنید. در ضمن روغن اکالیپتوس ضد انعقاد، ضدعفونی کننده و آنتی باکتریالی قوی نیز هست.

چگونه روغن اکالیپتوس تهیه کنیم:

در ابتدا نیز گفتیم که روغن اکالیپتوس حاصل برگ های درخت اکالیپتوس است. بنابراین برای تهیه روغن اکالیپتوس به چند برگ این درخت احتیاج دارید. برگ ها را با دست له تا روغن طبیعی برگ ها آزاد شود.

سپس یک روغن دیگر را به عنوان روغن حامل به روغن اکالیپتوس بیافزایید. به عنوان مثال هر برگ اکالیپتوس به یک فنجان روغن زیتون احتیاج دارد. البته می توانید در صورت نبود روغن زیتون از روغن بادام و یا روغن نارگیل استفاده کنید.

سپس ترکیب بدست آمده را روی شعله ملایم قرار دهید. زیر ظرف را خاموش کنید و برای 6 ساعت به آن دست نزنید تا بصورت طبیعی از حرارت بیافتد و عطر و خواصش از بین نرود.

حالا باید روغن را از یک صافی رد کنید و روغن خالص را به ظرفی شیشه ای و تمیز منتقل کنید.

مزیتی های روغن اکالیپتوس برای پوست:

می توانید از روغن اکالیپتوس برای درمان و تسکین خیلی از عارضه های پوستی استفاده کنید. روغن اکالیپتوس خاصیت ضد قارچی، ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و می تواند به رفع زخم های پوستی، کاهش خشکی، از بین بردن آکنه، جوش، نیش حشرات و آلودگی های پوستی کمک زیادی بکند.

سینئول موجود در این روغن یک آنتی باکتریال قوی است و می تواند در درمان زخم، آرتریت و جوش موثر باشد.

اکالیپتوس مرطوب کننده یا ضد آفتاب:

جالب است بدانید که روغن اکالیپتوس اگر با روغن زیتون ترکیب شود همچون ضد آفتابی طبیعی عمل می کند و در ضمن پوستتان را نیز از خشکی در امان نگه میدارد.

اگر دوست دارید از یک مرطوب کننده فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید، 1 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را با 3-5 قطره روغن اکالیپتوس ترکیب کنید و به پوست صورت بمالید. این ترکیب علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی می تواند خارش پوستی را نیز برطرف کند.

خواص روغن اکالیپتوس برای پوستReviewed by Arayesh on Dec 21Rating: 3.0خواص روغن اکالیپتوس برای پوستخواص روغن اکالیپتوس برای پوست، به کسانی که دچار مشکلات پوستی، تضعیف رشد مو و شپش سر هستند پیشنهاد می شود که درمان با روغن اکالیپتوس را نیز امتحان کنند.

خواص روغن اکالیپتوس برای پوست، به کسانی که دچار مشکلات پوستی، تضعیف رشد مو و شپش سر هستند پیشنهاد می شود که درمان با روغن اکالیپتوس را نیز امتحان کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *