مراقبت ناخن
درمان خانگی فرورفتگی ناخن
آبان ۵, ۱۴۰۱
مراقبت مو
با این روش ها موها را هیدراته کنید
آبان ۲۰, ۱۴۰۱

رعایت اصول بهداشتی استفاده از ژیلت

زیبایی

اصلاح صورت با ژیلت

رعایت اصول بهداشتی استفاده از ژیلت:

اصلاح صورت با ژیلت:

برای اصلاح صورت بهتر است از ژیلت های استاندارد و باکیفیت که در داروخانه های سطح شهر توزیع و عرضه می شوند تهیه و استفاده کنید. از تهیه و خرید این محصولات بهداشتی از دستفروشان به شدت اجتناب کنید. چون روی نحوه عرضه این محصولات توسط دستفروشان نظارت بهداشتی وجود ندارد.

امروز ژیلت های موجود در بازار و یا همان تیغ های یکبار مصرف کاربرد و طرفداران زیادی دارند، بنابراین با افزایش تقاضا انواع متفاوتی از این محصول در قیمت های ارزان تا گران در داروخانه ها عرضه می شوند. معمولا از ژیلت های یکبار مصرف برای حذف موهای پوست صورت، ساق پا، ساعد و نواحی شرمگاهی استفاده می شود.

ژیلت های یکبار مصرف اغلب دو تا پنج تیغه هستند، فاصله بین تیغه های این ژیلت ها بسیار نزدیک است، بنابراین موها به راحتی در منافذ آن ها گیر کرده و نباید بیش از یکبار مورد استفاده قرار گیرند. شستشوی موهایی که مابین تیغه ها برجای میمانند تقریبا غیرممکن است. بنابراین حتما پس از هربار استفاده از یک ژیلت آن را دور بیاندازید. استفاده مجدد از همان ژیلت استفاده شده بروز بیماری های پوستی را درپی دارد. در ضمن آلودگی های محیط حمام همچون قارچ ها و باکتری ها به راحتی در سطح ژیلت رشد خواهند کرد.

بهداشت تیغ های چند بار مصرف:

علاوه بر ژیلت های یکبار مصرف، تیغ های چندبار مصرف که همراه با دستگاه خود تراش مورد استفاده قرار می گیرند نیز در بازار موجود هستند. درمورد استفاده مجدد از این تیغ ها نیز باید اقداماتی انجام دهید تا باکتری ها و میکروب ها در حداقل میزان رشد کنند. بعد از اصلاح موها، صفحه فلزی دستگاه را از تیغه جدا کنید و با آب و صابون بشویید، سپس در مقابل نور خورشید و خارج از محیط مرطوب قرار دهید تا کاملا خشک شوند. تیغ از جمله لوازم شخصی فرد بشمار می رود. بنابراین اگر از ژیلتی برای اصلاح ناحیه شرمگاهی استفاده می کنید آن را در پا و زیر بغل به کار نبرید.

ژیلت های ارزان قیمت:

کارشناسان معتقدند ژیلت های یک بار مصرف ارزان، ریسک ابتلا به بیماری ها را در افراد افزایش می دهند. چراکه بیشتر تیغ ها تولید چین هستند و کسی از شرایط کیفی و بهداشتی این محصولات کاملا مطلع نیست. محصولات تولیدی گروه A دارای استانداردهای کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند و از باکیفیت و قیمت بالا برخوردارند، ولی ژیلت های ارزان قیمت گروه D بی کیفیت بشمار می روند و از ضایعات بدست می آیند.

براساس آزمایش هایی که صورت گرفته، در تولید دسته پلاستیکی ژیلت های ارزان قیمت از بی کیفیت ترین پلاستیک های ضایعاتی که عامل حساسیت های پوستی، آلرژی هستند استفاده می شود. تیغه ژیلت های گروه D از فلزات نامرغوبی تهیه شده که با کوچکترین رطوبت زنگ میزند و بستری مناسب برای رشد میکروب ها هستند. بنابراین تحت هیچ شرایطی از این تیغه ها برای اصلاح بدن استفاده نکنید. درصورت زنگ زدگی این محصول و استفاده مجدد از آن امکان بروز قارچ و عفونت در بدن و بویژه ناحیه شرمگاهی بسیار افزایش خواهد بافت.

رعایت اصول بهداشتی استفاده از ژیلتReviewed by Arayesh on Nov 6Rating: 3.0رعایت اصول بهداشتی استفاده از ژیلترعایت اصول بهداشتی استفاده از ژیلت. برای اصلاح صورت بهتر است از ژیلت های استاندارد استفاده کنید. از تهیه و خرید این محصولات بهداشتی از دستفروشان بپرهیزید.

رعایت اصول بهداشتی استفاده از ژیلت. برای اصلاح صورت بهتر است از ژیلت های استاندارد استفاده کنید. از تهیه و خرید این محصولات بهداشتی از دستفروشان بپرهیزید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *