جراحی زیبایی
اپیکانتوپلاستی و درشت کردن چشم ها
مهر ۲۰, ۱۳۹۸
مراقبت مو
روش تهیه شامپوهای گیاهی
آذر ۱۸, ۱۳۹۸

توصیه هایی برای رفع خارش پوست

پوست

خارش پوست

توصیه هایی برای رفع خارش پوست:

چند روش بهبود خارش پوستی:

پیش از آنکه دارو و راه حلی را برای درمان خارش پوست در پیش بگیرید بهتر است که علت بروز این حساسیت را پیدا کنید و بعد بهترین روش را جهت درمان دنبال کنید.

اما یکی از شایع ترین دلایل بروز خارش و حساسیت پوستی خشکی و اگزمای پوست است. افرادی که خشکی پوست دارند، همواره باید پوست بدن و بویژه صورت خود را چرب نگه دارند تا این خارش ها تشدید نشود. جهت تسکین خارش های پوستی می توانند از کرم هایی که حاوی اسید لاکتیک هستند، کرم هایی که اوره دارند و وازلین معمولی استفاده کنند. این محصولات می توانند پوست را آبرسانی و هیدراته کنند. در نتیجه پوست هیچوقت خشک نمی شود.

برخی بی حس کننده ها همچون کرم لیدوکائین یا ژل بنزوکائین و بعضی از آنتی هیستامین های موضعی همچون کرم داکسپین می توانند این خارش های پوستی را تسکین دهند.

در میان داروها محلول های موضعی نیز وجود دارند که حاوی کامفور یا فنتول هستند. این محصولات پوست را خنک می کنند و خارش پوست را تخفیف می دهند. اگر علت خارش اگزما و زخم سطحی باشد شاید پزشک کورتون موضعی تجویز کند. البته از کرم یا لوسیون کالامین هم می توان استفاده کرد، اما بهتر است بدون تجویز پزشک اینکار را انجام ندهید.

آنتی هیستامین ها پراستفاده ترین داروهای تسکین خارش پوستی بشمار می روند. آنتی هیستامین ها خاصیت خواب آوری دارند بنابراین بدون توصیه پزشک تحت هیچ شرایطی از آن ها استفاده نکنید، بخصوص اگر رانندگی می کنید.

می توانید تا زمان مراجعه به پزشک از حمام داغ، خنک کردن پوست و یا لباس های پشمی برای تسکین خارش پوست استفاده کنید.

چند توصیه برای تسکین خارش پوستی:

تست حساسیت:

ممکن خیلی از افراد به خوراکی را محصول یا جنسی از الیاف حساسیت داشته باشند اما ندانند. زمان مراجعه به مطب پزشک می توانید برای تشخیص این امر تست بدهید. در این تست پزشک مواد محرک را با پوستتان تماس می دهد و واکنش پوستتان را بررسی می کند.

دوری از گرد و خاک:

در بهار که گیاهان گرده افشانی می کنند و یا روزهای آلوده در خانه بمانید و سعی کنید حتما برای نظافت منزل از جاروی برقی استفاده کنید تا گرد و خاک وارد دهان و بینیتان نشود.

مصرف غذاهای ضد خارش:

سعی کنید از مصرف غذاهایی که ضایعات اگزمایی بوجود می آورند بپرهیزید. فلفل، کنسروها، خوراکی هایی که مواد رنگی و نگهدارنده دارند، آب میوه های و نوشابه های صنعتی، سس های شیرین و رنگی، گوجه، کیوی، خربزه و بادمجان از جمله مواردی هستند که سبب بروز اگزما می شوند.

لوازم آرایشی حساسیت زا:

ریمل ها، خط چشم مایع و لاک ناخن از جمله موارد و محصولات آرایشی هستند که سبب بروز اگزما می شوند. اگر به محصولات آرایشی حساسیت داشته باشید بیشتر در نواحی اطراف چشم دچار اگزما می شوید، چرا که پلک ها بسیار ظریف و حساس هستند و به سرعت از خود واکنش نشان می دهند.

اگر مرتبا ساعت و دستبندهای دارای فلز نیکل استفاده می کنید، ممکن است در ناحیه دست دچار اگزما شوید.

توصیه هایی برای رفع خارش پوستReviewed by Arayesh on Oct 13Rating: 3.0توصیه هایی برای رفع خارش پوستتوصیه هایی برای رفع خارش پوست. یکی از شایع ترین دلایل بروز خارش و حساسیت پوستی خشکی و اگزمای پوست است. افرادی که خشکی پوست دارند.

توصیه هایی برای رفع خارش پوست. یکی از شایع ترین دلایل بروز خارش و حساسیت پوستی خشکی و اگزمای پوست است. افرادی که خشکی پوست دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *