بسیاری از خانم ها برای داشتن موهایی بلوند و روشن، زمینه آنها را سفید می کنند که این کار در بعضی موارد موجب نارنجی شدن موها می شود. اگر تمایل دارید موهای خود را به رنگ روشن درآورید می توانید از مواد دکلره برای این کار در منزل استفاده کنید. افرادی که موی مشکی دارند و قصد دارند آن را مش و یا روشن کنند بیشتر با مشکل تغییر رنگ موها به نارنجی مواجه خواهند شد. از آنجاییکه موها بطور مساوی در تمام قسمتها رنگ نشده اند ساقه ها و ریشه های مو سایه های متفاوتی از رنگ را پس از رنگ کردن خواهند داشت. موهای بیشتر خانوم هایی که قهوه ای رنگ است دارای ته رنگ قرمز بوده و زمانیکه دکلره می شوند به نارنجی تغییر رنگ خواهند داد. البته این مشکل زمانی اتفاق می افتد که موها بطور مرتب و در زمان مناسب دکلره نشده باشند. زمان مناسب جهت دکلره کردن موها بستگی به صخامت و پر بودن موها دارد بنابراین نمیتوان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد و با توجه به هر نوع مو متفاوت است. اما در ادامه مطلب روش هایی برای برطرف کردن تناژ نارنجی رنگ مو را به شما آموزش خواهیم داد. 
ـ استفاده از مواد پاک کننده
   از مواد پاک کننده می توان جهت پاک کردن ته رنگ نارنجی و زرد موجود در موها استفاده کرد. این روش یکی از بهترین گزینه ها برای ثابت کردن رنگ نارنجی موها است.(تغییر نارنجی بد رنگ به نارنجی متعادل). به گفته آرایشگران با تجربه در آرایشگاه  از مواد تناژ صورتی و آبی برای طبیعی جلوه دادن رنگ نارنجی استفاده کنید. همچنین می توانید از شامپوهایی که دارای رنگ دانه های صورتی و آبی هستند استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید برای موهای تناژ نارنجی باید از توناژ رنگی مخالف استفاده کنید. برای رنگ های گرم نظیر زرد و نارنجی استفاده از تناژ رنگ های سرد موثر است.
ـ دکلره یا سفید کردن مجدد مو
   دکلره کردن مجدد مو باعث تغییر رنگ سایه های نارنجی موجود در آن به بلوند خواهد شد. نکته بسیار مهم این است که حداقل باید یک هفته از دکلره کردن ابتدایی موها گذشته باشد بگذرد و سپس مجدد آن ها را دکلره کنید زیرا در غیر اینصورت موها می سوزند.
ـ استفاده از رنگ موی نیمه دائمی (موقت)
   اگر قصد دارید رنگ موها را بدون دکلره ثابت نگه دارید از رنگ موهای نیمه دائمی استفاده کنید که لطیف تر از رنگ موهای دائمی هستند و بعد از 24 ساعت می توانید با شامپو آن را بشویید.
ـ استفاده از رنگ های تیره
   یک روش مؤثر این است که موها را تیره کنید و از رنگ های قهوه ای روشن و قهوه ای متوسط و یا کبود استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید از رنگ های تیره تر از موهای کنونی خود استفاده کنید تا تناژ نارنجی رنگ مو از بین رود.
ـ استفاده از مواد طبیعی
   یک راه حل طبیعی برای روشن کردن موها  استفاده از عسل است. میزان مساوی از عسل و نرم کننده مو را مخلوط کرده و بر روی موها بزنید. موهای خود را بمدت 8 تا 10 ساعت بپوشانید. این روش مدت زمان زیادی نیاز دارد و گاهی نیاز به تکرار آن نیز هست.
- بازگشت به رنگ اصلی مو
   اگر که از داشتن موهای بد رنگ میترسید براحتی می توان موها را به رنگ اصلی آن برگرداند. برای اینکار قطعا نیاز است از رنگ هایی چند درجه تیره تر استفاده کنسد زیرا استفاده از رنگ های روشن تغییر محسوسی در موها ایجاد نخواهد کرد.
ـ کمک گرفتن از افراد متخصص
   بهتر است در مورد نارنجی شدن موها با آرایشگر خود مشورت کنید زیرا او با درنظر گرفتن رنگ موها و تناژهای مختلف رنگ باعث بازگشت زیبایی به موهای شما خواهد شد.