شامپو مو
آیا باید هر روز موهای خود را بشوییم؟
آبان ۲۸, ۱۳۹۶
روغن نارگیل برای مو، ویتامینه مو
روغن نارگیل برای مو
آبان ۲۹, ۱۳۹۶

روش ترک جویدن ناخن

روش ترک جویدن ناخن ، ناخن خوردن

ترک کردن ناخن خوردن ، ناخن جویدن

روش ترک جویدن ناخن :

  1. از یک ماده بد مزه به سر ناخن هایتان بزنید . حداقل روزی یک بار این ماده را به سر ناخن طبیعی بزنید تا با تماس با دهان ناخودآگاه مزه بد را حس کنید . حالا اگر ناخن هایتان را بجوید ، مجبور میشوید دوباره به کاری که میکنید فکر کنید . با گذشت زمان کم کم هر وقت خواستید ناخن هایتان را به سمت دهان ببرید ، آن مزه ی بد را به یاد می آورید . میتوانید از یک کرم یا ماده ضد عفونی کننده ی دست استفاده کنید که مزه ی جالبی نداشته باشد.
  2. دستان خود را بپوشانید . اگر دستان خود را بپوشانید یک سد دفاعی بین دندان ها و ناخن هایتان ایجاد میکنید که از گاز گرفتن و جویدن ناخن جلوگیری میکند . مثلا میتوانید دستکش دست کنید یا سر ناخن هایتان را باند ببندید یا سر ناخن را چسب سخت ببندید . تا وقتی که ناخن هایتان پوشیده باشد شما نمی توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید .

3. وقتی عصبی هستید خودتان را سرگرم کنید . سعی کنید در زمان استرس و ناراحتی برای خودتان سرگرمی جدیدتری پیدا کنید تا اینکه به سراغ ناخن هایتان بروید . مثلا میتوانید از آدامس های بدون شکر استفاده کنید ، به دهانتان مزه ی بهتری میدهد . یا خودتان را با بازی با یک توپ کوچک یا یک سکه سرگرم کنید ، این کار دستان شما را مشغول میکند و همین باعث میشود سمت دهانتان نرود . این یک تکنیک خوب برای زمان مشاهده تلویزیون یا در ماشین است . یا چیزی بنوشید مثلا یک باطری آب همیشه همراه داشته باشید .

4. ناخن هایتان را زیبا کنید . اکر ناخن هایتان را مانیکور کنید و لاک و طراحی ناخن زیبایی کنید، دلتان نمی آید آنها را خراب کنید. مثلا از یک رنگ لاک پر رنگ استفاده کنید که اگر ناخن هایتان را بجویید تغییر رنگ لاک ها خیلی به چشم آید . یا میتوانید در آرایشگاه و سالن ناخن از ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن یا ژلیش ناخن استفاده کنید که ناخن های طبیعی تان از دندان هایتان در امان دارید .

5. ناخن هایتان را در شرایط سالمی نگه دارید . اگر سعی کنید سلامت ناخن هایتان را تامین کنید مطمنا ناخن های زیبا و قشنگی خواهید داشت که ضخامت مناسبی دارد . در این شرایط دلتان نمی آید به آنها آسیبی برسانید . 

 

روش ترک جویدن ناخنReviewed by سه رخ on Nov 19Rating: 3.5روش ترک جویدن ناخنبرای اینکه ناخن های خود را نجوید باید این مقاله را بخوانید . روش ترک جویدن ناخن را یاد بگیرید.

برای ترک کردن عادت جویدن ناخن چند روش به شما پیشنهاد میکنیم . در این مقاله از پیشنهادات پزشکان اطلاع پیدا کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *