دلیل بروز و تشدید خارش پوست
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱
ماسک
پوست روشن با ماسک توت فرنگی
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱

چند روش خانگی برای پاکسازی پوست (قسمت ۲)

پوست

پاکسازی پوست

چند روش خانگی برای پاکسازی پوست:

(قسمت 2)

از جوش شیرین استفاده کنید:

جوش شیرین را به عنوان ماده شیمیایی پایه می شناسند که سوزش معده را رفع می کند. بنابراین به خاطر خاصیت ضدالتهابی که دارد می تواند برای پوست هم مفید باشد. باز جوش شیرین استفاده می کنند. از این ماده می توان برای شستشو و پاکسازی روزانه استفاده کرد و در دراز مدت به نتیجه مطلوب رسید.

2برای رفع آلودگی های پوستی می توانید قاشق چای خوری جوش شیرین و 1 قاشق چای خوری آب گرم را ترکیب و پس از اینکه تبدیل به خمیری نرم شد روی پوست بمالید. بعد از آن صورت را شستشو دهید. بهتر است پوست را مرطوب و بعد این ترکیب را روی صورت بمالید. برای شستشو نیز بهتر است از آبگرم استفاده کنید.

اگر قصد دارید از جوش شیرین برای لایه برداری پوست استفاده کنید یک قاشق چای خوری عصاره جو دوسر، 1 قاشق غذا خوری جوش شیرین و 1 قاشق غذاخوری آب گرم را خوب باهم ترکیب کنید. پیش از استعمال این ماسک صورت را با آب گرم مرطوب کنید و بعد خمیر را به پوست بمالید. این ماسک بعد از چند دقیقه خشک می شود و می توانید بشورید.

قبل از شستن صورت خمیر را با انگشت پاک کنید اینکار سبب می شود سلول های مرده نیز برداشته شوند. بعد از این لایه برداری بهتر است از آب گرم برای شستشوی صورت استفاده کنید. اگر می خواهید منافذ پوست بسته شوند آب سرد می تواند مناسب تر باشد.

زردچوبه:

زردچوبه برای پوست همانند یک ضد التهاب و البته ضد میکروب عمل می کند. اگر از زردچوبه برای پاکسازی پوست استفاده کنید به مرور زمان پوستتان را سفید تر می کند و در برابر اشعه های آفتاب نیز همچون ضدآفتاب عمل می کند.

می توانید با استفاده از دستورالعمل زیر یک ماسک زردچوبه خوب تهیه کنید:

نصف قاشق چایخوری زردچوبه و 2 قاشق غذاخوری آرد جوی دوسر یا آرد برنج را با هم ترکیب کنید. 3 قاشق غذاخوری شیرنارگیل به این ترکیب بی افزایید. ژل آلوئه ورا و یا گلاب جایگزین شیر نارگیل هستند اگر پوست خیلی چربی دارید.

این ترکیب را برای چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید بعد بشویید. استفاده از این ماسک 2 بار در روز توصیه می شود.

ژلاتین:

ترکیب چسبنده ژلاتین و شیر سبب رفع جوش های سرسیاه می شود.

برای تهیه ترکیب یاد شده یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را در یک کاسه مایکروویو بگذارید. سپس 1.5 قاشق غذاخوری شیر بیافزایید و مخلوط کنید. ظرف را به مایکروویو منتقل کنید و اجازه دهید 10 ثانیه حرارت ببیند. این ترکیب را به پوست بمالید. 30 دقیقه صبر کنید تا ماسک بر روی صورت اثر بگذارد و کاملا خشک شود.

وقتی کاملا سفت شد آن را بردارید. همراه با برداشتن ماسک سلول های مرده نیز از روی پوست کنده می شوند.

چند روش خانگی برای پاکسازی پوست (قسمت ۲)Reviewed by Arayesh on May 21Rating: 3.0چند روش خانگی برای پاکسازی پوست قسمت دومچند روش خانگی برای پاکسازی پوست. بنابراین به خاطر خاصیت ضدالتهابی که دارد می تواند برای پوست هم مفید باشد. می توان برای شستشو و پاکسازی روزانه استفاده کرد.

چند روش خانگی پاکسازی پوست را با هم مرور میکنیم. بنابراین به خاطر خاصیت ضدالتهابی که دارد می تواند برای پوست هم مفید باشد. می توان برای شستشو و پاکسازی روزانه استفاده کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *