گلت مو چیست؟
گلت مو
تیر ۱۷, ۱۳۹۷
معرفی بهترین مارک مژه مصنوعی
بهترین مارک مژه مصنوعی
تیر ۱۸, ۱۳۹۷

روش صحیح پاک کردن آرایش صورت

روش های پاک کردن آرایش

روش صحیح پاک کردن آرایش صورت

روش صحیح پاک کردن آرایش صورت

   زیبایی پوست به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آن‌ ها رسیدگی و تمیز نگه داشتن پوست می باشد. یکی از رسیدگی های روزانه که بسیار مهم می باشد پاک کردن آرایش صورت است. پاک کردن آرایش از روی صورت، کاری است که باید به درستی انجام شود تا تمام مواد آرایشی از روی پوست پاک شده و با جلوگیری از بسته شدن منافذ صورت، زیبایی پوست و شادابی آن حفظ شود. بسیاری از خانم ها معمولا به صورت روزانه آرایش می کنند. همان اندازه که در آرایش کردن دقت و توجه لازم است در پاک کردن آرایش هم همین حساسیت ها وجود دارد تال پوست دچار آسیب نگردد. برای پاک کردن آرایش از روی پوست انواع شوینده ها و پاک کننده ها وجود دارند. این شوینده ها باید طبق دستورالعمل مخصوص به خود مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه روش های صحیح پاک کردن آرایش از صورت را به شما آموزش می دهیم. 
- روش صحیح پاک کردن آرایش از روی صورت با پاک کننده‌ های آرایشی
1. برای پاک کردن آرایش از پوست با پاک کننده های آرایشی باید قبل از هر کاری با استفاده از یک دستمال مرطوب، تمام آرایش را از روی صورت پاک نمایید. دستمالی که برای پاک کردن آرایش چشم استفاده می‌ کنید، بهتر است جدا از بقیه صورت باشد.
2. برای پاک کردن آرایش چشم می توان از یک گلوله پنبه‌ ای استفاده کرد. کمی آن را به پاک کننده آرایشی آغشته کرده و به پشت پلک بمالید تا تمام مواد آرایشی را پاک کند. دقت کنید برای حفظ زیبایی پوست صورت، در این مرحله لازم است که از کمترین میزان فشار دست استفاده کنید، به ویژه برای پاک کردن آرایش چشم که حساسیت بیشتری دارد، زیرا پوست اطراف چشم‌ ها به شدت نازک بوده و با مالش محکم و خشن، دچار چین و چروک خواهد شد.
3. اگر به جای استفاده از پاک کننده‌ های شیمیایی، قصد دارید که برای زیبایی پوست خود از یک ماده طبیعی استفاده کنید، روغن نارگیل یا جوجوبا بهترین گزینه می باشند. کمی از آن را روی انگشت خود قرار داده و با حرارت دست، گرم کنید و بعد به روی پوست و پلک بمالید. بعد از چند ثانیه آرایش را پاک کنید.
4. پس از گذراندن این مراحل و وقتی که تمام مواد آرایشی را به خوبی از روی پوست پاک کردید، صورت خود را با آب ولرم و یک شوینده ملایم شسته و بعد از آن، کرم مرطوب کننده یا تونر بزنید. تونر موجب بسته شدن منافذ پوست شده و آن را محکم می کند. 
- روش پاک کردن آرایش چشم با شامپوی بچه
1. اول از همه آرایش کل صورت را بغیر از چشم ها پاک کنید. سپس کمی از شامپو بچه را در کف دست خود ریخته و با مالش کف دست‌ ها به هم، یک کف غلیظ درست کنید. حالا با این کف، آرایش چشم را با حرکات دورانی شسته و سعی کنید در این مدت چشم‌ ها کاملا بسته باشند. سپس چشم‌ ها را بشویید.
2. اگر نیاز به شستشوی بیشتر بود، دوباره این روش را تکرار کرده و در آخر تمام صورت را با شوینده ملایم شسته و آب بکشید.
3. بعد از پاک کردن آرایش، از تونر برای پوست خود استفاده کنید تا آلودگی های موجود در منافذ را کاملا پاک کرده و از این روش موجب زیبایی پوست شود. 
نکات مهم درباره پاک کردن آرایش از روی صورت
1. هرگز برای پاک کردن آرایش ، از روش شستشو با آب استفاده نکنید. چون چشم‌ ها عضو بسیار حساسی می باشند که با این روش دچار آسیب و گاهی نیز عفونت شدید خواهند شد. به علاوه این روش ممکن است موجب ریزش مژه‌ ها و خشکی پلک گردد.
2. اگر از مواد آرایشی با قابلیت ماندگاری بالا استفاده می‌کنید، ممکن است شامپوی بچه برای پاک کردن آن مناسب نباشد.
3. هرگز دستمال پاک کننده را روی پوست با فشار محکم نکشید. بهتر است در ابتدا به روش ضربه‌ ای و با فشار کم عمل کرده و بعد با حرکت دورانی آرام، مواد آرایشی را پاک کنید تا ضمن پاک کردن آرایش به روش صحیح و اصولی، زیبایی پوست و جوانی آن نیز حفظ گردد.
4. نکته بسیار مهم در مورد پاک کردن آرایش از صورت این است که هرگز به مدت طولانی و به دفعات زیاد، از آرایش سنگین و غلیظ صورت استفاده نکنید تا زیبایی پوست کاهش پیدا نکند.

روش صحیح پاک کردن آرایش صورتReviewed by آرایشگاه on Jul 8Rating: 3.0روش صحیح پاک کردن آرایش صورتبرای پاک کردن آرایش از روی پوست روش ها و شوینده های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید اما اینکه چگونه از این مواد برای پاک کردن آرایش استفاده کنید مهم است. در این مطلب نحوه صحیح پاک کردن آرایش را به شما آموزش می دهیم.

برای پاک کردن آرایش از روی پوست روش ها و شوینده های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید اما اینکه چگونه از این مواد برای پاک کردن آرایش استفاده کنید مهم است.

1 دیدگاه

  1. سمیه گفت:

    روغن نارگیل خیلی خوبه….ممنون از مطلب خوبتون…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *