قهوه برای پوست
فواید قهوه برای پوست
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸
کمبود ویتامین
کمبود ویتامین و ریزش مو
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸

فواید زنجبیل برای پوست و مو

خواص زنجبیل

فواید زنجبیل برای پوست و مو

فواید زنجبیل برای پوست و مو

   بسیاری از خانم های خانه دار زنجبیل را به عنوان یکی از بهترین درمان ها برای سرماخوردگی می شناسند و به دلیل طعم و مزه متفاوت و خاصی که دارد، به عنوان ادویه در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این زنجبیل دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد التهاب، آنتی اکسیدان و طبع گرم نیز می باشد و تاثیرات شگفت انگیزی را می تواند برای سلامت پوست، مو و بدن به همراه داشته باشد. در آرایشگاه بسیاری از ارایشگران معروف به مشتریان خود توصیه می کنند از خواص این ماده جادویی بهره مند شوند.  

مزایا و فواید زنجبیل برای پوست

   زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به همین دلیل برای محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد بسیار مفید و موثر است و می تواند مانع از پیری پوست شود. علاوه بر این یکی از بهترین روش های خانگی برای درمان هایپر پیگمانتاسیون (عوارض پوستی که در اثر تجمع غیر یکنواخت رنگدانه ملانین روی پوست ایجاد می شود) و زخم های آکنه است. زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی و ضد عفونی کننده نیز می باشد و به همین دلیل برای درمان آکنه گزینه مناسبی می تواند باشد. خواص ضدالتهابی زنجبیل مانع از تورم پوست ناشب از جوش و آکنه شده و در عین حال درد ناشی از جوش را هم تا حد زیادی کاهش می دهد. خواص ضدعفونی آن هم به عمق پوست نفوذ کرده و باکتری های ایجادکننده جوش را از بین می برد.

مزایا و فواید زنجبیل برای موها

   زنجبیل نه تنها برای حفظ سلامت و زیبایی پوست مفید است بلکه می تواند برخی از مشکلات قدیمی مربوط به موها را نیز برطرف کنه. از انجایی که زنجبیل دارای طبیعتی گرم است زمانی که روی پوست قرار می گیرد احساس گرمای زیادی را در پوست ایجاد می کند و موجب افزایش گردش خون در پوست خواهد شد. گاهی ممکن است ریزش موها به دلیل کم بودن گردش خون در پوست سر باشد. به همین دلیل استفاده از یک عامل گرم کننده مانند زنجبیل می تواند گردش خون را تا حد زیادی در پوست سر افزایش دهد، فولیکول های مو را تحریک کند و از این راه ها، موجب کم شدن ریزش موها و تقویت رشد موها گردد. به علاوه زنجبیل حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چرب است که همگی برای تقویت و تغذیه موها مفید و موثر هستند.

فواید زنجبیل برای پوست و موReviewed by آرایشگاه on May 14Rating: 3.0فواید زنجبیل برای پوست و موزنجبیل یکی از مواد مناسب برای سلامتی پوست و مو است که موجب تقویت آن ها و رفع لک و چین و چروک می شود. در این مقاله فوابد زنجبیل برای پوست و مو را بررسی می کنیم.

زنجبیل یکی از مواد مناسب برای سلامتی پوست و مو است که موجب تقویت آن ها و رفع لک و چین و چروک می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *