اشتباهات آرایشی
اشتباهات رایج خانم های مو طلایی
مرداد ۷, ۱۳۹۷
مراقبت از پا
راز داشتن پاهای جذاب
مرداد ۷, ۱۳۹۷

لوازم آرایش مشترک

عدم استفاده مشترک از لوازم آرایشی

لوازم آرایش مشترک

لوازم آرایش مشترک

اگر تا امروز عادت داشتید بعضی از لوازم آرایشی خود را به دوستانتان قرض دهید و یا از آن ها قرض بگیرید، از امروز این عادت را ترک کنید زیرا منتقل شدن بیماری های پوستی واگیر دار ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. لوازم آرایشی و بهداشتی هر فردی مانند مسواک وسیله ای حساس و کاملا شخصی است که نباید هرکس از آن استفاده کند. به همین دلیل سعی داریم لوازم آرایشی را که نباید به صورت مشترک از آن ها استفاده کنید را به شما معرفی کنیم. 
ریمل و مداد چشم
   نوک مدادهای چشم کاملا داخل چشم فرد می رود و ممکن است هر نوع آلودگی را به خود جذب کنند و اگر چشم طرف مقابل عفونت داشته باشد و شما بی خبر باشید یا چشم شما عفونت داشته باشد و دوست شما این موضوع را نداند به راحتی عفونت منتقل می شود. ریمل هم دقیقا همین حساسیت را دارد. از آنجایی که این محصول آرایشی را کاملا از ریشه به مژه ها می زنیم با ریسک بزرگی روبرو هستید. خیلی از ریمل ها ممکن است به چشم شما حساسیت نشان دهند و باعث قرمزی و عفونت شوند. البته ابزاری مانند فرمژه هم این مشکلات را شامل می شود. از آن جایی که هر فردی با استفاده از فرمژه هر بار مقداری مداد و ریمل را به داخل چشم منتقل می کند اگر شما از این وسیله به صورت مشترک استفاده کنید به راحتی در معرض آلودگی قرار می گیرید.

لوازم آرایش براش های گونه و سایه
   از آن جایی که تمامی براش ها از مقدار زیادی موهای مصنوعی یا طبیعی تشکیل شده اند، می تواند محل رشد خیلی از باکتری ها باشد. برای اینکه این باکتری ها را از صورت یک فرد به صورت فرد دیگر انتقال ندهید، بهترین راه استفاده از براش های شخصی خود است و سمت براش های نزدیک ترین دوست خود، حتی خواهر خود هم نروید.
وسایل تیز و برنده
   بسیاری از بیماری ها مانند ایدز، هپاتیت و ... از طریق خون به افراد انتقال می شوند. پس بهتر است سمت استفاده از تیغ ابرو، ناخن گیر، گوشه گیر ناخن، وسایل مانیکور پدیکور، موچین یا قیچی کسی نروید. ممکن است دوست یا اقوام شما قبلاً از این وسایل استفاده کرده باشند و جایی از بدن آن ها را بریده باشد و عفونت هنوز روی وسیله باقی مانده باشد. اگر شما از این وسیله استفاده کنید به راحتی عفونت به بدن شما نیز منتقل خواهد شد. 

رژ لب
   شاید فکر کنید رژ لب هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد، اما اشتباه فکر می کنید. ساده ترین اتقافی که ممکن است برای شما بیفتد این است که رژ لبی را که استفاده می کنید، میکروب هایی روی خودش داشته باشد که با استفاده از آن به لب شما انتقال پیدا کند، یا مثلا صاحب رژ لب ویروس تب خال داشته باشد و شما بدون دقت به این مسئله وقتی از رژ لب او استفاده می کنید ممکن است تب خال بزنید.

لوازم آرایش مشترکReviewed by آرایشگاه on Jul 29Rating: 2.5لوازم آرایش مشترکلوازم آرایشی مانند مسواک کاملا شخصی هستند و نباید آن ها را به صورت مشترک با فرد دیگری استفاده کنید چون امکان انتقال عفونت و بیماری دارد. در این مقاله لوازم آرایشی را که نباید به صورت مشترک استفاده کنید را به شما معرفی می کنیم.

لوازم آرایشی مانند مسواک کاملا شخصی هستند و نباید آن ها را به صورت مشترک با فرد دیگری استفاده کنید چون امکان انتقال عفونت و بیماری دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *