اولاپلکس مو
کاربردهای اولاپلکس مو
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸
روغن ماساژ طبیعی
بهترین روغن ماساژ طبیعی (قسمت۲)
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸

مراقبت های بعد از تزریق چربی

تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی

   تزریق ژل یا چربی با هدف‌ های گوناگونی صورت می‌گیرد که با مراقبت‌ های ویژه‌، می‌توان ماندگاری و تاثیر این تزریق را در زیبایی و پوست صورت افزایش داد. یکی از روش‌های درمانی و زیبایی که برای جوانسازی پوست استفاده می شود، تزریق انواع فیلرها مانند تزریق چربی و تزریق ژل در زیر پوست صورت است که نیاز به مراقبت ‌های ویژه بعد از تزریق دارد تا هم نتیجه آن بهتر شود و هم عمر و ماندگاری این تزریق چربی افزایش یابد. تزریق چربی به این دلیل که یک روش غیر جراحی است، نتیجه سریع و دوران نقاهت کمی دارد، بسیار پرطرفدار و محبوب است و معمولا عوارض بسیار کمی دارد. همچنین این روش را می‌توان برای جوانسازی پوست بخش ‌های متفاوت صورت و بدن مورد استفاده قرار داد.

  1. تا 6 ساعت بعد از تزریق چربی و دیگر فیلرها، اصلا به محل مورد درمان دست نزنید و اگر صورت شما مورد درمان قرار گرفته است، از آرایش کردن آن ناحیه خودداری کنید. این کار احتمال عفونت کردن محل درمان را کاهش می دهد.
  2. تا 24 ساعت بعد از تزریق چربی و فیلر از انجام ورزش ایروبیک خودداری کنید.
  3. برای کاهش تورم و پف محل درمان، می ‌توانید مستقیما یک کیسه یخ تمیز را روی آن قرار دهید و می ‌توانید از مسکن ‌هایی که به طور معمول استفاده می ‌‌کنید، برای کاهش درد کمک بگیرید ولی این کار ممکن است بهبود کبودی را طولانی مدت کند.
  4. در صورت داشتن درد و ناراحتی در موضع تزریق چربی، می‌ توانید از اسپری بی ‌حسی استفاده کنید ولی توصیه پزشکان این است که تا حد امکان از این کار خودداری کنید.
  5. ممکن است 7 تا 14 روز بعد از تزریق چربی و فیلر احساس خارش داشته باشید که در این صورت حتما پزشک برای شما آنتی‌ هیستامین تجویز می ‌کند اما در هر صورت از خاراندن پوست جدا خودداری کنید.
  6. اگر نزدیک به روز تزریق چربی و یا بعد از آن دچار تبخال شدید (در صورتی که تزریق چربی و فیلر به لب‌ها و اطراف آن باشد)، حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا با تجویز دارو آن را درمان کند ولی از دستکاری کردن و انجام کارهای خودسرانه خودداری کنید.
  7. تا 4 روز یا یک هفته بعد از تزریق چربی و فیلر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرمای سونا جلوگیری کنید، این کار به ماندگاری این روش جوانسازی پوست کمک خواهد کرد.
  8. بهتر است تا مدتی از کرم‌ های حاوی آلفاهیدروکسی اسید، استفاده نکنید.
  9. حتما موضع تحت درمان خود را (حتی لب ‌ها) با ضدآفتاب بپوشانید و این کار را 30 دقیقه قبل از اینکه از خانه بیرون بروید انجام دهید.
  10. بعد از تزریق چربی و انواع فیلرهای دیگر، حداقل تا دو هفته از انجام لیزر درمانی و دیگر روش‌های مراقبتی و زیبایی و جوانسازی پوست خودداری کنید.
  11. از ماساژ دادن محل مورد درمان خودداری کنید، مگر اینکه ماساژ را با حوله گرم و کاملا با دقت و به آرامی انجام دهید.
  12. در صورت هر گونه احساس ناراحتی غیر طبیعی ، درد و تورم زیاد حتما در اولین فرصت موضوع را با پزشک خود در جریان بگذارید.
مراقبت های بعد از تزریق چربیReviewed by آرایشگاه on Jun 15Rating: 3.0مراقبت های بعد از تزریق چربیبعد از تزریق چربی و انجام مراحل جوانسازی پوست باید نکاتی را رعایت کنید تا ماندگاری مواد در پوست بیشتر شود. در این مقاله مراقبت های بعد از تزریق چربی را آموزش می دهیم.

بعد از تزریق چربی و انجام مراحل جوانسازی پوست باید نکاتی را رعایت کنید تا ماندگاری مواد در پوست بیشتر شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *