اشتباهات رنگ کردن مو
اشتباهات رایج در زمان رنگ کردن مو
آبان ۱۹, ۱۳۹۷
موی چرب، مراقبت مو
دلایل چربی مو
آبان ۱۹, ۱۳۹۷

اشتباهات رایج در مراقبت روزانه از پوست

مراقبت از پوست

اشتباهات مراقبت روزانه از پوست

اشتباهات رایج در مراقبت روزانه از پوست

   روند مراقبت از پوست در دوره های مختلف زندگی با تغییرات زیادی مواجه است و ممکن است در یک دوره خاص، استفاده از سرم های پوستی، انواع ماسک صورت و ... بیشتر از قبل باشد. با این حال برای اینکه یک روند درست و اصولی برای مراقبت از پوست داشته باشید لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید و سعی کنید اشتباهات رایج در این زمینه را کمتر تکرار کنید. در ادامه این مطلب نکاتی را به شما آموزش می دهیم که می توانید به راحتی پوستی سالم و شاداب داشته باشید. 
- استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت از پوست
   این روزها محصولات مراقبت از پوست که تاثیرات معجزه آسایی بر روی پوست دارند دارای تنوع بسیار زیادی هستند و شاید برخی از افراد این گونه تصور کنند که استفاده بیشتر از این محصولات تاثیرات بهتری روی پوست خواهد داشت. اما باید بگوییم که این تفکر کاملا اشتباه است و ممکن است استفاده بیش از حد از یک محصول، تاثیرات منفی نیز روی پوست داشته باشد. به عنوان مثال استفاده بیش از حد از محصولات حاوی AHA ممکن است لایه برداری بسیار زیادی از روی پوست داشته باشند و لایه محافظتی سطح پوست را از بین ببرند و زمینه را برای ایجاد جوش روی پوست فراهم سازند.
   بهتر است ترکیباتی که در محصولات مراقبت از پوست به کار رفته است را به خوبی بشناسید و اگر مواد تشکیل دهنده بسیار قوی در این ترکیبات وجود داشت، استفاده از آن محصول را کاهش دهید. مثلا لایه بردارهای حاوی سالسیلیک اسید فوق العاده قوی هستند و توصیه می شود فقط 2 بار در هفته مورد استفاده قرار گیرند. اما محصولاتی که دارای اسید گلیکولیک با لاکتیک اسید هستند این محدودیت را ندارند. 
- نادیده گرفتن قسمت گردن
   بسیاری از افراد در روند مراقبت از پوست، معمولا گردن را نادیده می گیرند و این یک اشتباه بزرگ است! در واقع بهترین کار در رابطه با مراقبت از پوست این است که تمام مراحل مراقبت از پوست صورت از جمله پاکسازی، لایه برداری، مرطوب کردن و ... را تا قسمت ترقوه گردن ادامه دهید. مهم ترین نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که با پوست گردن خیلی آرام تر و ملایم تر رفتار کنید چرا که پوست این قسمت از بدن خیلی حساس است و بهتر است که همیشه از حرکات ملایم به سمت بالا استفاده کنید تا پوست گردن دچار کشیدگی، افتادگی و چین و چروک نگردد.
- ترتیب بندی نادرست برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست
   ترتیب بندی درست برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست یکی از مهارت هایی است که کمک می کند تا مراقبت بهتری از پوست خود داشته باشید. قاعده کلی این است که ابتدا از محصولاتی با فرمولاسیون سبک و ملایم استفاده کرده و سپس به سراغ کرم ها و محصولات سنگین بروید تا منافذ پوستی مسدود نشوند. علاوه بر این برای استفاده از هر محصول باید چند دقیقه صبر کنید تا محصول قبلی به خوبی جذب پوست شود و اثرگذاری بهتری روی پوست داشته باشد. ترتیب درست استفاده از محصولات مراقبت از پوست رو میتونید در تصویر به خوبی مشاهده کنید.
- نادیده گرفتن لب بالایی
   معمولا زمانی که از لوسیون برای صورت استفاده می شود گونه ها بیشترین سهم را به خود اختصاص می دهند و معمولا لب بالایی فراموش می شود. لب ها مهم ترین قسمت صورت هستند که باید در روند مراقبت از پوست به آن ها توجه بیشتری داشته باشید. به همین دلیل توصیه میشه مقدار کمی از کرم دور چشم خودتن رو روی لب بالایی بزنید. این کرم ها معمولا حاوی مواد تشکیل دهنده ای برای تقویت کلاژن سازی در پوست هستند و میتونن پوست این قسمت از صورت رو تقویت و ترمیم کنند.
- کم نوشیدن آب 
   نوشیدن آب به مقدار کافی یکی از اساسی ترین اصول در روند مراقبت از پوست است که معمولا نادیده گرفته می شود. هرچه آب بدن بیشتر باشد روی پوست و ظاهر تاثیرگذار خواهد بود. اگر بدن و همچنین پوست کم آب و دِهیدارته باشد، پوست کسل و خسته کننده به نظر می رسد، ممکن است منافذ پوستی واضح تر دیده شوند  و همچنین خطوط ریز در پوست ایجاد خواهد شد. بنابراین حتما باید در طول روز چیزی در حدود 2 لیتر آب بنوشید و بهتر است که روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب گرم و آب لیمو شروع کنید تا سیستم گوارش هم سم زدایی شود.
- عدم استفاده از ضدآفتاب
   استفاده از کرم ضدآفتاب یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید همیشه و در هر فصلی به آن توجه داشته باشید. البته باید از کرم هایی استفاده کنید که دارای بهترین سطح مراقبت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB باشند تا از پوست هم در برابر آفتاب سوختگی و هم در برابر ایجاد چین و چروک، از بین رفتن کلاژن و ضعیف شدن پوست مراقبت کنند. استفاده از کرم های ضدآفتاب در روند مراقبت از پوست معمولا در آخرین مرحله قرار دارند و بهتر است که بعد از استفاده از کرم ضدآفتاب آرایش کنید. البته باید دقت داشته باشید که کرم های ضدآفتاب 20 دقیقه نیاز دارند تا فعال شوند!
- دستور درست کردن مرطوب کننده خانگی ساده و طبیعی
   با استفاده از این دستور ساده می توانید یک کرم مرطوب کننده خانگی برای خود تهیه کنید و بدون نگرانی از این کرم استفاده کنید و پوستی نرم، لطیف و سالم داشته باشید. برای درست کردن این کرم مرطوب کننده به نصف فنجان روغن نارگیل، 1 قاشق روغ ویتامین E  و 10 قطره روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای نیاز دارید. تمام مواد را در کاسه مناسبی ریخته و با استفاده از مخلوط کن دستی یا برقی به خوبی با هم مخلوط کنید تا حالت کرمی، کش دار و منسجم پیدا کنند و سپس این کرم مرطوب کننده را در یک ظرف در دار بریزید. به همین سادگی کرم مرطوب کننده خانگی شما آماده است. روغن نارگیل و ویتامین E می توانند رطوبت و نرمی مورد نیاز پوست را فراهم سازند و کمک می کنند تا پوستی سالم و باطراوت داشته باشید.

اشتباهات رایج در مراقبت روزانه از پوستReviewed by آرایشگاه on Nov 10Rating: 2.5اشتباهات رایج در مراقبت روزانه از پوستپوست نیاز به مراقبت های روزانه و همیشگی دارد اما گاهی اوقات در حین مراقبتهای روزانه دچار اشتباهاتی می شویم که از آن بی خبریم. در این مقاله این اشتباهات و روش های مقابله با آن را به شما آموزش می دهیم.

پوست نیاز به مراقبت های روزانه و همیشگی دارد اما گاهی اوقات در حین مراقبتهای روزانه دچار اشتباهاتی می شویم که از آن بی خبریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *