رفع خشکی پوست
تزریق مرطوب کننده به پوست
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸
ضدآفتاب پوست چرب
کرم پودر اکتی پور برای پوست چرب
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸

نکات مراقبت از پوست برای خانم های ساکن شهرهای بزرگ

مراقبت از پوست

نکات مراقبت از پوست برای خانم های ساکن شهرهای بزرگ

نکات مراقبت از پوست برای خانم های ساکن شهرهای بزرگ 

   زندگی کردن در شهرهای بزرگ و پیشرفته مزایایی دارد و می تواند تأثیر زیادی در پیشرفت زندگی فرد داشته باشد. اما به همان اندازه زندگی در چنین محیط هایی می تواند سختی های خود را داشته باشد. شهرهای بزرگ به دلیل تجمع جمعیت همواره با مشکل آلودگی هوا روبرو هستند. این آلودگی به راحتی می تواند بر روی سلامت پوست و مو و بدن فرد تأثیر مستقیم بگذارد. بسیاری از خانم هایی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به مراتب زودتر از سایر افراد دچار پیری پوست و حتی مشکلات پوستی خواهند شد. به همین دلیل افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند باید بیشتر از دیگران به سلامت پوست ومو و بدن خود اهمیت دهند. در ادامه نکات مراقبت از پوست برای افرادی را آموزش می دهیم که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند.
- نشانه های پوست حساس
پوسته پوسته شدن، قرمزی، خارش، سوزش و ... همگی جز نشانه هایی هستند که ثابت می کنند پوست شما حساس شده و باید توجه و مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشید. استرس، اولین و رایح ترین علت حساس شدن پوست است. پوست معمولا خیلی سریع به استرس واکنش نشان می دهد. کمبود خواب، نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و یا صرفا یک موقعیت استرس زا می تواند خیلی راحت پوست را تحت تاثیر قرار دهد. یکی دیگر از دلایل حساسیت پوست تغییر سریع درجه حرارت و دما است. به عنوان مثلا اگر موهای خود را در خانه خشک کنید و با عجله از خانه خارج شوید، اگر بیرون از منزل هوا سرد باشد  همین تغییر دما و وزیدن باد ممکن است موجب ایجاد قرمزی، سوزش و ایجاد واکنش در پوست شود. محصولات آرایشی عامل دیگری هستند که می توانند خیلی راحت موجب ایجاد حساسیت در پوست شوند. همه خانم ها دوست دارند زیبا و جذاب دیده شوند و استفاده از لوازم آرایش این امکان را خیلی راحت فراهم می کند. اما استفاده از لازم آرایش بی کیفیت و تقلبی نه تنها باعث ایجاد زیبایی نمی شود بلکه ممکن است حساسیت های زیادی را هم برای پوست ایجاد نماید. عدم تعادل هورمونی هم عامل دیگری است که در ایجاد حساسیت پوستی بسیار موثر است. برای مراقبت از پوست حساس باید موارد زیر را رعایت کنید: 
- محافظت از پوست در طول روز
   زندگی در شهرهای بزرگ می تواند  برای پوست خیلی تنش زا باشد، بنابراین محافظت از پوست اهمیت زیادی دارد. شما باید همیشه مقدار زیادی آب بنوشید، در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید، ضدآفتاب بزنید و از سرم ها و کرم های حاوی ویتامین C استفاده کنید. تمام این گام های کوچک به شما کمک خواهند کرد تا بهترین مراقبت و محافظت را از پوست خود داشته باشید.
- پاک کردن پوست در شب
   همه ما این توصیه را شنیده ایم که هرگز با آرایش به رختخواب نروید! پاکسازی پوست یک فرایند بسیار مهم هست که اگر به درستی انجام شود، تاثیرات و نتایج فوق العاده ای روی پوست خواهد داشت. پاکسازی پوست ممکن است دو تا سه مرحله داشته باشد. در اولین مرحله باید آرایش صورت به طور کامل پاک شود. آرایشی که صبح روی صورت انجام شده و تا پایان روز روی صورت باقی مانده است با انبوهی از آلودگی، گردو غبار و چربی صورت و ... ترکیب شده و یک لایه سنگین روی پوست ایجاد کرده است. برای خلاص شدن از این وزن سنگین روی پوست لازم است که حتما با استفاده از یک پاک کننده مناسب، تمام مواد آرایشی و آلودگی ها را از روی پوست پاک کنید.
   استفاده از میسلار واتر و یا روغن مناسب برای پوست حساس هم کمک می کند تا این پاکسازی بهتر و موثرتر انجام شود. برای اینکه پاکسازی عمیقی از پوست ایجاد شود لازم است 1 تا 2 بار در هفته از ماسک های لایه بردار استفاده کنید تا تمام سلول های مرده از روی پوست پاک شده و پوستی روشنتر و شفاف تر داشته باشید. 
- استفاده از مرطوب کننده در روز و شب
   این مرحله مهم ترین گام در مراقبت از پوست است. بهتر است که یک مرطوب کننده خوب و باکیفیت که برای شرایط پوستی خود مناسب است، خریداری کنید و هر روز و هر شب این مرطوب کننده را بر روی پوست بزنید. بهتر است مرطوب کننده ای که استفاده می کنید بدون مواد نگهدارنده و رایحه باشد تا حساسیت پوست را بیشتر و بدتر نکند. 

نکات مراقبت از پوست برای خانم های ساکن شهرهای بزرگReviewed by آرایشگاه on May 13Rating: 3.0نکات مراقبت از پوست برای خانم های ساکن شهرهای بزرگخانم ها و حتی آقایانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند باید بیشتر از سایر افراد روند مراقبت از پوست خود را پیگیری کنند تا زود دچار پیری پوست نشوند. در این مقاله نکات مراقبت از پوست برای خانم های ساکن شهرهای بزرگ را آموزش می دهیم.

خانم ها و حتی آقایانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند باید بیشتر از سایر افراد روند مراقبت از پوست خود را پیگیری کنند تا زود دچار پیری پوست نشوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *