آموزش لمینیت ناخن
لمینیت ناخن
مرداد ۶, ۱۳۹۷
اشتباهات آرایشی
اشتباهات رایج خانم های مو طلایی
مرداد ۷, ۱۳۹۷

مراقبت از پوست در فصل تابستان

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در فصل تابستان

مراقبت از پوست در فصل تابستان

   با فرا رسیدن فصل گرما و تابستان رسیدگی و مراقبت از پوست یکی از مهم ترین کارهایی است که هر خانمی باید انجام دهد. زیرا پوست لباس اول شماست و در جذابین و زیبایی شما بسیار تأثیر گذار است. به همین دلیل در این مطلب نحوه مراقبت از پوست در فصل تابستان را به شما آموزش می دهیم. 
به رژیم غذایی خود دقت کنید.
   استفاده از ماسک، کرم و سایر محصولات زمانی بیشترین کاربرد را دارند که شما از عمق به پوست خود رسیدگی کنید. به این معنی که مواد غذایی را مصرف کنید که در سیستم بدنی شما به گونه ای عمل کنند که مشکلی برای پوست شما ایجاد نشود. مثلا اگر شما هر روز غذای تند و سرخ کرده می خورید و برای جبرانش از ماسک خیار و ماست نیز استفاده می کنید، تاثیر زیادی روی پوست خود احساس نخواهید کرد. به همین دلیل بهترین کار قبل از هر اقدامی برای مراقبت از پوست این است که حتما از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. رژیمی که غذاهای سرخ کرده، تند، شیرین، نوشابه، دونات، خامه، تخمه و ... در آن وجود نداشته باشد. 
ضد آفتاب مناسب بزنید.
   برای تابستان باید مصرف ضد آفتاب را چند برابر کنید. البته اصول تجدید ضدآفتاب در تمام روزهای سال باید هر دو سه ساعت یکبار باشد، اما اگر این مسئله را در بهار و پاییز و زمستان به خیال خوب بودن هوا، رعایت نمی کنید، حتما سعی کنید در فصل تابستون ضدآفتاب خود را حتما حتما سه ساعت یکبار تجدید کنید. از ضد آفتاب مناسب پوست خود با spf مورد نظر هر روز  استفاده کنید و زمان استفاده مطمئن باشید که ضدآفتاب را روی کل صورت خود به جز چشم ها زده اید.
کلاه نقابدار و عینک بزنید.
   برای  اینکه پوست صورت شما از آفتاب به شکل کامل دور بماند باید از کلاه نقابدار و عینک استفاده نمایید. کلاه نقابدار علاوه بر اینکه باعث می شود نور به صورت شما نخورد، مانند یک سایه لان از چشم و پیشانی شما محافظت خواهد کرد. علاوه بر این، حتما حواستان باشد که عینک آفتابی خود را در تابستان از روی چشم ها برندارید چون اشعه ای که به چشم ها می رسه ممکن است باعث مشکلات چشمی گردد و پوست دور چشم را برای چروک شدن تحریک نماید. موقع خرید کلاه یا نقاب حتما نوعی را انتخاب کنید که وقتی به صورت خود می زنین همه جای صورت را پوشش دهد و علاوه بر آن در خرید عینک نیز دقت کنید.
عرق خود را پاک کنید.
   زمانی که بدن شروع به عرق کردن می کند، سموم بدن از داخل به سطح پوست خواهند آمد. برای اینکه این سموم و آلودگی ها دوباره به پوست صورت و بدن شما منتقل نشوند، باید حواستان باشد که عرق های روی پیشانی و صورت خود را با دستمال پاک کنید و اجازه ندهید این عرق ها روی صورت باقی بماند. اگه به این عرق ها توجه نکنید، ممکن است روی صورت شما پر از آکنه شود و مجبور شوید برای از بین بردن آکنه ها کلی تلاش کنید.
به آب اکتفا نکنید.
   در فصل تابستان نباید برای شستن صورت خود به آب اکتفا کنیدو فکر کنین با پاشیدن یک مشت آب به صورت خود می توانید از شر آلودگی ها خلاص شوید. در روزهای تابستان بهترین کار این است که پوست صورت خود را با ژل شستشوی مخصوص و صابون مناسب پوست خود بشویید و حتما در حالیکه صورت کمی نم دارد از کرم مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید.
آب بنوشید.
   برای تامین آب بدن در تابستان که حسابی گرم است و عرق می کنید باید یک بطری مناسب همراه خود داشته باشید و هر بار که احساس تشنگی می کنید حتما آب به بدن خود برسانید. علاوه بر استفاده از آب باید حتما از میوه های خنک نیز استفاده کنید. میوه هایی مانند خیار ، گلابی ، سیب و ... که آب لازم را به بدن و پوست شما می رسانند. در برنامه روزانه خود حتما یک لیوان خاکشیر خنک نیز قرار دهید. این کار موجب می شود هم گرما زده نشوید، هم آب کافی به بدن شما می رسد و هم اگر پوست شما جوش داشته باشد، با آن مقابله می کند.
هر روز دوش بگیرید.
   دوش گرفتن را در تابستان اصلا فراموش نکنید. بهترین پیشنهاد این است که هر روز دوش بگیرید. فقط توجه کنین اگه پوست شما خشک است ، هر روز از مواد شوینده استفاده نکنید و کافی است با آب ، آلودگی را  از بدن خود دور کنید. این کار موجب می شود تمیز باشید، بوی خوب دهید و از همه مهم تر آلودگی ها را از سطح پوست بدن و صورت خود دور کنید.
مراقبت از پوست در فصل تابستانReviewed by آرایشگاه on Jul 28Rating: 3.0مراقبت از پوست در فصل تابستاندر فصل تابستان رسیدگی به پوست بدن یمی از مهم ترین کارهایی است که هر خانمی باید آن را انجام دهد تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید. در این مقاله نحوه مراقبت از پوست در فصل تابستان را به شما آموزش می دهیم.

در فصل تابستان رسیدگی به پوست بدن یمی از مهم ترین کارهایی است که هر خانمی باید آن را انجام دهد تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *