سایه چشم، آرایش چشم
آموزش کشیدن سایه چشم
آبان ۳۰, ۱۳۹۷
رفع جای جوش
رفع لکه های صورت
آبان ۳۰, ۱۳۹۷

مراقبت از پوست مخصوص نوجوانان

تقویت پوست برای نوجوانان

مراقبت از پوست مخصوص نوجوانان

مراقبت از پوست مخصوص نوجوانان

   برای اینکه با افزایش سن پوست همچنان شاداب و با طراوت بماند باید از سنین نوجوانی از روش های درست مراقبت از پوست استفاده ود. در این سن هورمون های بدن به شدت در حال تغییر هستند و به همین دلیل ممکن است تولید چربی در پوست افزایش یابد و با مسدود شدن منافد پوستی جوش و اکنه زیادی روی صورت و بدن ایجاد شود. به همین دلیل در دوران نوجوانی با جوش و آکنه زیادی مواجه می شویم! برای اینکه بتوانید پوست را در زمان نوجوانی که تقریبا اوج تغییرات هورمونی است سالم و باطراوت نگه دارید لازم است که با چند نکته و قانون مهم در این رابطه آشنا شوید!
- پوست خود را بشناسید!
   مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که پوست خود را با دقت بررسی کنید و به درستی بشناسید! وقتی که نوع پوست را به خوبی شناسایی کنید می توانید از بهترین روش های مراقبت از پوست استفاده کنید و از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری نمایید. علاوه بر این می توانید بهترین محصولات بهداشتی و آرایشی که تناسب خوبی با پوست را دارند نیز شناسایی و استفاده نمایید. اگرچه نوع پوست تا حد زیادی ارثی است و نمی توان آن را تغییر داد اما می توانید با استفاده از یک رژیم درست مراقبتی، پوستی متعادل و سالم داشته باشید!
- هر شب و هر صبح پوست را تمیز کنید!
   به عنوان یک نوجوان مهم ترین کاری که باید برای مراقبت از پوست خود انجام دهید این است که هر روز صبح و هرشب پوست خود را پاک و تمیز کنید! تمیز کردن پوست به روش درست کمک می کند تا روغن های اضافی و سایر ناخالصی ها از روی پوست پاک شوند و امکان ایجاد جوش و آکنه هم کاهش یابد. استفاده از صابون های آنتی باکتریال، کرم های ضدباکتری و مرطوب کننده های بدون روغن بهترین محصولات برای این کار می باشند. بهتر است که صبح ها پوست را با محصولی که فرمول فوم یا ژل دارد شستشو دهید و در پایان روز هم با شستن صورت با استفاده از پاک کننده مبتنی بر آب، هرگونه مواد آرایشی، روغن اضافی، گرد و غبار و آلودگی را از روی پوست حذف نمایید. توصیه ما این است که همیشه پوست را با آب گرم بشویید و زمانی که پوست تمیز شد با استفاده از آب سرد منافذ پوستی را محکم کنید. همیشه و به ویژه شب ها از یک کرم مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز پوست حفظ و تامین گردد.
- لایه برداری از پوست به طور منظم
   با توجه به اینکه در سن نوجوانی هورمون ها در حال تغییر هستند بهتر است که از پوست خود لایه برداری کنید تا سلول های مرده و چربی های اضافی پوست از بین بروند و مانع از مسدود شدن منافذ پوستی شوند! توصیه ای که در این زمینه وجود دارد این است که بیشتر از 2 تا 3 بار در هفته از پوست لایه برداری نکنید و در زمان لایه برداری از حرکات آرام و ملایم استفاده کنید.
   ترکیبی از 1/2 فنجان اب کرم، 1/3 فنجان بلغور جو دوسر و 1 قاشق ماست یک لایه بردار طبیعی و خوب برای پوست است که می توانید با اضافه کردن 1 قاشق زردچوبه خواص ضدباکتری این ماسک لایه بردار را افرایش دهید و یا با اضافه کردن سفید تخم مرغ ویتامین B بیشتری به پوست خود تزریق کنید! یک لایه نازک از این ماسک را روی صورت بمالید 10 تا 15 دقیقه صبر کرده و سپس به آرومی از روی پوست پاک کنید و پوست را با آب گرم بشویید.
- پوست را از داخل بدن تقویت کنید!
   بهتر است که در سنین نوجوانی به چیزهایی که در برنامه غذایی مصرف می کنید توجه بیشتری داشته باشید. زیرا هر چیزی که میل می کنید به طور مستقیم روی پوست تاثیر دارد. بهتر است استفاده از لبنیات مختلف به جز شیر را کاهش دهید و همچنین از مصرف خوراکی های شیرین و نشاسته ای هم خودداری کنید. شکر و خوراکی های شیرین شده با قند مصنوعی می توانند به راحتی باعث التهاب پوست شوند و مشکلات پوستی را تشدید نمایند. بهتر است مواد غذایی که حاوی چربی های مفید هستند مانند انواع ماهی ها، آووکادو و آجیل را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و مصرف میوه و سبزی تازه را هرگز فراموش نکنید.

مراقبت از پوست مخصوص نوجوانانReviewed by آرایشگاه on Nov 21Rating: 2.5مراقبت از پوست مخصوص نوجوانانبرای مراقبت از پوست نوجوانان روش ها و محصولات مختلفی است که باید با استفاده صحیح از آن ها مراقبت های ویژه از پوست انجام شود تا همیشه شاداب بماند. در این مقاله نحوه مراقبت از پوست مخصوص نوجوانان را به شما آموزش می دهیم.

برای مراقبت از پوست نوجوانان روش ها و محصولات مختلفی است که باید با استفاده صحیح از آن ها مراقبت های ویژه از پوست انجام شود تا همیشه شاداب بماند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *