ترفند آرایش چشم
سفید، روشن و درشت کردن چشم ها با ترفندهای آرایشی
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸
ماسک شیر خام
فواید شیر خام برای پوست صورت
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸

مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شده

مراقبت موی کراتینه شده

مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شده

مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شده

   امروزه بیشتر خانم ها با کراتینه مو آشنایی دارند و یا دست کم حداقل یکبار نام این روش را در آرایشگاه شنیده اند. کراتینه روشی برای درمان حالت خشک و وز موها است که در کنار تقویت و بازسازی کوتیکول های مو موجب صاف شدن و رفع وزی مو نیز می شود. این روش برای خانم هایی که موهای وز و خشک دارند بسیار مؤثر است. موی بسیاری از خانم ها به دلیل رنگ کردن و استفاده از مواد شیمیایی به مرور حالتی شکننده، خشک و وز پیدا می کند.
   در این حالت معمولا بهترین راه کوتاه کردن موها است اما شما می توانید با استفاده از کراتینه موهای خود را تقویت و بازسازی کنید. کراتینه در واقع مراتین از دست رفته مو را به آن باز می گرداند. اما پس از انجام کراتینه مو باید از موهای خود به خوبی مراقبت کنید تا کراتینه ماندگاری بیشتری روی موهای شما داشته باشد. به همین دلیل در ادامه چند روش مناسب برای مراقبت از موهای کراتینه شده را به شما اموزش می دهیم. 
   کراتین یک پروتئین طبیعی در موها می باشد. حضور این پروتئین موجب ایجاد مانع حفاظتی در اطراف موها شده تا از بروز آسیب به موها جلوگیری نماید و باعث سالم ماندن موها می شود. گاهی اوقات در اثر قرار گرفتن زیادی در معرض نور خورشید، استفاده از مواد شیمیایی، استفاده از ابزارهای گرم کننده برای حالت دادن به موها و ... موجب می شود تا کراتین موها تخریب شوند که از بین رفتن کراتین موها یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن موها است. کراتین کردن موها یک نوع درمان برای موهای آسیب دیده می باشد که کمک می کند یک لایه کراتین مصنوعی روی موها قرار بگیرد تا موها آسیب کمتری ببینند و پروتئین و کراتین از دست رفته مو دوباره احیا گردد.
- بعد از کراتین کردن مو نباید سریعا موها را شست و شو دهید!
   بعد از اینکه در یک آرایشگاه موهای خود را کراتین کردید به شما توصیه می کنیم تا چند روز موها را نشویید و از عرق کردن بیش از حد، شنا کردن و در معرض آب قرار گرفتن موها خودداری کنید. این توصیه برای این است که کراتین به خوبی به عمق موها نفوذ نماید تا بتونه بهترین محافظت را از موها داشته باشد. 
- از محصولات و ابزارهای حالت دهنده مو نباید استفاده کنید!
   بهتر است بعد از کراتین کردن موها به سراغ ابزارها و محصولاتی که برای حالت دادن موها استفاده می شود مانند: اتو مو، فر کننده مو، ژل مو ، اسپری مو، موس مو و ... نروید! البته استفاده خیلی کم از این محصولات مانعی ندارد اما باید دقت داشته باشید که استفاده از این محصولات را تا حد ممکن به حداقل برسانید.
- موهای کراتین شده را بیش از حد نشویید!
   بعضی از خانم ها تمایل دارند که هر روز موهای خود را بشویند اما باید به این نکته توجه کنید که موهای کراتین شده را نباید بیش از حد شست و شو داد و تعداد دفعات شستن موها در طول هفته نباید بیشتر از 2 تا 3 بار باشد. هر بار که موها شسته می شوند، کراتین مو هم به تدریج شسته و از بین میرود. پس برای افرایش ماندگاری کراتین موها لازم الست که شست و شوی موها را کاهش دهید.
- محافظت از مو در برابر نور خورشید و آب استخر
   توصیه می کنیم بعد از کراتین کردن موها حتما از موی خود در برای نور خورشید محافظت کنید. این محافظت با کلاه، شال، روسری و ... باشد تا آسیب کمتری به موها وارد شود. هنگام شنا کردن هم لازم است موهای خود را به طور کامل پوشش دهید تا تماس زیادی با آب کلر دار استخر نداشته باشد و بعد از شنا کردن هم موهای را فورا آبکشی کنید تا کلر موجود در آب روی موها باقی نماند.
- استفاده از محصولات مناسب برای موهای کراتین شده
   پس از اینکه موهای خود را کراتین کردید بهتر است به سراغ شامپو، نرم کننده و محصولاتی بروید که برای موهای کراتین شده طراحی شده اند. شامپوها و نرم کننده هایی را انتخاب کنید که بدون سولفات و پارابن هستند. زیرا این محصولا آسیب کمتری به موها وارد می کنند و موجب می شوند تا کراتین موها ماندگاری بیشتری داشته باشد.
- استفاده مرتب از نرم کننده مو
   یک نرم کننده خوب و عالی انتخاب کنید و به طور مرتب برای موهای خود استفاده کنید. نرم کننده ها کمک می کنند تا رطوبت موها حفظ شده و نرم کنندگی عمیقی را برای موها ایجاد می کنند و از طرفی برای حفظ کراتین موها هم خیلی مفید هستند. استفاده از ماسک مو نرم کننده هم تاثیر بسیار خوبی در حفظ کراتین موها دارد.

مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شدهReviewed by آرایشگاه on May 1Rating: 2.5مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شدهموهای کراتینه شده نیاز به مراقبت زیادی دارند تا کراتین بر روی موها ماندگاری بیشتری داشته و فرآیند بازسازی و احیاء موها را به خوبی انجام دهد. در این مقاله مراقبت حرفه ای از موهای کراتینه شده را آموزش می دهیم.

موهای کراتینه شده نیاز به مراقبت زیادی دارند تا کراتین بر روی موها ماندگاری بیشتری داشته و فرآیند بازسازی و احیاء موها را به خوبی انجام دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *