ماندگاری رنگ مو
رازهای ماندگاری رنگ مو
دی ۳, ۱۳۹۷
آرایش چشم
شفاف کردن سفیدی چشم
دی ۴, ۱۳۹۷

نکات آرایش پوست حساس

آرایش پوست حساس

نکات آرایش پوست حساس

نکات آرایش پوست حساس

طبق مطالعات انجام شده، بیش از 50 درصد از بزرگسالان پوست خودشون رو در دسته بندی پوست حساس قرار داده اند. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از پوست حساس داشته باشیم باید اینطور گفت که این نوع از پوست معمولا در پاسخ به عوامل متعدد که ممکن هست دلایل فیزیکی، شیمیایی، روانی یا هورمونی داشته باشند؛ دارای واکنش هایی مثل سوزش غیر طبیعی، درد، خارش، سوزن سوزن شدن و .... هست.
صرف نظر از علت اصلی ایجاد واکنش در پوست های حساس، تمام افراد قسمتی از پوستشون حساس بوده و این حساسیت در فصل های مختلف و یا با تغییر آب و هوا نمود پیدا میکنه. اگر پوست حساسی دارید و یا اینکه پوستتون در فصل های مختلف سال حساس میشه بهتره در رابطه با آرایش کرن به نکات مهمی توجه داشته باشید تا این حساسیت بیشتر نشه و واکنشهای غیر طبیعی پوست کاهش پیدا کنه. در ادامه با تعدادی ازنکات ارایشی مخصوص پوست های حساس آشنا خواهید شد.
- محافظت از پوست حساس در برابر نور خورشید
متخصصان پوستی بر این باورند که کرم ضدآفتاب، بهترین محصولی هست که برای مراقبت از پوست باید استفاده کرد و البته این توصیه برای افرادی که دارای پوست حساسی هستند از اهمیت بیشتری برخوردار هست. زیرا پوست های حساس ممکنه در اثر تماس با نور خورشید حساس تر شده و واکنش های بیشتری نشون بده. علاوه بر این، دی اکسید تیتانیوم ( Titanium Dioxide) که در کرم های ضدآفتاب وجود داره، باعث کاهش تورم در پوست میشه و در مجله FDA به عنوان یکی از پاک ترین و موثرترین مواد فعال برای مراقبت از پوست در برابر نور خروشید شناخته شده است.
- عاقلانه خرید کنید
هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست یا لوازم آرایشی حتما پشت جعبه و بسته بندی محصولات رو با دقت بخونید. زیرا شما پوست حساسی دارید و باید از محصولاتی که دارای مواد تشکیل دهنده خاصی بوده و ممکنه حساسیت پوستی رو بیشتر نشان دهند اجتباب کنید. مواد اولیه ای مثل عطرهای مصنوعی، رنگ، مواد شیمیایی سخت، پارابن و ... جز مواردی هستند که باعث ایجاد واکنش در پوست میشن و در صورت استفاده ممکنه حساسیت پوستی بیشتر بشه.
- پاکسازی و مراقبت از پوست حساس
صرف نظر از نوع پوست، اگر از لایه برداری بیش از حد و یا پاکسازی بیش از حد برای پوستتون استفاده کنید ممکنه باعث ایجاد التهاب در پوست بشه. شما باید با پوست خود مهربان باشید و خیلی خوب از این عضو مهم بدن مراقبت کنید. برای مراقبت از پوست حساس بهتره به چند نکته در این زمینه تجه داشته باشید:
1. پوست صورت و بدن رو با آب ملایم و معمولی شست و شو بدید. زیرا آب داغ و بخار آب میتونه خیلی راحت پوست رو خشک کنه و باعث ایجاد قرمزی در پوست بشه و این واکنش های ممکنه مدت زمانی زیادی رو برای بهبودی لازم داشته باشند.
2. بهتره از لایه بردارها و پاک کننده های ملایم برای پوستتون استفاده کنید. شست و شوی صورت باید به اندازه کافی در از بین بردن مواد آرایشی، آلودگی ها و گرد و غبار موثر باشه. اگر پوست حساسی دارید به هیچ عنوان نباید از اسکراب های سخت و خشن استفاده کنید.
3. بعد از شستن صورت بلافاصله با استفاده از حوله نرم و بدون مالش، پوست رو خشک کرده و کرم مرطوب کننده بزنید تا پوستتون حداکثر جذب رو داشته باشه.
- قبل از استفاده از لوازم آرایشی حتما آن را تست کنید
قبل از استفاده کامل از محصولات مراقبت از پوست یا لوازم آرایشی بهتره که مقدار کمی از این محصولات جدید رو بر روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید. بهتره این تست رو حداقل 24 ساعت قبل از استفاده کامل از محصول آرایشی انجام بدید تا اگر پوستتون به این محصول حساس بود متوجه بشید. گاهی ممکنه لازم باشه برای اینکه حساس بودن پوست به یک محصول جدید به مدت یک هفته این محصول رو تست کنید. اگر در طول این مدت پوستتون هیچ واکنشی نشون نداد میتونید با خیال راحت از محصول استفاده کنید. بهتره برای تست کردن محصولات آرایشی جدید حساس ترین قسمت از پوست بدن رو انتخاب کنید. پوست بازو و یا پوست پشت گوش بهترین قسمت برای تست کردن هستند و میتونن خیلی سریع واکنش آلرژیک رو نشان دهند.
- تغذیه رسانی به پوست
تمام چیزهایی که در طول روز می خورید تاثیر مستقیمی بر روی پوست دارند و اگر پوست حساسی داشته باشید ممکنه این تاثیرات بیشتر دیده بشه. نسبت به نوع حساسیت پوستی ای که دارید باید از خوردن برخی از مواد غذایی اجتناب کنید و اگر به این موضوع اهمیت ندهید ممکنه حساسیت پوستی بیشتر از همیشه بروز کنه. بهترین کار این هست که از غذاهای فرآوری شده و مصنوعی دوری کنید و در عوض در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوستی هیدارته تر داشته باشید و همچنین از مواد غذایی طبیعی مثل میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید تا مواد مغذی و سالم رو دریافت کرده و از این طریق پوست سالم تری هم داشته باشید.

خانم هایی که پوست حساس دارند باید برای آرایش صورت خود با دقت بیشتری از لوازم و محصولات آرایشی استفاده کنند تا دچار حساسیت های پوستی نشوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *