پنج روش عالی برای رفع جای جوش و آکنه
پنج روش عالی برای رفع جای جوش و آکنه
فروردین ۲۳, ۱۳۹۶
چگونه دست‌هایتان را جوان نگاه دارید؟
چگونه دست‌هایتان را جوان نگاه دارید؟
فروردین ۲۴, ۱۳۹۶

نکات مؤثر سلامتی موها(قسمت اول)

نکات مؤثر سلامتی موها

نکات مؤثر سلامتی موها

راز داشتن موهایی خوش حالت ، قوی و براق، شامپوهای گران‌قیمت یا درمان‌های سالن‌های فانتزی نیست. بلکه این راز نهفته در نوع رژیم غذایی شماست. خوردن انواع غذاهای سالم به شما موهایی فوق‌العاده را می‌دهد که همیشه آرزویش را داشته‌اید. این مواد مغذی را مصرف کنید تا شاهد رشد سالم‌ترین موها روی سرخود باشید.

آهن و روی

دکتر ولما برگفلد متخصص پوست در کلینیک کلیولند می‌گوید آهن و روی کمک می‌کنند فولیکول‌های مو رشد کنند. او خوردن گوشت قرمز بدون چربی را (دو بار در هفته) پیشنهاد می‌دهد که سرشار از این دو ماده مغذی است. معادل آن در غذاهای غیر گوشتی، دانه‌های سویا و عدس است که خوردن آن‌ها همراه با موادی که حاوی ویتامینC  باشند، مثل پرتقال، باعث افزایش جذب آهن می‌شوند.

ویتامین D

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که ویتامین D احتمالاً به فعال شدن و افزایش رشد موها کمک می‌کند. اگرچه ویتامینD  ویتامینی گول زننده است، و کمتر غذایی به‌طور طبیعی حاوی این ویتامین است. و اگرچه نشستن زیر نور آفتاب، برای چند دقیقه در هرروز به بدن کمک می‌کند بیشترین میزانی را که از این ویتامین نیاز دارید را تولید کند، خیلی از کارشناسان توصیه می‌کنند این کار را نکنید چراکه قرار گرفتن در معرض اشعه UV خورشید مضر و خطرناک است. بهترین راه‌حل مصرف ۱۰۰۰ واحد استاندارد مکمل‌های روزانه است، و اینکه سعی کنید قرص شما حاوی ویتامین D باشد.

پروتئین

پروتئین یکی از اصلی‌ترین سازه‌های ساختار زیستی است، که باعث رشد و مرمت سلول‌ها می‌شود و همچنین موهای شما را تقویت کرده و قوی‌ترمی کند. زنان روزانه باید حداقل ۴۶ گرم پروتئین مصرف کنند (۳ اونس مرغ پخته‌شده حدود ۲۳ گرم پروتئین دارد). شما می‌توانید حساب کنید که دقیقاً چه میزان پروتئین در هرروز باید مصرف کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *