بهترین مرطوب کننده پوست
آذر ۱۶, ۱۳۹۷
آرایش گونه
اشتباهات رایج در آرایش گونه
آذر ۱۷, ۱۳۹۷

ویتامین های مفید برای پوست

ویتامین های پوست

ویتامین های مفید برای پوست

ویتامین های مفید برای پوست

   مراقبت از پوست یکی از کارهایی است که هر خانم و آقایی باید برای پوست خود انجام دهند تا همیشه پوستی شاداب، جوان و سالم داشته باشند. البته علاوه بر محصولاتی که بر روی پوست استفاده می شوند، باید پوست را از داخل بدن نیز تغذیه نمود. هیچ چیزی مانند ویتامین ها نمی توانند سلامت پوست را تامین کنند. پس بهتر است با انواع ویتامین های مفید برای پوست و همچنین منابع غذایی حاوی این ویتامین ها آشنا شوید و در برنامه غذایی خود از این ویتامین ها استفاده کنید تا همیشه پوست شما سالم و شاداب بماند. در ادامه مطلب مهم ترین ویتامین های ضروری برای پوست را معرفی می کنیم. 
ویتامین C
   ویتامین سی یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که به مقدار زیاد در پاپایا، آناناس، فلفل، توت فرنگی، انواع مرکبات، کیوی، کلم بروکلی، اسفناج، رازیانه، نخود فرنگی، هویج و سبزیجات برگ سبز وجود دارد. مطالعات نشان داده که مواد غذایی سرشار از ویتامین C می توانند به بهترین شکل از پوست در برابر نور آفتاب و اشعه های مضر آن محافظت کنند. به  علاوه، کلاژن سازی در پوست نیز با کمک ویتامین C انجام می شود. اضافه کردن ویتامین C به رژیم غذایی موجب کاهش تیرگی پوست، کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوست خواهد شد. استفاده از کرم های حاوی ویتامین C دارای اثر ضدپیری هستند و موجب جوان تر و سالم تر ماندن پوست می شوند. بهترین پیشنهاد این است که روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب گرم به همراه آب لیمو تازه شروع کنید تا پوستی شفاف، سالم و زیبا داشته باشید.
ویتامین E
   احتمالا تا به حال در مورد فواید ویتامین E برای پوست زیاد شنیده باشید! بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و لوسیون ها علاوه بر آنتی اکسیدان حاوی ویتامین E محلول در چربی نیز هستند تا از پوست در برابر رادیکال های آزاد مراقبت نمایند. بدن به طور طبیعی قادر به تولید ویتامین E نیست و به همین دلیل لازم است تا با استفاده از مواد غذایی و مکمل ها این ویتامین را به بدن خود وارد نمایید. آجیل ها و دانه های روغنی دارای بیشترین مقدار از ویتامین E هستند، به علاوه مارچوبه، اووکادو، کیوی، کلم، تره فرنگی، برگ چغندر و شلغم هم حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین E هستند که می توانید در برنامه غذایی خود قرار دهید.
ویتامین A
   رتینوئیدها مشتقاتی از ویتامین A هستند که تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست دارند. از بین بردن چین و چروک پوست و درمان آکنه یکی از مهم ترین کارهایی است که با استفاده از ویتامین A و مشتقات آن انجام می شود. بدن می تواند بتاکاروتن را از میوه ها و سبزیجات نارنجی مثل سیب زمینی شیرین، هویج، انبه، گریچ فروت،هلو و دیگر میوه ها وسبزیجات تیره رنگ مانند چغندر، نخود فرنگی، مارچوبه، کلم بروکلی و اسفناج دریافت نماید.  
ویتامین B
   انواع ویتامین b شامل ویتامین B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 ( نیاسین و نیاسین آمید)، B5 (پانتووتنیک اسید)، B6 (پیریدوکسین)، B7 (بیوتین)، B9 (اسید فولیک) و B12 (کوبالامین) است که در مجموع ویتامین B complex نامیده می شوند و برای پوست و بدن لازم و ضروری می باشند. ویتامین B فواید زیادی برای موها، پوست و ناخن دارند و می تواند موجب از بین رفتن خشکی در پوست، مو و ناخن ها شود. نیاسین از لایه بیرونی پوست در برابر خشکی و حفظ رطوبت محافظت می کند. کمبود ویتامین بی بسیار سریع بر روی پوست ظاهر شده و اگر تغییرات پوستی مثل تغییر رنگ پوست، خشکه شدن پوست، رنگ پریدگی پوست یا اکنه بر روی پوست خود مشاهده کردید احتمال دارد که دچار کمبود ویتامین B شده باشید. ویتامین B را می توان به صورت طبیعی و با مواد غذایی دریافت کرد و یا اینکه با مشورت پزشک از مکمل ویتامین B استفاده کنید.
بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین B1: نخود سبز، چغندر، اسفناج، کلم بروکلی
بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین B2: اسفناج، برگ چغندر، مارچوبه، شلغم، کلم بروکلی، کلم پیج
بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین B3: مارچوبه، نخود سبز
بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین B6: اسفناج، کلم، بوک چوی، شلغم، سیر، گل کلم، موز
بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین B9: اسفناج، آووکادو، بروکلی، مارچوبه، کاهو، پرتقال
بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین B12: قارچ
ویتامین K
   سبزیجات برگ سبز یکی از بهترین منابع غذایی حاوی ویتامین K هستند که به لخته شدن خون کمک خواهند کرد. این ویتامین در پوست باعث کاهش ترک های پوستی، کبودی، چین و چروک پوست، زخم و علائم کشش های پوستی می شود. ویتامین K2 به مقدار زیادی در کره، گوشت و زرده تخم مرغ وجود دارد، به علاوه کلم پیچ، کلم سبز و سایز سبزیجات برگ سبز هم حاوی مقادیر خوبی از ویتامین K هستند.

ویتامین های مفید برای پوستReviewed by آرایشگاه on Dec 7Rating: 2.5ویتامین های مفید برای پوستپوست بدن همچون سایر اعضا نیازمند ویتامین هایی است که برای حفظ سلامت و شادابی پوست ضروری هستند و می توان از طریق رژیم غذایی درست آن ها را دریافت کرد. در این مقاله ویتامین های مفید برای پوست را معرفی می کنیم.

پوست بدن همچون سایر اعضا نیازمند ویتامین هایی است که برای حفظ سلامت و شادابی پوست ضروری هستند و می توان از طریق رژیم غذایی درست آن ها را دریافت کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *