مراقبت پوست
دلیل بروز ملاسما پوست
آذر ۲۶, ۱۳۹۸
مو
آسیب های مو را از بین ببرید
آذر ۲۸, ۱۳۹۸

معالجه کیست مویی پایین کمر

سلامت پوست

کیست مویی

معالجه کیست مویی پایین کمر:

درمان کیست مویی:

گاهی موهای بدن زیر پوست گیر می کنند و یا بخاطر استفاده نادرست از لوازم اصلاح به داخل پوست برمی گردند. معمولا این حالت اگر در صورت و دست و پا بروز کند به راحتی با کمپرس گرم، بخور دادن و استفاده از روغن های گیاهی قابل درمان است. اما گاهی این مشکل در نقطه ای از بدن مابین کفل ها با حالتی به مراتب بدتر رخ می دهد که هنوز هم دلیل بروز آن مشخص نیست و علل ارائه شده در مورد آن تنها در حد فرضیه است. منظور ما کیست مویی است که معمولا از سنین 15 تا 24 سال در افراد بروز می کند و بسیار نیز دردناک است. این مشکل بیشتر در مردان رخ می دهد چرا که نسبت به بانوان پرمو تر هستند. اما چگونه این سینوس را درمان کنی؟

کیست مویی پایین کمر:

گفتیم بیشترین جایی که درگیر کیست مویی می شود بخش تحتانی ستون فقرات در ناحیه کفل است. معمولا بیمار چیزی احساس نمی کند تا وقتی که کیست آبسه کند و با دردی وحشتناک خود را نشان دهد. این آبسه همراه ترشح است و گاهی نیز ترشح بدبو خواهد بود.

چنانچه دچار کیست مویی شدید و در مراحل اولیه به پزشک مراجعه کنید می توانید آن را با فیبر لیزر از بین ببرید. اما در شرایطی که اوضاع آن وخیم شود اقدام به درمان کنید باید بافت حاوی کیست را با نوع دیگری از لیزر یا بدون لیزر و به روش جراحی بردارید.

 

درمان و جراحی کیست مویی:

در هر مرحله ای به پزشک مراجعه کنید باید، جراحی کنید و کیست موئی به صورتی نیست که بتوانید آن را با دارو درمان کنید، تنها آنتی بیوتیک ها قبل و بعد از عمل برای کنترل بیماری تجویز می شود و اصلا آنتی بیوتیک به تنهایی نمی تواند مشکلتان را حل کند.

در این جراحی توده کیست برداشته می شود و محل جراحی را بخیه می زنند. البته اینکه جراحی شما بسته یا باز است را جراح تشخیص می دهد، امروزه با استفاده از لیزر جراحی به آسانی وبا درصد موفقیت بالاتری صورت می گیرد.

این کیست را پزشک می تواند به دو صورت لیزری و یا با چاقو بردارد. اگر کیست را با چاقو حذف کند باید بیهوش شوید و چند روز و چند هفته در خانه بمانید. علاوه بر آن باید پانسمان را مرتبا عوض کنید، ولی اگر جراحی با لیزر باشد هیچ یک از این مراحل را نخواهید داشت، بنابراین لیزر روش بهتری خواهد بود.

در روش جراحی لیزری بی حسی موضعی اعمال می شود. این بی حسی ۲۴ تا ۴۸ ساعت جلوی درد را می گیرد و بعد از آن نیز درد زیادی نخواهید داشت و مزیت آن این است که بستری نمی شوید و می توانید حمام هم بروید. بعد از چند روز می توانید داخل زخم را با صابون و لیف بشویید و پس از ۲۴ ساعت یا نهایتاً ۴۸ ساعت فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.

معالجه کیست مویی پایین کمرReviewed by Arayesh on Dec 18Rating: 3.0معالجه کیست مویی پایین کمرمعالجه کیست مویی پایین کمر. درمان کیست مویی. گاهی موهای بدن زیر پوست گیر می کنند. اگر در صورت و دست و پا بروز کند با کمپرس گرم برطرف می شود.

معالجه کیست مویی پایین کمر. درمان کیست مویی. گاهی موهای بدن زیر پوست گیر می کنند. اگر در صورت و دست و پا بروز کند با کمپرس گرم برطرف می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *