بهترین مارک خط چشم(قسمت ۲)
بهمن ۲۴, ۱۳۹۵
نکات زیبایی باروغن نارگیل
زیبایی با روغن نارگیل
بهمن ۲۴, ۱۳۹۵

پوست صورت چگونه روشن کنیم(قسمت۲)

پوست صورت چگونه روشن کنیم

پوست صورت چگونه روشن کنیم

پوست صورت چگونه روشن کنیم(قسمت2)

ادامه مقاله قسمت اول

استفاده از کرم‌ها، لایه بردارها و پودرها

از پودرهای روشن کننده استفاده کنید

پراکنده کردن پودرهای سفید رنگ و سبک ( از جمله پودر بچه ) روی پوست‌ تان، نه تنها  باعث می‌شود که پوست شما درخشان تر به نظر برسد، بلکه از ایجاد لک روی پوست شما نیز جلوگیری می کند.
پودر بچه یکی از پودرهای خوب برای انجام این کار است. این پودر به اندازه کافی سبک است تا منافذ پوست شما را مانند کرم پودر، پر کند و هم‌‌چنین می‌تواند به خوبی از پوست شما در برابر ایجاد لکه در مقابل نور آفتاب محافظت کند و باعث شود که پوست‌ تان تیره نشود. توجه کنید که مقدار پودر بیش از اندازه نباشد، زیرا در این‌صورت پوست را زشت نشان می‌دهد.

پوست خود را بشوئید و از لایه بردارها استفاده کنید

این کار باعث می‌شود که خارجی‌ترین لایه پوست شما که تیره ‌شده است و یا با قرار گرفتن در معرض آفتاب آسیب دیده است، برداشته شود و از بین برود. از استفاده بیش از اندازه از لایه بردارها اجتناب کنید، چرا که باعث تداخل در تولید چربی طبیعی توسط پوست‌ تان می‌شود و باعث چرب شدن بیش از اندازه پوست‌ تان می‌شود.
یکی از راه های خانگی ارزان برای لایه برداری پوست، استفاده از شکر قهوه ای و عسل است. عسل به تنهایی باعث می‌شود که پوست شما نرم و لطیف شود، با دانه های سفت شکر قهوه ای مخلوط می‌شود و ترکیب این دو، لایه بردار مفید و موثری را درست می‌کند. از دیگر امتیازات ویژه عسل این است که با تولید باکتری ها مقابله می‌کند و در نتیجه از جوش زدن پوست شما جلوگیری می‌کند.

اگر هیچ کدام از موارد ذکر شده در بالا کمکی به شما نکردند، از کرم های روشن کننده پوست استفاده کنید:

البته به این مساله توجه کنید که استفاده از هیدروکینون ( که عنصر اصلی در بسیاری از کرم های سفیدکننده است) در بسیاری از کشورها ممنوع شده است، چرا که تحقیقات نشان داده اند که این ماده سرطان زا است. در نتیجه، اگر از کرم های روشن کننده استفاده می کنید، حتما توجه کنید که از هیدروکینون در ترکیبات آن استفاده نشده باشد.
آربوتین بتا و اسید کوجیک نیز اخیرا در کرم‌های روشن کننده زیادی به کار می‌روند. و تحقیقات نشان داده است که آربوتین بتا نیز مانند هیدروکینون دارای خاصیت سرطان زایی است، اما اسید کوجیک از هر نظر آزمایش شده است و برای سلامتی مضر نیست. از محصولات آرایشی استفاده کنید که ۲٪ ( نه بیشتر ) کوجیک اسید داشته باشند.

پوست صورت چگونه روشن کنیم(قسمت۲)Reviewed by Mehdi Alaeddini on Feb 12Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *