براق کردن مو با شامپو
براق کردن مو با شامپو(قسمت۲)
اسفند ۴, ۱۳۹۵
روشهای سفید کردن ناخن
چگونه ناخن خود را سفید کنیم
اسفند ۵, ۱۳۹۵

ارتباط ناخن با سلامتی بدن(قسمت۲)

ارتباط ناخن با سلامتی بدن

ارتباط ناخن با سلامتی بدن

ارتباط ناخن با سلامتی بدن(قسمت2)

ناخن‌های لایه لایه

در این حالت ناخن لایه لایه و شکننده می‌شوند که می‌تواند نشانگر مشکلات تیروئید باشد. اگر این حالت با سایه زرد هم همراه باشد احتمالاً نشانگر قارچ و عفونت است.

 ناخن‌های رنگ‌پریده

ناخن‌ های خیلی روشن و کم‌رنگ می‌توانند نشانه‌ای از بیماری‌ها یا عارضه‌های خطرناکی باشند، مانند:کم‌خونی ،ضخیم یا نازک شدن دیواره‌های قلب، درست کار نکردن کبد، ناخن‌ های سفید
اگر ناخن سفید و در قسمت هایی مانند لبه بالای آن تیره‌تر باشد، این حالت می‌تواند نشانگر مشکلات کبدی باشند. بیماری هایی مانند هپاتیت. در این عکس می‌توانید ببینید که انگشتان هم کمی زردرنگ هستند، حالتی شبیه به یرقان که این نشانه هم باز آشکار کننده مشکلات کبد است.

ناخن خمیده و ورم کرده

اگر پوست اطراف ناخن شما قرمز و ورم کرده به نظر می‌رسد این نشان دهنده تورم و خمیدگی ناخن است. این اتفاق می‌تواند بر اثر بیماری لوپاس (در این بیماری سیستم دفاعی و ایمنی بدن به بافت‌های خودی حمله می‌کند)، یا دیگر مشکلات پوستی باشد. عفونت هم می‌تواند عامل دیگری باشد که باعث قرمزی یا خمیدگی و تورم ناخن شود.

 خطوط تیره زیر ناخن

خطوط تیره زیر ناخن حتماً باید در اولین فرصت پیگیری شوند. این علامت گاهی نشان دهنده تومور پوستی باشند، بیماری ملانوما که خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست هستند.ناخن‌ ها تنها قسمتی از پازل سلامت شما هستند
با این که تغییرات ناخن شما می‌توانند علامت و نشانه مشکلاتی در عملکرد بدنتان باشند، اما هر تغییری لزوماً نشانه بیماری نیست. هر کسی با ناخن سفید هپاتیت ندارد. اگر نگران زیبایی ناخن‌ های خود هستید نزد یک متخصص پوست بروید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *