نکات استفاده از ریمل
آیا ریمل باعث ریزش مژه میشود؟
خرداد ۲, ۱۳۹۷
روش های فر کردن مو با اسپری نمک
فر کردن مو با اسپری نمک
خرداد ۳, ۱۳۹۷

علت ریزش مو

مهم ترین علت ریزش مو

علت ریزش مو

علت ریزش مو

          از مهم ترین مشکلاتی که اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند ریزش مو میباشد. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید،کم خونی و نوع تغذیه در ریزش مو دخالت دارند.اکثر مردم روزانه 50 تا 100 تار موی خود را از دست می‌دهند.هنگامی که حمام هستید، موها را خشک یا شانه می کنید ممکن است چندین تار بریزد و این کاملا نرمال و عادی است. اما اگر این تعداد افزایش پیدا کرد و یا هر زمان متوجه شدید موهایتان کم پشت شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید.
 ویتامین های گروه B اثرات مثبت زیادی بر روی مو دارند.در ضمن در مورد کاهش مصرف نمک و اثر آن در توقف ریزش مو نظریه هایی ارائه شده است، اما در صحت این نظریه ها تردید وجود دارد . ولی در هر حال کاهش مصرف نمک برای سلامت عمومی بدن مفید است.وجود چربی زیاد در رژیم غذایی مردان، مکانیسم طاسی را سرعت می بخشد.

از دلایل ریزش مو :

  •  بیماری تلوگن افلویوم (بیماری پوسته سر): این بیماری بعد از جراحی مهم،پس از بارداری، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد به وجود می آید. از عوارض این بیماری موها پیش از اینکه از پوسته سر بیرون بیایند بسیار سریعتر از حالت نرمال،به حال استراحت میروند.و بیمار به طور طبیعی 6 هفته تا 3 ماه بعد دچار ریزش موی شدید می شوند

  • ریزش موی ارثی: از دلایل رایج ریزش موی سر ریزش ارثی میباشد که ممکن است فرد، ژن آن را از پدر یا مادر خود دریافت کند.

  •  کم کاری غده تیروئید:. تیروئید مسئول متابولیسم بدن، ضربان قلب و حالت های روحی انسان است.تیروئید همه چیز در بدن از مصرف اکسیژن بدن گرفته تا رشد مو، پوست و ناخن ها است. وقتی این هورمون به اندازه کافی و درست در بدن ترشح نشود شما شاهد تغییراتی در بدن خود خواهید بود. کم کاری  تیروئید باعث افزایش وزن، خستگی، یبوست، افسردگی و اخلال در تمرکز می شود. پر کاری غده تیروئید نیز باعث کاهش وزن، تپش قلب نامنظم، عصبی بودن، پرخاشگری، اسهال، پوست مرطوب، ضعف عضلانی و تغییر حالت چشم می شود.

  • لوپوس (زخم پوستی):  بیماری که خود سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم آسیب می رساند که باعث میشود دچار ریزش مو و درد مفاصل، خستگی بیمار میشود.

  •  کمبود آهن:کمبود آهن با کم شدن سلول های قرمز خون باعث خستگی مفرط، ضعف و رنگ پریدگی می شود. این بیماری ممکن است با سردرد، اختلال در تمرکز، دست و پای سرد و ریزش مو نیز همراه باشد.

  • کیست تخمدان: باعث رشد موهای صورت، پریودهای نامنظم، اکنه و کیست تخمدان شود. اگر به ریزش موی سر دچار شده اید، ممکن است متوجه شوید رشد موهای دیگر قسمت های بدنتان افزایش یافته است. اینها نشانه های کیست تخمدان هستند.

  • سلامت پوست سر:. با اهمیت ندادن  به سلامت پوست مشکلات پوستی که باعث ریزش مو می شوند شامل چربی نابهنجار پوست، شوره سر، سوریاس و بیماری های قارچی هستند ایجتد میشود.

  • تاسی سر : این بیماری که با آسیب به پیاز مو ایجاد میشود ارتباط نزدیکی با استرس و بیماری ها دارد به صورت دایره ای در کاسه سر، ابروها یا پاها ظاهر می شود

  • رسیدگی بیش از حد به موها: بیش از حد شامپو کردن، حالت دادن، سشوار کشیدن، رنگ کردن، کراتینه کردن و .. به موها آسیب می رسانند. 

  • استرس شدید: استرس شدید باعث ریزش مو میشود.

علت ریزش موReviewed by سه رخ on May 23Rating: 3.0آرایشگاه،مو،آرایش مو،علت ریزش مو از مهم ترین مشکلاتی که اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند ریزش مو میباشد. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید،کم خونی و نوع تغذیه در ریزش مو دخالت دارند.اکثر مردم روزانه 50 تا 100 تار موی خود را از دست می‌دهند.

از مهم ترین مشکلاتی که اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند ریزش مو میباشد. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید،کم خونی و نوع تغذیه در ریزش مو دخالت دارند.اکثر مردم روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی خود را از دست می‌دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *