روش های خانگی برای مشکی کردن مو
آموزش مشکی کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷
پاک کردن رنگ مو از پوست
آموزش پاک کردن رنگ مو از پوست
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷

ده قانون طلایی درباره رنگ کردن موها

رنگ کردن مو

ده قانون طلایی درباره رنگ کردن موها

ده قانون طلایی درباره رنگ کردن موها

   رنگ مو جزء محصولات آرایش مو است که موجب زیبا شدن رنگ موها شده و تغییرات زیبایی هم در چهره فرد ایجاد می کند. در حال حاضر تقریبا ۶۰ درصد زنان موهای خود را رنگ می‌ كنند. رنگ کردن موها نیاز به رعایت نکاتی دارد که در ادامه به شما آموزش می دهیم: 
۱) درست انتخاب كنید.
   قطعا آرایشگر دز آرایشگاه بهتر از خود شما موها را رنگ می کنند اما اصول رنگ کردن مو ثابت است و تغییری ندارد. پس سعی کنید نحوه درست را برای رنگ کردن مو انتخاب کنید.
۲) لازم است بدانید كه بعضی رنگ‌ها دائمی و بعضی‌ها موقتی‌ هستند.
   رنگ‌ های دائمی، رنگ طبیعی پیگمنت‌ های مو را كاملا تغییر خواهند داد. مدت دوام این رنگ‌ها دو ماه است. ریشه‌ های مو را هم باید هر پنج هفته یك بار، رنگ كرد. برای رنگ‌های دائمی باید از اكسیدان و پودر دكلره استفاده کنید. رنگ‌ های موقتی به شكل شامپو یا ژل و كف می باشند و نیازی به اكسیدان ندارند. این رنگ‌ ها پس از شش تا هشت بار شامپو كردن از بین خواهند رفت. 
۳) رنگ مناسب را انتخاب کنید. 
   رنگ مو را باید براساس رنگ چهره و رنگ اصلی مو تعیین کنید. مثلا اگر موها قهوه‌ ای تیره است، هرگز نباید رنگ بلوند خیلی روشن را انتخاب نمایید یا اگر صورت رنگ پریده‌ای دارید و موهای‌ شما خرمایی روشن است، بهتر است از رنگ‌ های مسی و گرم استفاده نمایید تا صورت‌ را زیبا جلوه دهد.
۴) دستورالعمل داخل جعبه رنگ را بخوانید.
   ۴۸ ساعت قبل از آغاز رنگ کردن مو، مقداری از رنگ را پشت گوش خود بزنید تا مطمئن شوید نسبت به رنگ آلرژی ندارید. سپس دستورالعمل داخل قوطی رنگ را كاملا مطالعه کنید و اجرا نمایید. به مدت زمان مكث رنگ روی مو و مقدار اكسیدان مورد نیاز در دستورالعمل قید شده، دقت کنید  و در هنگام رنگ کردن موها از دستكش استفاده كنید.
۵) مراقب موهای سفید خو باشید.
   در صورتی كه نیمی از موها سفید شده است، نباید از رنگ‌ های موقتی و فانتزی استفاده كنید. تنها رنگ‌های دائمی و اصلی، سفیدی موهای را پوشش می‌دهند.
۶) در صورت نیاز از یك آرایشگر كمك بگیرید.
   برای داشتن رنگ مناسب یا به دست آوردن بعضی رنگ‌ها مثل اكواژ یا مسی روی موهای تیره، باید از مواد دكلره استفاده نمایید. پیشنهاد ما این است این كار را به تنهایی انجام ندهید و حتما از یك آرایشگر با تجربه كمك بگیرید.
۷) فاصله‌ های زمانی را رعایت كنید.
   فرقی نمی کند از رنگ های دائمی استفاده کنید یا رنگ های فانتزی، به هر حال بین دفعات رنگ‌ آمیزی فاصله زمانی شش هفته تا دو ماه باید رعایت شود. در صورتی كه پشت سر هم موهای‌ خود را رنگ كنید با این تصور كه رنگ آنها شفاف‌ تر و زیباتر شود، متاسفانه تنها موهای خود را از بین می‌برید. در صورتی كه موهای شما آسیب دیده، تنها دو راه حل دارید: یا صبر كنید تا مو رشد كرده و موهای رنگ شده و آسیب دیده را كوتاه نمایید، یا نزد یك آرایشگر حرفه‌ای بروید تا به شما كمك كند.
۸) مواظب حنا باشید.
   پیگمنت‌ ها و رنگ دانه‌ های طبیعی مو، موجب درخشش موها می شوند و مانع از صدمات خارجی می شوند. حنا قدرت پوشش دهی فوق‌ العاده‌ای دارد ولی در صورتی كه مو آسیب ببیند یا رنگ مورد دلخواه به دست نیاید، نمی توان با آن كاری كرد حتی نمی‌توان روی آن یك رنگ دائمی گذاشت. در این صورت باید به یك آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کرده تا با مواد دكوپاژ كه یك دكلره قوی است، رنگ را از روی موها پاك كند.
۹) محتاط باشید.
برای آنكه نتیجه، مورد دلخواه از رنگ مو بگیرید، باید به بعضی نکات دقت کنید. در صورتی كه قبلا موهای خود را دكلره كرده‌اید، روی آن یك رنگ تیره نزنید چون در این صورت دیگر نمی‌توانید رنگ آن را روشن كنید. دكلره مجدد نیز موها را می‌سوزاند. هرگز از مخلوط رنگی كه قبلا درست كرده‌ اید برای رنگ کردن دفعه بعد استفاده نكنید. رنگ‌ ها را با هم مخلوط نكنید مگر آنكه از یك خانواده باشند.
10)در صورتی كه موهای‌تان را رنگ می‌كنید، حتما برای مراقبت از آنها از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و ماسك‌های تغذیه كننده استفاده كنید.‌

ده قانون طلایی درباره رنگ کردن موهاReviewed by سه رخ on Jun 9Rating: 2.5ده قانون طلایی درباره رنگ کردن موهارنگ کردن موها کار چندان ساده ای نیست و قوانین زیادی برای رنگ کردن آن ها وجود دارد که با رعایت کردن آن موجب زیباتر شدن چهره می شوند. در این مقاله ده قانون طلایی درباره رنگ کردن موها را به شما اموزش می دهیم.

رنگ کردن موها کار چندان ساده ای نیست و قوانین زیادی برای رنگ کردن آن ها وجود دارد که با رعایت کردن آن موجب زیباتر شدن چهره می شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *