خواص زنجبیل
فواید زنجبیل برای پوست و مو
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸
رشد مژه ها
رشد سریع مژه ها در یک ماه
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸

کمبود ویتامین و ریزش مو

کمبود ویتامین

کمبود ویتامین و ریزش مو

کمبود ویتامین و ریزش مو

   کمبود ویتامین و مواد معدنی یکی از رایج ترین دلایل ریزش موها می باشد که بسیاری از افراد به ان دچار هستند. کمبود ویتامین در بدن را می توان به راحتی با مصرف قرص های ویتامین و مواد غذایی جایگزین جبران کرد. هر زمان که میزان ریزش موها از حالت طبیعی خارج شد حتما سعی کنید قبل از هر کاری رژیم غذایی خود را بررسی کنید و مواد غذایی ویتامین دار را جایگزین نمایید. در ادامه ویتامین ها مهم و ضروری را به شما معرفی می کنیم که کمبود این دسته از ویتامین ها موجب ریزش موها خواهد شد.
- ریزش مو به دلیل کمبود روی یا زینک در بدن
   روی (Zinc) یکی از بهترین مواد معدنی برای حمایت از عملکرد سلول ها و کمک به بدن برای سنتز پروتئین است. اگر بدن کمبود روی یا زینک داشته باشد، با ریزش مو شدید اما موقت مواجه خواهید شد. معمولا افرادی که نوشیدنی های الکی سنگین مصرف می کنند، زنان باردار و شیرده، گیاه خواران و افرادی که مشکلات گوارشی دارند بیشتر با کمبود روی در بدن مواجه خواهند شد.
- ریزش مو به دلیل کمبود آنتی اکسیدان در بدن
   آنتی اکسیدان ها یک سیستم آنزیمی مهم برای خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن هستند که شامل ویتامین ای، ویتامین ث و بتاکاروتن هستند. به طور متوسط بزرگسالان به چیزی در حدود 15 میلی گرم ویتامین E و 75 تا 90 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. کم شدن دریافت هر دو این ویتامین ها در بدن یکی از دلایل اصلی ریزش موها است.
- ریزش موها به دلیل کمبود بیوتین
   اگرچه کمبود بیوتین در بدن بسیار نادر است اما این کمبود می تواند دلیلی برای ریزش موها باشد. ویتامین B با تولید کراتین که نوعی پروتئین ضروری برای موها است در ارتباط بوده و کمبود ویتامین B و مشتقات آن می تواند مشکلاتی را برای موها ایجاد کند. اگر حداقل 30 میکرو گرم بیوتین به طور روزانه مصرف نکنید شاید لازم باشد با مشورت پزشک از مکمل های بیوتین استفاده کنید تا از ریزش موها جلوگیری شود.
- ریزش موها به دلیل کمبود ویتامین دی
   ویتامین D تاثیر بسیار زیادی در رشد فولیکول های مو دارد و برای رشد موها لازم و ضروری است. در واقع می توان گفت یکی از اصلی ترین دلایل ریزش موها کمبود ویتامین دی در بدن است. اگر بدن به اندازه کافی این ویتامین را از مواد غذایی و نور افتاب دریافت نکند، با ریزش مو مواجه خواهید شد و لازم است که با مشورت پزشک، مکمل های ویتامین دی را مصرف کنید.
- نکته پایانی در رابطه با ریزش موها
   اگر احساس می کنید ریزش موها به دلیل هر یک از این کمبودهای ویتامین در بدن است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و وضعیت سلامت بدن را بررسی کنید. علاوه بر این ریزش موها ممکن است در اثر تغییر در رژیم غذایی، استرس و اضطراب بیش از حد، عوارض دارویی و ... باشه که باید تمام این موارد را بررسی کنید.

کمبود ویتامین و ریزش موReviewed by آرایشگاه on May 14Rating: 3.0کمبود ویتامین و ریزش موکمبود ویتامین یکی از دلایل اصلی ریزش موها در خانم ها و آقایان است که باید به آن رسیدگی شده و این میزان کمبود جبران شود. در این مقاله رابطه بین کمبود ویتامین و ریزش موها را بررسی خواهیم کرد.

کمبود ویتامین یکی از دلایل اصلی ریزش موها در خانم ها و آقایان است که باید به آن رسیدگی شده و این میزان کمبود جبران شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *