انواع کانسیلر
کانسیلر نارنجی
دی ۲۸, ۱۳۹۶
مدل موی کوتاه
دی ۲۸, ۱۳۹۶

برند آرایشی ژیلت

مارک ژیلت

برند آرایشی ژیلت

برند آرایشی ژیلت

   بر اساس فهرست منتشر شده در سال 2017 میلادی ، جایگاه بیست و ششم قدرتمندترین برند در میان 100 برند برتر حال حاضر دنیا به برند ژیلت اختصاص دارد. تمام افراد برای مقوله ی بهداشت شخصی و پاکیزگی و آراستگی اهمیت ویژه ای قائل هستند. انسان در تمام دوران تاریخ ابزارهایی به همین منظور طراحی کرده تا راحت تر و بهتر به امر نظافت و آراستگی خود بپردازد ولی با پیشرفت علم و تکنولوژی این ابزارها با دگرگونی های فراوانی روبرو شدند. یکی از معروف ترین این ابزارها تیغ اصلاح است. این وسیله در زندگی افراد به خصوص آقایان نقش ویژه ای ایفا می کند. بسیاری از ما تیغ را با نام ژیلت میشناسیم. شاید جالب باشد بدانید که ژیلت نام این ابزار نیست بلکه برند شناخته شده ای در زمینه ی تولید ملزومات و وسایل بهداشتی شخصی در سطح دنیا است.

تاریخچه ی برند ژیلت

   در تابستان سال 1895 میلادی در ایالات متحده ی آمریکا تاجر آمریکایی به نام کینگ ژیلت هنگامی که با کند شدن تیغ اصلاح خود روبرو شد به این فکر افتاد که وسیله ی ساده ای طراحی کند که قابلیت تعویض تیغ را دارا باشد. در آن زمان برندی با نام استار خود تراش هایی تولید می کرد که تعویض تیغ آنها بسیار دشوار بود و باید حتما قبل از استفاده و جابجایی تیز می شد. ایده و طرحی که در ذهن ژیلت درباره  این وسیله نقش بست وجود دو تیغ موازی روی دسته بود که به راحتی قابلیت تعویض داشته باشد . البته ارزان بودن و ساده بودن محصول نیز جزء معیار های او بود. زمانی که ژیلت از ایده ی خود برای مشاوران صحبت می کرد هیچ یک از مشاوران به این ایده امیدی نداشتند و او حدود 6 سال روی ایده ی خود مطالعه نمود و برای آن زمان صرف کرد. در سال 1901 میلادی کینگ ژیلت با ویلیام نیکرسون که استاد دانشگاه MIT و دارای مدرک مهندسی مکانیک بود مشورت کرد و سرانجام او موفق به کسب نظر مثبت وی در رابطه با تولید محصول ابداعی خود شد. ژیلت تأسیس و مدیریت شرکت را به عهده گرفت و نیکرسون تدوین فرایند تولید محصول را به عهده گرفت. در نهایت در سال 1903 میلادی با همکاری این دو نفر شرکتی با نام American Safety Razor با سرمایه ای در حدود 5000 دلار برای شروع تاسیس شد. اولین محصول ژیلت نیز در همین سال به بازار معرفی شد.
   نام شرکت پس از مدت کوتاهی به Gillette Razor Company تغییر یافت و اولین تبلیغ محصول این کمپانی در اکتبر 1903 میلادی روانه بازار تبلیغات آرایشی شد. شاید جالب باشد بدانید در سال اول فروش شرکت بدین شرح بود : 51 دسته ی تیغ کامل به قیمت هر کدام 5 دلار . 168 عدد تیغ اضافه به قیمت 1 دلار برای 20 عدد. اولین پتنت خود تراش در سال 1904 میلادی به نام ژیلت ثبت شد. در همین سال فروش دسته های خودتراش ژیلت به 90884 عدد رسید. تعداد تیغ های فروخته شده در حدود 123648 عدد بود. این موفقیت بزرگی برای ژیلت محسوب می شد و به دنبال این موفقیت در سال بعد شرکت ژیلت به ساختمان 6 طبقه ای در شهر بوستون انتقال داده شد و شرکت گسترش یافت. پیش از جنگ جهانی دوم شعار ژیلت در دو موضوع خلاصه می شد: کیفیت بالای تیغ ها و توانایی اصلاح در همه شرایط .
   در سال 1905 میلادی اولین دفتر خارجی ژیلت در شهر لندن تاسیس شد. پس از آن دفاتر خارجی متعددی در شهرهای پاریس ، مونترال ،برلین ، لستر و هامبورگ تاسیس شد . در حدود 30 درصد از محصولات برند ژیلت تا سال 1923 میلادی در خارج از آمریکا تولید می شد. ارتش آمریکا در طول جنگ جهانی اول برای سربازان خود 3.5 میلیون دسته و 36 میلیون تیغ خود تراش به شرکت ژیلت سفارش داد. 500 نیروی کاری جدید به شرکت اضافه شد و ساعات کاری به 24 ساعت افزایش یافت. پس از جنگ هم شرکت با فروش بالایی مواجه شد. چون این حجم از سفارش نیاز به تعویض تیغ داشت و شرکت برای تامین نیاز آنها تولید خود را باید افزایش میداد . در سال 1921 میلادی تولید پتنت خودتراش ژیلت برای همیشه متوفق شد و خودتراش جدیدی با قیمت 1 دلار بازار محصولات ارزان قیمت را نشانه گرفت و همچنین موفقیت آمیز بود. 

ظهور تغییرات ژیلت

   در اواخر دهه ی 20 میلادی پتنت برای ژیلت دردسرساز شد. فردی با نام جی گیزمن که مالک شرکت تولید خودتراش Auto Strop بود شکایتی علیه کمپانی ژیلت تنظیم کرد و در دادگاه مطرح نمود. محتوی ادعای این شکایت این بود که در زمان های گذشته گیزمن برای ژیلت از طرح ابتکاری خود در رابطه با پتنت صحبت کرده و ژیلت اقدام به کپی برداری از طرح وی نموده است . برای حل این مشکل ژیلت تصمیم گرفت با شرکت گیزمن ادغام شود ولی زمانی که گیزمن اطلاعات و اسناد مالی شرکت ژیلت را مطالعه می نمود متوجه شد که ژیلت در گزارش درآمد 5 ساله ی اخیر خود حدودا 3 میلیون دلار پنهان کاری دارد. در نتیجه ی کشف این تخلف ژیلت با افت سهام در بازار مواجه شد . از 125 دلار به 18 دلار. بروز این بحران باعث شد کینگ ژیلت از سمت مدیریت شرکت استعفا داده و گیزمن اداره ی امور را به عهده بگیرد.

بازگشت ژیلت به دوران طلایی

   شخصی به نام جرارد بی لمبرت به عنوان رییس شرکت سرکار آمد و توانست ژیلت را به اوج خود برساند. در سال 1930 میلادی یکی از معروف ترین محصولات برند ژیلت به بازار معرفی شد، Gillette Blue Blade. فناوری تولید این خود تراش توسط گیزمن طراحی شد و به دلیل کیفیت بالایی که داشت با فروش بی سابقه ای مواجه شد. در همین زمان برنامه ریزی ویژه ای برای برندینگ و مارکتینگ ژیلت صورت پذیرفت و کمپین های قوی تبلیغاتی برای برند ژیلت به راه افتاد. یکی از قوی ترین این کمپین ها، کمپین های مسابقات ورزشی بود. در زمان جنگ جهانی دوم هم فروش محصولات ژیلت بالا بود و این روند حتی زمان رکود بعد از جنگ هم دستخوش تغییر نشد. 
   پس از جنگ، ژیلت تصمیم گرفت به بازار های دیگری هم وارد شود و در زمینه های تولید خمیر ریش ، انواع ملزومات بهداشتی و آرایشی ، رنگ مو ، عطر موقعیت خود را امتحان کرده و سود آورترین آنها را انتخاب کرد. تولید خودتراش امن ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، لوازم مراقبت شخصی و انواع نوشت افزار برای سبد محصولات شرکت در نظر گرفته شد. 
با وجود چالش های مدیریتی فراوانی که برای برند ژیلت رخ داد این شرکت همچنان تمرکز خود را روی محصول سودآورش یعنی خود تراش ها گذاشت و به موفقیت های بی نظیری دست یافت.
   یکی از دیگر برندهای موفق جهان در زمینه ی تولید لوازم مراقبت شخصی براون است که این شرکت هم در مالکیت برند ژیلت قرار گرفت .در 1996 میلادی ژیلت دست به یک اقدام تاریخی زد و شرکت دوراسل را که بزرگترین شرکت تولید باطری در جهان بود خریداری کرد. بدین ترتیب سوددهی ژیلت بیش از پیش افزایش یافت.
شروع هزاره ی سوم برای ژِیلت چندان موفقیت آمیز نبود و رقبا در بازار باطری و محصولات بهداشتی و مراقبت شخصی به شدت در حال رشد و گسترش بودند . در نتیجه فروش محصولات ژیلت با پیش بینی های شرکت همخوانی نداشت و با افت مواجه شد . در طی یک توافق و به دنبال این روند در سال 2005 میلادی ژیلت با تمامی شرکت و برند های تابعه اش با شرکت پروکتر اند گمبل ادغام شد . ژیلت به طور کلی از میان رفت و شرکتی با نام پرومتر اند گمبل جای آن را گرفت و امروزه این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت تولید محصولات بهداشتی و مراقبت شخصی در سطح جهان شناخته می شود. 

برند آرایشی ژیلتReviewed by سه رخ on Jan 18Rating: 3.0برند آرایشی ژیلتبرند آرایشی ژیلت یکی از قدیمی ترین و تخصصی ترین برندهای آرایشی در زمینه اصلاح صورت و بدن است که امروزه دارای محصولات متعددی است. در این مقاله تاریخچه پیدایش ژیلت را بررسی میکنیم.

برند آرایشی ژیلت یکی از قدیمی ترین و تخصصی ترین برندهای آرایشی در زمینه اصلاح صورت و بدن است که امروزه دارای محصولات متعددی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *