بهترین روشهای آراستن سریع مو در آرایشگاه
روشهای آراستن سریع مو
خرداد ۳۱, ۱۳۹۶
آموزش ماسک صورت برای درمان کک و مک با لیمو ترش
درمان کک و مک صورت با آب لیموترش
تیر ۱, ۱۳۹۶

درمان خانگی برای از بین بردن جای زخم

آموزش روش های خانگی برای درمان جای زخم

درمان خانگی برای از بین بردن جای زخم

درمان خانگی برای از بین بردن جای زخم

قبل از درمان حتما محل زخم را تمیز نمایید. درمان جای زخم نیازمند صبر زیاد است. روش های خانگی توانایی ترمیم و تا حد زیادی غیرقابل دیدن کردن زخم را دارند ولی به طور کامل آن را از بین نمیبرند. در واقع هیچ محصولی وجود ندارد که جای زخم را کامل از بین ببرد که البته میزان تأثیر گذاری انواع روش های درمان بستگی به بافت بدن داشته و در هر فرد متفاوت است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای مواد ضدالتهاب و ضدباکتری است که بعنوان پاک کننده طبیعی جای زخم عمل می کند و جای زخم را نرم وبهبود می بخشد.
ماده ژل داخل برگ آلوئه ورا را بر روی محل زخم قرار دهید و به صورت دایره ای ماساژ دهید. بعد از گذشت مدت زمان نیم ساعت که ژل روی محل زخم ماند میتوانید پوست خود را بشویید. برای نتیجه مطلوب دوبار در روز این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید از آلوئه ورا برای زخم های باز استفاده نکنید!

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ویتامین E است که بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی جای زخم را به سرعت ترمیم کرده و از ایجاد زخم های احتمالی جلوگیری می کند. اسید هایی که در روغن نارگیل وجود دارند کلاژن ساز بوده و فعالیت رادیکال های آزاد در محل زخم را محدود و خنثی می نمایند.
مقداری روغن نارگیل را با گرما آب کنید و 5 الی 10 دقیقه روی زخم ماساژ داده و حداقل یک ساعت اجازه دهید که جذب پوست شود. این روش را روزی 2 الی 4 بار تکرار کنید تا شاهد نتیجه آن باشید.

عسل

عسل یکی از طبیعی ترین مرطوب کننده ها و روش های درمان جای زخم است. عسل سلول های مرده را از محل زخم پاک کرده و به روند تولید سلول های جدید پوست سرعت می بخشد. برای درمان جای زخم توسط عسل میتوانید از دو روش استفاده کنید :
روش اول: شب کمی عسل را روی زخم قرار داده و روی آن را با پارچه ای تمیز و نخی ببندید سپس صبح روز بعد محل زخم را با آب ولرم شستشو دهید.
روش دوم: اسکراب عسل و شکر درست کنید. عسل و شکر را به اندازه مساوی باهم مخلوط کرده و چند دقیقه روی زخم بمالید. سپس محل زخم را با آب گرم بشویید و خشک کنید. با مرطوب کننده های طبیعی محل زخم را مرطوب کنید. میتوانید از این روش دو بار در هفته استفاده کنید.

روغن ویتامین E

یکی از آنتی اکسیدان های قوی برای کمرنگ کردن جای زخم روغن ویتامین E است. این روغن خاصیت مرطوب کنندگی داشته که با آبرسانی به بافت زخم، موجب درمان آن می شود.
میتوانید چند کپسول از این ویتامین را باز کرده و روغن داخل آن را به مدت 10 دقیقه روی زخم ماساژ دهید. بعد از 15 الی 20 دقیقه محل زخم را با آب ولرم شسته و خشک کنید. میتوانید دو تا 3 بار از این روش در طول روز استفاده کنید.
توجه داشته باشید چون امکان ایجاد حساسیت و واکنش آلرژیکی نسبت به این ویتامین وجود دارد مقداری از آن را روی گوشه ای از پوست خود قبل از مصرف امتحان کنید.

درمان خانگی برای از بین بردن جای زخمReviewed by آرایشگاه on Jun 22Rating: 4.5درمان خانگی برای از بین بردن جای زخمهنگامی که سطح پوست دچار زخم میشود، بدن سریعاً شروع به پوشاندن محل زخم میکند تا هم محل زخم را ترمیم کند و هم از بافت های درونی مراقبت کندو این عکس العمل پوست موجب ایجاد تمایز بین رنگ پوست طبیعی و جای زخم میشود. در این مقاله روش های خانگی برای رفع این تمایز و ترمیم پوست را به شما آموزش میدهیم.

1 دیدگاه

  1. نسرین گفت:

    من از عسل برای زخم استفاده کردم معجزه اس معجزه 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *