مراقبت پوست
از پارابن بیشتر بدانید (قسمت ۲)
مرداد ۱۷, ۱۳۹۸
فواید میکرونیدلینگ
بازگشت جوانی پوست با میکرونیدلینگ
مرداد ۱۸, ۱۳۹۸

آموزش استفاده از پنکک و پودرهای آرایشی (قسمت ۱)

آموزش استفاده از پنکک

آموزش استفاده از پنکک و پودرهای آرایشی (قسمت ۱)

آموزش استفاده از پنکک و پودرهای آرایشی (قسمت ۱)

پودرهای آرایشی یکی از مهم ‌ترین لوازم آرایشی برای مراحل پایانی آرایش است اما بسیاری از خانم‌ ها اهمیت این پودرها را در آرایش چهره خود نمی دانند.. پودرهای آرایشی در دو نوع غیر فشرده و فشرده یا پنکیک ‌ها به بازار عرضه می ‌شوند. پودرهای غیرفشرده پوشش کمتری دارند و ظاهر طبیعی‌ تری به پوست می‌ دهند، اما استفاده از این پودرها برای مسافرت و محل کار توصیه نمی ‌شود. از طرف دیگر پنکیک ‌ها ‌یا پودرهای آرایشی فشرده پوشش بهتری دارند و برای آرایش‌ های سریع و مسافرت گزینه مناسب ‌تری هستند. همچنین قابلیت حمل آسانی دارند و روش استفاده از آنها بسیار راحت است. با این حساب نباید در خرید پنکیک مناسب با پوست خود شک کنید.
فواید استفاده از انواع پودرهای آرایشی
۱- زیرسازی آرایش

زیرسازی آرایش

بسته به میزان پوششی که از پودرهای آرایشی انتظار دارید، می ‌توانید اقدام به خرید پنکیک و یا پودر آرایشی غیرفشرده کنید. می‌ توانید از پودرهای آرایشی به عنوان زیر ساز آرایشی برای پوشش‌ دادن ناهماوری‌ های سطح پوست استفاده نمایید. پودرهای آرایشی غیرفشرده بهترین گزینه برای یکدست کردن پوست هستند؛ به گونه ای که برای آرایش روزانه دیگر نیازی به زیرسازی نخواهید داشت.
اگر قصد دارید از پنکیک دوکاره برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید، کافی است ابر، اسفنج و یا برس آرایشی خود را به مقدار کمی مرطوب کرده و به‌صورت ضربه ‌ای داخل پنکیک بزنید تا ترکیبات به آن منتقل شود. سپس ابر را به آرامی روی پوست بمالید. پس از اینکه یکی دو بار این کار را انجام دادید متوجه خواهید شد اسفنج آرایشی راحت ‌تر روی صورت مالیده می ‌شود. دلیل این امر آغشته ‌شدن پنکیک به پوست صورت است و از این مرحله به بعد با توجه به انتظاری که از زیرسازی آرایش دارید می ‌توانید پوشش آن را بیشتر کنید. لازم به ذکر است اگر جوش‌ های بزرگی روی صورت شما پدیدار شده، بهتر است ابتدا با کمک کانسیلر این جوش‌ ها را پوشش دهید و سپس به صورت خود پنکیک بزنید.
۲ - تثبیت آرایش

قبلاً گفتیم  پودرهای غیرفشرده را می ‌توانید قبل از آرایش برای پوشش ‌دادن ناهمواری‌ های صورت استفاده کنید، اما جالب است بدانید از پودرهای آرایشی فشرده و یا پنکیک ‌ها نیز می ‌توانید در آخرین مرحله آرایش پوست خود استفاده نمایید. این کار موجب ثبات و حفظ مواد آرایشی روی پوست می ‌شود، دوام آرایش را بیشتر می ‌کند و نیاز به تمدید آرایش پوست را کاهش خواهد داد. به این ترتیب اگر به فکر دوام آرایش خود هستید، با خرید پنکیک و استفاده به ‌موقع از آن غافل نشوید.
۳ - کنترل چربی پوست

در هیچ‌کدام از پودرهای آرایشی (حتی پنکیک مینرال)، از ترکیبات مرطوب کننده استفاده نشده است و تمامی این پودرها خاصیت جذب دارند. در نتیجه چربی مازاد پوست را گرفته و اجازه نمی‌ دهند پوست براق شود. به همین دلیل است که خرید پنکیک و استفاده از آن به افرادی پیشنهاد می ‌شود که پوست چربی دارند. از طرفی استفاده از پنکیک مات کننده به افرادی توصیه می‌ شود که پوست آنها بیش ‌از حد براق است زیرا با کمک این پودرها می ‌توانند آرایش خود را مات و جذاب ‌تر جلوه دهند.

آموزش استفاده از پنکک و پودرهای آرایشی (قسمت ۱)Reviewed by آرایشگاه on Aug 8Rating: 2.5آموزش استفاده از پنکک و پودرهای آرایشی (قسمت ۱)استفاده از انواع پنکک و پودرهای آرایشی نیاز به شناخت نوع پوست و تناژ رنگ پوست دارد تا بتوانید بهترین و مناسب ترین پودر را برای آرایش پوست خود انتخاب و استفاده کنید. در این مقاله نحوه استفاده از پنکک و پودرهای آرایشی را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از انواع پنکک و پودرهای آرایشی نیاز به شناخت نوع پوست و تناژ رنگ پوست دارد تا بتوانید بهترین و مناسب ترین پودر را برای آرایش پوست خود انتخاب و استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *