روغن ماساژ
آموزش درست کردن روغن ماساژ
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸
مژه مصنوعی
مژه مصنوعی سه بعدی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸

آموزش پنکک زدن و آرایش حرفه ای پوست

آموزش آرایش پوست

آموزش پنکک زدن و آرایش حرفه ای پوست

آموزش پنکک زدن و آرایش حرفه ای پوست

کامپکت پودر یا فونداسیون پودری (کرم پودر) که بیشتر با نام پنکک شناخته می شود، جهت فیکس کردن آرایش پوست و یکدست کردن آن به کار می رود. یه پودر خشک و فشرده که در انتهای آرایش، برای صاف و یکنواخت کردن به پوست زده می شود که نمایی مات ایجاد خواهد کرد و برای جذب روغن اضافی و برق پوست هم بسیار موثر است. برای پنکک زدن به پوست، نکاتی وجود دارد که بهتر است آن ها را یاد بگیرید تا آرایش زیباتری داشته باشید.
لوازم آرایش مورد نیاز برای استفاده در کنار پنکک آرایشی
- کرم پودر یا فونداسیون
- مرطوب کننده یا پرایمر
- براش بزرگ یا اسفنج آرایشی
مراحل پنکک زدن به پوست

  1. ابتدا باید صورت خود را بشویید و خشک کنید تا پوست کاملا آماده آرایش باشد.
  2. سپس به پوست خود پرایمر بزنید تا جذب آرایش و ماندگاری آن را افزایش دهد.پرایمربرای این است که آرایش به صورت کامل روی پوست بنشیند ولی مرطوب کننده جایگزین آن نیست اما اگه پرایمر در اختیار نداشتید، می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  3. حال بایدفونداسیونرا به پوست خود بزنید. این کار را با دست، اسفنج یا براش مخصوص کرم پودر می توان انجام داد اما در هر صورت باید به خوبی روی پوست محو و blend شود.
  4. حالا نوبت پنکک است که باید با اسفنج یا براش بزرگ زده شود.

نکات مهم برای پنکک زدن حرفه ای

  1. حتما پنکک زدن را از مرکز صورت شروع کنید و سعی کنید لایه ای که می زنید، نازک باشد تا باعث چروک شدن و خط افتادن روی پوست نشود.
  2. پنکک زدن، باید حالت ضربه زدن روی پوست داشته باشد. چه با اسفنج و چه با براش، نباید پنکک را روی پوست بکشید بلکه باید به آرامی ضربه بزنید، این کار موجب ثابت و فیکس شدن آرایش روی پوست شده و از طرفی، کاور و پوشانندگی بیشتری برای پوست در پی خواهد داشت.
  3. توصیه کارشناسان آرایشی این است که برایآرایش های غلیظ و سنگین، پنکک را به تمام پوست بزنید و برایآرایش های سبک و روزانه، روی قسمت هایی از صورت که بیشتر عرق می کند و براق می شود، یعنی قسمت T شکل صورت (پیشانی، بینی و چانه).
  4. اگر پنکک را به تمام پوست می زنید، باید چک کنید که بخشی از آن جا نمانده باشد و اگر به قسمت های مخصوصی از پوست می زنید، باید آن را کاملا محو کنید تا مرزی از آن دیده نشود.
  5. برخی خانم ها ترجیح می دهند که از پنکک به تنهایی و بدون کرم پودر استفاده که توصیه می کنیم حتما زیر آن و 10 دقیقه قبل، مرطوب کننده مناسب بزنید تا پنکک روی پوست بنشیند.
  6. اگر پوست ما چرب است، پنکک می تواند از پاک شدن کرم پودر و براق شدن آرایش جلوگیری نماید، پس آن را فراموش نکنید.
  7. حتما پنککی با رنگ نزدیک به رنگ پوست خود استفاده کنید چون انواع روشن تر از پوست شما، موجب خاکستری به نظر رسیدن رنگ صورت می شوند.
آموزش پنکک زدن و آرایش حرفه ای پوستReviewed by آرایشگاه on Jun 2Rating: 2.5آموزش پنکک زدن و آرایش حرفه ای پوستپنکک زدن یکی از مهم ترین مراحل آرایش صورت است زیرا می تواند موجب ماندگاری آرایش صورت و رفع شفافیت پوست می شود. در این مقاله نحوه پنکک زدن و آرایش حرفه ای پوست را آموزش می دهیم.

پنکک زدن یکی از مهم ترین مراحل آرایش صورت است زیرا می تواند موجب ماندگاری آرایش صورت و رفع شفافیت پوست می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *