مراقبت پوست
فواید روغن آرگان
مرداد ۴, ۱۳۹۸
مراقبت مو
تاثیر مصرف فلفل سفید بر مو
مرداد ۵, ۱۳۹۸

از پارابن بیشتر بدانید (قسمت ۱)

مراقبت پوست

پارابن

از پارابن بیشتر بدانید:

(قسمت 1)

ما هر روز از محصولات آرایشی و بهداشتی متفاوتی برای مراقبت پوست و از آسیب ها دور نگهداشتن پوست صورت و بدن استفاده می کنیم اما خوب است بدانیم که این محصولات نیز خود دارای موادی هستند که شاید در دراز مدت اثری سو بر پوست بگذارند. پارابن یکی از مشتقات محصولات آرایشی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت:

پارابن چیست؟

پارابنها گروهی از مواد شیمیایی هستند که به طور گسترده به عنوان مواد نگهدارنده در محصولات مراقبت شخصی و شامپو، لوسیون، پاک کننده های صورت و دوش و اسکراب وجود دارند. مثل دئودورانت ها، مرطوب کننده وخمیر دندان ها ، محصولات غذایی و داروها.

پارابن ها در جلوگیری از رشد قارچ ها، باکتری ها و مخمر ها که می توانند باعث خراب شدن محصولات شوند، بسیار موثر هستند، تا محصول سالم بمونه ومصرف کننده در امان باشه. بنابراین، آنها با افزایش عمر مفید به طور مستقیم به کیفیت محصولات کمک می کنند و آن را برای خانواده هایی که از آنها استفاده می کنند، ایمن می کند.

پارابن به طور موثر از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند، انواع پارابن در محصولات وجود دارد، بیشترین مشتقات پارابن که در لوازم آرایشی استفاده میشود، متیل پارابن ،اتیل پارابن،ایزوبوتیل پارابن و پروبیل پارابن که ممکنه در محصولات از چند مشتقات استفاده شود تا از محصول در برابر میکرو ارگانیسم ها محافظت کنند. یک تحقیق توسط شخصی به اسم فیلیپا داربر محقق سرطان  انجام شد که در بریتانیا صورت گرفت و نشان می دهد که بافت غدد سرطان سینه وجود پارابن را تایید کرده، به همین منظور کارشناسان پزشکی کشورهای مختلف توصیه می کنند که باید استفاده این ماده در محصولات بهداشتی و آرایشی محدود شود. چون این به مرور زمان این ماده در بدن انباشته میشود، همین مورد سبب ایجاد مشکلاتی در بدن فرد مصرف کننده می شود و سلامتی او را به خطر می اندازد. اما هنوز این تحقیق ها به مرحله ی اثبات نرسیده و تایید نشده است.

دقت در استفاده از پارابن ها:

استفاده از محصول مراقبت شخصی حاوی پارابن ها، به ویژه متیل پارابن، می تواند منجر به آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش از سلول های پوست و اختلال در تکثیر سلولی (نرخ رشد سلول) شود. پارابن همراه با سایر مواد شیمیایی استروژنیک می تواند به طور بالقوه بر توسعه ملانوم بدخیم، یک نوع سرطان پوست، از طریق فعالیت های استروژن و ژنوتوکسیک خود تاثیرگذار باشد.

برای ارزیابی اینکه آیا در حال حاضر استفاده از آن ایمن است، کمیته علمی ایمنی مصرف کننده بارها و بارها در طول سالها اطلاعات علمی درباره اثرات بالقوه سلامتی بررسی کرده. مطالعات تجربی در حیوانات اثبات می کند که این پارابن ها به طور کلی کمبود سمیت دارند و باعث ایجاد سرطان نمی شوند.

 قانون اتحادیه اروپا اجازه استفاده از پارابن ها را در لوازم آرایشی می دهد، حداکثر غلظت کل در محصولات مصرفی مجاز هشت گرم پارابن در کیلوگرم لوازم آرایشی است. دولت دانمارک تصمیم به ممنوعیت استفاده از برخی پارابنها (پروپیل، ایزوپروپیل، بوتیل و ایزوتویل پارابن) در محصولات مراقبت شخصی برای کودکان تا سه سالگی به عنوان اقدام گرفته. اگر شما از آن دسته از افراد هستید که در مورد سلامتی خودتان حساس هستید بهتر است از محصولاتی که کمترین میزان پارابن در آنها وجود دارد را استفاده کنید ،تا عوارض را به کمترین حد برسانید،تعداد کسانی که به پارابن حساسیت نشان داده باشند کم است،اما...

از پارابن بیشتر بدانید (قسمت ۱)Reviewed by Arayesh on Jul 27Rating: 3.0از پارابن بیشتر بدانید (قسمت اول)از پارابن بیشتر بدانید، از محصولات آرایشی متفاوتی برای مراقبت پوست بدن و پوست صورت و بدن استفاده می کنیم. پارابن یکی از مشتقات محصولات آرایشی است.

از پارابن بیشتر بدانید، از محصولات آرایشی متفاوتی برای مراقبت پوست بدن و پوست صورت و بدن استفاده می کنیم. پارابن یکی از مشتقات محصولات آرایشی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *