مراقبت پوست
ماسک عسل و پاپریکا
مرداد ۴, ۱۳۹۸
مراقبت پوست
از پارابن بیشتر بدانید (قسمت ۱)
مرداد ۵, ۱۳۹۸

فواید روغن آرگان

مراقبت پوست

روغن آرگان

فواید روغن آرگان:

آیا روغن آرگان برای پوست ما مناسب است؟

در بعضی موارد، روغن آرگان برای مراقبت پوست مناسب است. دارای خواص مرطوب کننده است.می تواند با ضد التهاب کمک کند و همچنین پوست را در مقابل رادیکال های آزاد و آسیب های UVمحافظت کند. در مقایسه با روغنهای سنگین تر مانند نارگیل یا زیتون که دارای اندازه مولکولی بالایی هستند، مولکول های نسبتا کوچک در روغن آرگان به سرعت و سریع روی پوست جذب  میشوند.

مزایای استفاده از آن چیست؟

 این یک مرطوب کننده خوب برای پوست شما است؛ این  روغن حاوی اسیدهای چرب امگا است که غشاهای سلولی را تعمیر می کند و سپس به ترویج پوست سالم و ضد پیری کمک می کند.

همچنین حاوی ویتامین A و E است که برای جلوگیری از تشکیل چروک ها کمک می کند، در حالی که ویتامین E یا توکوفرول می تواند در بخش سلول نیز کمک کند. روغن آرگان همچنین حاوی کاروتنوئید هایی است که برای شفا پوست آسیب دیده و جلوگیری از آسیب است ،برای کسانی که پوست خشک دارند مفید است،در درمان آکنه وجوش مفید است،تمام آنتی اکسیدان ها که به طور طبیعی در روغن آرگان یافت می شوند، برای کمک به اگزما و زخم ها را محو میکند،از آنجا که روغن آرگان نسبتا سبک وزن است، به سرعت جذب می شود آیا مشکلی در استفاده از این روغن وجود دارد؟

 گرچه مولکول ها به اندازه نارنجک یا روغن زیتون سنگین نیستند، اما در مقایسه با اکثر مرطوب کننده ها، هنوز سنگین هستند ویک مانع بر روی پوست ایجاد می کند و پس از آن منافذ را مسدود می کند و از مواد منفی مانند اسید هیالورونیک نفوذ عمیق تر به پوست می دهد.

همچنین نسخه های ناخالصی از نفت وجود دارد که می توان آن را خریداری کرد. این نسخه های ارزان تر خطرات حاوی ناخالصی هایی را ایجاد می کنند که می توانند باعث تحریک پوست در پوست حساس شوند. روغن آرگان با چروک هایی که ایجاد شدند کمکی نمی کند این فقط برای جلوگیری از نشانه های پیری کار می کند.

آیا استفاده های دیگری هم دارد که ما نمیدانیم؟

 استفاده از روغن آرگان بسیار مفید است. این شامل اسید لینولئیک است. این باعث تولید پروستاگلاندین ها می شود که به تنظیم فشار خون، ضربان قلب و عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند و همچنین انقباض عضلات صاف را تنظیم می کند.

کاروتنوئید موجود در روغن همچنین از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و در سلامت قلب و عروق کمک می کند. آیا کسی است که نباید از روغن آرگان بر روی پوست خود استفاده کند؟

 اگرچه این گزینه بهتر از روغن نارگیل یا روغن زیتون است ،ولی در استفاده و انتخاب آن باید شخص بررسی لازم را انجام دهد.

خب! حالا شما خودتان باید تصمیم بگیرید.

آیا  می توانید آن را بخورید؟ کاملا! در مراکش، آن را با نان، کاسکوس و سالاد می خورند،با این حال، مراقب باشید که استفاده از هر روغن در روال زیبایی شما به طور بالقوه موجب شکستگی میشود با استفاده از تغییرات نامناسب می تواند باعث تحریک نیز شود.

فواید روغن آرگانReviewed by Arayesh on Jul 26Rating: 3.0فواید روغن آرگانفواید روغن آرگان، روغن آرگان برای مراقبت پوست مناسب است. خواص مرطوب کننده دارد.می تواند با ضد التهاب کمک کند و پوست را دربرابر رادیکالهای آزاد محافظت کند.

فواید روغن آرگان، روغن آرگان برای مراقبت پوست مناسب است. خواص مرطوب کننده دارد.می تواند با ضد التهاب کمک کند و پوست را دربرابر رادیکالهای آزاد محافظت کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *