آموزش آرایش صورت برای پوست کک و مکی
آرایش برای پوست کک و مکی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷
روش های مراقبت از پوست
راز زیبایی پوست (قسمت۳)
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷

تفاوت لوازم آرایش طبیعی، ارگانیک و وگان

انواع محصولات آرایشی

تفاوت لوازم آرایش طبیعی، ارگانیک و وگان

تفاوت لوازم آرایش طبیعی، ارگانیک و وگان

   لوازم آرایشی دارای انواع و دسته بندی های متفاوتی است. برخی از لوازم آرایش طبیعی هستند، برخی ارگانیک، برخی وگان و غیره. برای اینکه بدانید دقیقا لوازم آرایش، زیبایی و مراقبت از پوستی که استفاده می کنید از کدام دسته هستند باید نوع این دسته ها را بشناسید که در ادامه مطلب به شما آموزش خواهیم داد.
   اول از همه باید بدانید که هیچ توضیح و نیاز قانونی برای اینکه یک محصولی دارای برچسب طبیعی، ارگانیک یا وگان باشد، وجود ندارد. تنها چیزی که قانون به آن توجه می کند این است که لیست مواد تشکیل دهنده بر اساس استاندارد جهانی INCI (International Nomendature Of Cosmetic Ingredients – فهرست نام های جهانی محصولات زیبایی) باشند. مواد تشکیل دهنده از بالاترین درصد به کمترین درصد نوشته و لیست می شوند، در حالیکه موادی که کمتر از 1 درصد باشند می توانند به هر ترتیبی طبقه بندی شوند. 

محصولات طبیعی – Natural Products

   یکی از لغاتی که در محصولات آرایشی و زیبایی زیاد می شنویم، یک محصول حتی اگر فقط 1% مواد تشکیل دهنده طبیعی (بر پایه گیاهان و مواد معدنی) داشته باشد، می تواند جزء دسته طبیعی قرار گیرد. بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا واقعا طبیعی است یا نه، باید لیست مواد تشکیل دهنده آن را چک کنید. در محصولات طبیعی، مواد تشکیل دهنده گیاهی در صدر جدول قرار دارند و مواد مصنوعی در انتها. عصاره های طبیعی با نام های مرتبط با نام علمی و لاتین نوشته خواهند شد، بنابراین بهتر است حتما قبل از خرید لغات را چک کنید. مواد طبیعی مخصوص زیبایی را جایگزین مواد شیمیایی کنید. بیشتر محصولات حاوی مواد نگه دارنده هستند که بیشتر اوقات مصنوعی می باشند، موادی که 100% طبیعی باشن طول عمر کوتاهی دارند.

محصولات ارگانیک – Organic Products

   محصولات آرایشی و زیبایی کافی است فقط کمی مواد ارگانیک را در ترکیب خود داشته باشند تا بتوانند به خود برچسب ارگانیک بودن بزنند. بنابراین راحت ترین و شفاف ترین راه برای فهم این مساله چک کردن لیبل (برچسب) لوگوی ارگانیک روی آن است. این لوگو نشان می دهد که محصول مورد نظر از مزارع ارگانیک کشت شده و روی حیوانات هم آزمایش نشده و درنتیجه مواد شیمیایی سنگین و آسیب زا، قسمت های نانو، پارابن، رنگ های شیمیایی و روایح مصنوعی ندارد.

محصولات وگان – Vegan Products

   در این قسمت هم هیچ قانون مشخصی وجود ندارد که بگوید یک محصول وگان است، بنابراین باید برند مورد نظر را بشناسید. اما سریع ترین راه برای اینکه بفهمید یک محصول وگان است یا نه باید به دنبال لوگوی جمعیت وگان (Vegan Society) روی آن باشید. این لوگو نشان میدهد که هیچ موادی در این محصول از حیوانات یا بر پایه حیوانات نیست و همچنین روی حیوانات هم  تست نشده است. قوانین اروپا، در رابطه با تست کردن محصولات روی حیوانات بسیار سخت گیرانه عمل می کند درحالیکه چین در این موضوع تقریبا پایین ترین درصد را دارد، بنابراین هر محصولی که از آنجا فروخته می شود به صورت اتوماتیک روی حیوانات تست شده است. باید بدایند که وگان بودن به معنی استفاده کامل از مواد جایگزین گیاهی نیست، بلکه از مواد مصنوعی که در آزمایشگاه ها ساخته شده اند هم استفاده می شود. (بعضی از مواد اولیه جانوری مانند گلیسیرین، کلاژن، ژلاتین و رتینول هستند). همچنین در محصولات آرایشی وگان از مروارید، ابریشم، ژل حلزون، پروتئین شیر، پیه، لانولین و کُشینل (E120) هم به صورت طبیعی استفاده نمی شود و در صورت نیاز در آزمایشگاه به صورت مصنوعی تولید خواهند شد.

محصولات تمیز – Clean Products

   محصولاتی هستند که عاری از سولفات، سیلیکون، فتالات، پارابن، حشره کش ها، مشتقات نفتی، رنگ های مصنوعی و روایح ساختگی مصنوعی هستند. روی بسته محصول آرایشی یا زیبایی حتما باید برچسب احتمال آلرژی و حساسیت درج شود که معمولا این محصولات با فونت ایتالیک (کج) در انتهای مواد تشکیل دهنده درج می شود.

تفاوت لوازم آرایش طبیعی، ارگانیک و وگانReviewed by آرایشگاه on Sep 8Rating: 3.0تفاوت لوازم آرایش طبیعی، ارگانیک و وگانمحصولات آرایشی دارای دسته بندی های متفاوت طبیعی، ارگانیک، وگان و تمیز هستند که هر یک دارای خصوصیات مشخصی می باشند. در این مقاله تفاوت لوازم آرایش طبیعی، ارگانیک و وگان را بررسی می کنیم.

محصولات آرایشی دارای دسته بندی های متفاوت طبیعی، ارگانیک، وگان و تمیز هستند که هر یک دارای خصوصیات مشخصی می باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *