یکدست کردن رنگ مو
چگونه موهای چند رنگ را یکدست کنیم؟
اسفند ۷, ۱۳۹۶
رنگ نکردن موها
فواید رنگ نکردن موها
اسفند ۷, ۱۳۹۶

توصیه های ایمنی دستگاه موکن برقی

نکات ایمنی برای دستگاه موکن برقی

توصیه های ایمنی دستگاه موکن برقی

توصیه های ایمنی دستگاه موکن برقی

   برای افرادی که پس از استفاده از دستگاه موکن برقی دچار جوش های قرمز می شوند، می‌توان از ژل های آنتی بیوتیكی استفاده کرد. البته اگر پس از موزدایی دچار جوش های زیاد و غیر قابل كنترل می شوید، حتما به متخصص پوست مراجعه فرمایید تا تحت درمان مناسب دارویی (خوراكی یا موضعی) قرار بگیرید. زیرا در بعضی موارد علت این جوش ها،‌عامل عفونی نبوده بلكه موهایی كه در حال در آمدن هستند و به خصوص اگر موها به جای كنده شدن از ریشه قطع شده باشند (برای مثال به وسیله تیغ)، نوك تیز موها در زیر پوست گیر افتاده و موجب واكنش جسم خارجی که همان پوست است، خواهد شد.
   بهترین روش برای این دسته از افراد، به خصوص كسانی كه این واكنش های التهابی موجب لك دار شدن پوست آن ها می‌شود، استفاده از لیزر درمانی می باشد تا موها نازك شده و یا تعداشان كمتر گردد  و در نتیجه كمتر موجب آزار و اذیت پوست شود. افرادی كه امكان لیزر درمانی ندارند، به وسیله متخصصان پوست، كرم ها یا لوسین های لایه بردار تجویز خواهد شد كه شاید موهای گیر افتاده بتوانند به بیرون پوست راه پیدا کرده و لك های ایجاد شده نیز كمتر شوند. استفاده از دستگاه موكن به هر حال تا حدودی دردناك بوده و عده ای نمی‌توانند درد ناشی از كنده شدن موها را توسط این دستگاه تحمل كنند، هر چند در این دستگاه به دلیل سرعت بالای كنده شدن موها، درد در بسیاری از افراد قابل تحمل است، اما در این موارد بهتر است افراد از مدل كوتاه كننده یا تراشنده مو استفاده نمایند. (همچون ماشین های ریش تراش مردانه).
   اغلب دستگاه های موكن شامل سرهای مخصوص برای قسمت های متعدد بدن می باشند. برای مثال سر مخصوص صورت كوچك تر و ظریف تر بودخ و برای موهای نازك تر و ظریف و كوتاه تر صورت تعبیه شده، سر مخصوص اندام ها بزرگ تر است و برای موهای زبر و بلند تر تهیه شده است. سر مخصوص زیر بغل نیز موها را می‌ تراشد. چون كنده شدن موهای این منطقه و نیز ناحیه كشاله ران می‌تواند بسیار دردناك باشد.
   گاهی لوازم جانبی جالبی در دستگاه های موكن وجود دارد كه كار اپیلاسیون را موثرتر انجام خواهند داد. برای مثال وسیله ای برای میكروپیلینگ وجود دارد كه موجب تحریك پوست برای راست كردن موها می شود و بنابراین عمل از بین بردن موها راحت تر انجام می گردد. استفاده مكرر از این قطعه موجب كاهش موهای فرورونده به داخل پوست خواهد شد. توجه داشته باشید از این وسیله نباید در مناطق حساس و صورت استفاده شود و نیز هنگام استفاده از آن نباید از كرم ها یا ژل های لایه بردار استفاده کنید. وسیله دیگری به نام سر ماساژ دهنده در بعضی دستگاه های موکن وجود دارد که در واقع یك ویبراتور است كه با ماساژ آرام پوست ناراحتی را در پوست در حال موزدایی،‌ به حد قابل توجهی کاهش خواهد داد. گاهی بخش های خنك كننده پوست كه ساعاتی قبل در یخچال گذاشته می‌ شوند نیز وجود دارد كه همگی موجب كاهش علائم حساسیت و التهاب و همچنین درد در بدن می‌ شوند.
توصیه های ایمنی دستگاه موکن برقیReviewed by سه رخ on Feb 26Rating: 3.0توصیه های ایمنی دستگاه موکن برقیهنگام استفاده از دستگاه های موکن برقی باید توصیه های ایمنی را جدی بگیرید که مهم ترین آن ها رعایت نظافت و بهداشت این دستگاه است زیرا مستقیماً با پوست بدن در ارتباط است. در این مقاله توصیه های ایمنی برای استفاده از این دستگاه را به شما آموزش می دهیم.

هنگام استفاده از دستگاه های موکن برقی باید توصیه های ایمنی را جدی بگیرید که مهم ترین آن ها رعایت نظافت و بهداشت این دستگاه است زیرا مستقیماً با پوست بدن در ارتباط است.

1 دیدگاه

  1. roni گفت:

    🙂 خوب بود ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *