چسب دکلره
چسب دکلره چیست؟
تیر ۱۳, ۱۳۹۷
رفع گودی زیر چشم
رفع سیاهی زیر چشم
تیر ۱۴, ۱۳۹۷

خواص توت فرنگی برای پوست

فواید توت فرنگی

خواص توت فرنگی برای پوست

خواص توت فرنگی برای پوست

- خاصیت ضد پیری پوست
   توت فرنگی یکی از میوه های تابستانه است که علاوه بر طعم خوشایندی که دارد حاوی ویتامین C و سایر آنتی‌‌ اکسیدان‌ ها است. توت فرنگی به دلیل مواد طبیعی که در خود دارد روند پیری را به تعویق می‌ اندازند. لیکوپن موجود در توت‌ فرنگی، با عوامل پیری پوست مبارزه خواهد کرد. علاوه بر خوردن توت‌ فرنگی، می توان از آن در ماسک زیبایی صورت نیز استفاده کرد تا از مزایای ضد پیری آن بیشتر بهره‌مند شوید. با استفاده از توت فرنگی می توانید انواع ماسک های زیبایی و مراقبت از پوست را تهیه کنید. 
   یک فنجان و نیم توت‌ فرنگی له‌ شده را با یک قاشق چای‌ خوری عسل و دو قاشق چای‌ خوری کرم مخلوط کنید تا به‌ صورت خمیر درآید. این خمیر را به شکل یکنواخت بر روی پوست صورت و گردن خود زده و به‌ مدت 20 الی 25 دقیقه صبر کرده و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.
- خاصیت روشن‌ کنندگی پوست
   توت‌ فرنگی می‌ تواند موجب بهبود رنگ‌ پریدگی پوست گردد و همچنین به کم‌ رنگ شدن لکه‌ های پوستی بسیار کمک می‌ کند. آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در توت‌ فرنگی موجب محفاظت پوست در برابر اشعه‌ ماورا بنفش خورشید خواهند شد. با استفاده از توت فرنگی می‌ توان به‌ سادگی پوست را زیبا و درخشان کرد. برای داشتن یک صورت درخشان و زیبا با توت فرنگی، یک توت‌ فرنگی را از وسط نصف کرده و بر روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از مدت 10 الی 15 دقیقه، با آب سرد پوست را بشویید. سعی کنید این‌ کار را هر روز تکرار کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید. 
- درمان افتادگی پوست
   توت فرنگی دارای خواص قابض است که به درمان افتادگی پوست بسیار کمک خواهد کرد. علاوه بر این، سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان بوده که باعث افزایش تولید الیاف کلاژن در پوست خواهد شد. با استفاده از توت فرنگی می توان ماسکی مناسب برای درمان افتادگی پوست تهیه کنید. چند عدد توت فرنگی را  پوره کرده و با 2 قاشق چای‌ خوری ماست ساده و مقداری عسل مخلوط نمایید. این ترکیب را روی صورت و گردن خود قرار داده و اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی صورت باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این‌کار را یک‌ بار در روز و به‌ مدت چند هفته انجام دهید.

خواص توت فرنگی برای پوستReviewed by آرایشگاه on Jul 5Rating: 3.0خواص توت فرنگی برای پوستتوت فرنگی یکی از میوه های تابستان است که بسیار پرطرفدار بوده و به دلیل ویتامین c و آنتی اکسیدانی که در خود دارد مانع از ایجاد چین و چروک در پوست می شود. در این مقاله خواص توت فرنگی برای پوست را بررسی می کنیم.

توت فرنگی یکی از میوه های تابستان است که بسیار پرطرفدار بوده و به دلیل ویتامین c و آنتی اکسیدانی که در خود دارد مانع از ایجاد چین و چروک در پوست می شود.

2 دیدگاه ها

  1. دنیا گفت:

    چه خوب..ممنون

  2. nazanin گفت:

    matlab jalebi bod …. mamnon

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *