پاک کردن لاک ناخن
پاک کردن لاک ناخن بدون استون
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸
مراقبت مو
مراقبت های مو برای نوجوانان
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۸

خواص ریواس برای پوست

فواید ریواس برای پوست و مو

خواص ریواس برای پوست

خواص ریواس برای پوست

   ریواس، سبزی پرخاصیت و ترش مزه ای است که در فصل بهار و تابستان می روید و قابل استفاده است. علاقه مندان زیادی از ریواس به عنوان میان وعده، آب میوه یا ترکیب اصلی در خورش ها استفاده می کنند. اما جالب است بدانید که ریواس خواص زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد و مخصوصا برای پوست صورت، بسیار مأثر و معجزه آسا است. این سبزی خوشمزه دارای خواص زیر برای پوست صورت است:
- جوانسازی و تغذیه رسانی به پوست
   ریواس سرشار از آنتی اکسیدان و گروه های آنتی اکسیدانی همچون ویتامین C، A و پلی فنول ها و... است که در مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در بدن و پوست، بسیار موثر عمل می کنند و از ایجاد چین و چروک و تخریب پوست و بروز نشانه های پیری جلوگیری خواهند کرد. این آنتی اکسیدان ها، همچنین موجب دفع سموم و ناخالصی ها از بدن خواهند شد که در زیبا و درخشان شدن پوست، بسیار اهمیت دارد. ضمن اینکه ریواس دارای مواد مغذی و مورد نیاز برای سلامت و تغذیه رسانی به پوست هم می باشد که می تواند آن را به یک منبع عالی غذای پوست تبدیل نماید.
- افزایش کلاژن سازی در بدن
   کلاژن پروتئینی است که در بافت های گوناگون بدن وجود دارد و در پوست هم یافت می شود که موجب محکم و سفت شدن ان خواهد شد و خاصیت الاستیسیته و کش سانی پوست را تقویت می کند و از شلی و افتادگی آن جلوگیری می نماید. این خاصیت ریواس در تحریک کلاژن سازی در بدن، ناشی از وجود مقدار زیادی ویتامین C در آن است که موجب مزه ترش ریواس هم می شود. زمانی که کلاژن سازی در پوست بیشتر شود، چین و چروک، افتادگی و شل شدن پوست و همچنین لکه های سن و نقاط تیره در پوست کاهش خواهد یافت.
- کاهش آسیب ناشی از اشعه ماورای بنفش
   
اشعه ماوراء بنفش موجب ایجاد آسیب اکسیداتیو در سلول های پوست، بروز نشانه های پیری و حتی ابتلا به سرطان پوست در بدن می شود. ریواس با داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند ویتامین A، C و پلی فنول ها و فیتونوترینت ها که ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، از این آسیب اکسیداتیو و تاثیر تابش اشعه ماوراء بنفش در پوست، جلوگیری می کند. ضمن اینکه ویتامین C، روشن کننده و سفید کننده طبیعی محسوب خواهد شد و با مصرف آن، تیرگی و مات شدگی پوست کاهش پیدا کرده و درخشش و شفافیت خاصی در پوست ایجاد می گردد.
- کمک به کاهش و درمان آکنه
   آکنه، بیماری بسیار شایعی در جهان است که به دلیل افزایش تولید چربی در پوست و بسته شدن منافذ پوست ایجاد می شود. با خاصیت های آنتی اکسیدانی و سم زدایی که از ریواس گفته شد، بدیهی است که در بهبود و کاهش آکنه هم موثر عمل کند. چون هر چه سموم کمتری در بدن وجود داشته باشد، پوست سالم تر و زیباتر خواهد بود و بروز جوش از پوست و مخصوصا صورت، بسیار کمتر خواهد شد. ریواس موجب کنترل چربی تولید شده در پوست شده و از این طریق هم به کاهش جوش و آکنه کمک می کند.

خواص ریواس برای پوستReviewed by آرایشگاه on May 16Rating: 3.0خواص ریواس برای پوستریواس سبزی خوشمزه و پرخاصیتی است که دارای خواص بسیاری برای سلامتی پوست صورت است. در این مقاله خواص این سبزی را بررسی می کنیم.

ریواس سبزی خوشمزه و پرخاصیتی است که دارای خواص بسیاری برای سلامتی پوست صورت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *