فواید ریواس برای پوست و مو
خواص ریواس برای پوست
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸
درمان ترک پا
بهترین روش برای از بین بردن ترک پا
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۸

مراقبت های مو برای نوجوانان

مراقبت مو

مراقبت های مو برای نوجوانان

مراقبت های مو برای نوجوانان

   افراد با وارد شدن به سن نوجوانی و سپس جوانی باید روش ها و روندهای روزانه مراقب از مو را انجام دهند تا در سنین میانسالی موهایی زیبا و پرپشت داشته باشند.  رسیدگی به موها باید از همان سنین نوجوانی شروع شود تا موها و فولیکول آن ها قوی و محکم بمانند تا در ایام پیری موهایی زیبا و پرپشت داشته باشید. رسیدگی به موها برای تمام انواع مو الزامی است و اینکه تصور کنید موهای من مشکلی ندارد و نیاز به مراقبت خاصی ندارد کاملاً اشتباه است. شما با هر نوع مویی که دارید باید از نوجوانی روند مراقبتی مناسبی برای آن انتخاب کنید. در ادامه روند مراقبت از موهای نوجوانان را به شما آموزش می دهیم.
نکات مراقبت از مو خشک
   زمانی که موهای خشک را لمس می کنید به نظر می رسد موها شکننده و یا ترد باشند. مهم ترین علت خشکی موها ژنتیک است. البته غدد چربی غیر فعال نیز می تواند موهای شما را خشک کند. اگر خشکی موهای شما ناشی از خشکی پوست است، بهتر است برای شستن موهای خود زمان کمتری در هر هفته اختصاص دهید (هر دو یا سه روز یکبار). همچنین، توجه به نوع شامپو و نرم کننده مناسب برای اطمینان از اینکه پوست سر شما روغن ضروری خود را دریافت می کند یا نه بسیار مهم است. مطمئن و مراقب باشید که از موی خود در برابر گرما و مواد شیمیایی محافظت لازم را به عمل اورید به خصوص اگر موهای شما بسیار خشک هستند به این نکته باید دقت بیشتری بکنید. 
   اگر چه اتو مو الکتریکی و دستگاه فرمو بسیار پرطرفدار هستند، اما می توانند آسیب های جدی به مو وارد کنند. هنگامی که این وسایل را در حرارت بالا استفاده می کنید، به راحتی می توانند به مو آسیب بزنند. کاهش استفاده از این دستگاه ها (یا حداقل با استفاده از آن که کمتر داغ باشند) به حفظ موها و سالم نگه داشتن آن ها کمک می کند. اگر از میزان آسیب این دستگاه ها به موهای خود شک دارید بهتر است اینگونه تصور کنید که در طول روز دمایی بالا با پوست شما برخورد داشته باشد. قاعدتاً در این حالت چیزی از پوست باقی نمی ماند.  مواد شیمیایی خشن در رنگ مو دائمی و پایدار کننده ها می  توانند روغن ضروری و لازم برای سالم بودن موها را خالی کند.  در مورد اکسیدان ها نیز دقت لازم را در نظر داشته باشیدزیرا آنها می توانند موهای شما را شکننده تر کنند و موجب به پایان رسیدن عمر مفید موها شوند.
   در نهایت، فوق العاده مراقب آفتاب تابستان باشید. آفتاب و کلر هر دو می توانند موها را خشک کنند. ساده ترین راه حل پوشیدن کلاه و یا به سادگی آن که کمتر در معرض خورشید قرار گرفتن است (با این کار پوست شما نیز از شما متشکر خواهد بود). شما همچنین می توانید موهای خود را با پوشیدن یک کلاه شنا زمانی که به استخر می روید حفاظت کنید. اگر شما در یک استخر که دارای کلر زیاد است شنا می کنید، موهای خود را در آب تازه بدون کلر بعد از شنا بشوید. اگر شما اغلب شنا می کنید، با استفاده از یک شامپو طراحی شده برای حذف کلر از مو در حفظ سلامت آن ها کوشا باشید.
نکات مراقبت از موهای چرب
   افرادی که موهای چرب دارند اگر موهای خود را صبح بشویند، ممکن است در نزدیک شب نا امید شوند، زیرا به دلیل چربی موها اینگونه به نظر می رسد که باید مجدا آن ها را بشویید. موهای چرب در نتیجه یک پوست سر چرب است. مو و پوست سر خود را دو بار در هفته بشویید. شامپو روی سر خود را حداقل به مدت پنج دقیقه قبل از شستشو قرار دهید و بعد از آن موهای خود را بشویید. ترمیم کننده مو را به شکل مستقیم روی پوست سر خود نریزید بلکه این کار را باید در انتها شتشو انجام دهید. از اینکه بیش از حد موی خود را برس بکشید خودرداری کنید، زیرا با این کار موجب  بالا آمدن چربی زیزین پوست سر خواهید شد. از آرایشگر خود در آرایشگاه بخواهید آنچه که برای پوست و موی چرب لازم است را به شما معرفی کرده و روش های مناسب را در صورت نیاز آموزش دهد. از هر شامپوهایی که عبارت “درخشان” بر روی آن حک شده دوری کنید. زیرا این شامپوها تنها روغن بیشتری به پوست سر شما اضافه می کنند و موجب چربی بیشتر موها خواهند شد.
برخورد با موخوره
  اگر با دقت به انتهای موهای خود نگاه کنید ممکن است متوجه موخوره در پایین موها شوید. موخوره در واقع یک موی تکی است که در انتها به دو رشته تقسیم شده است. موخوره ممکن است به دلیل خشک کننده ها، حرارت مستقیم اتو و یا برس زدن بیش از حد ایجاد شود. شما می توانید با برس زدن کمتر، استفاده از حرارت کمتر بر روی موهای خود، به طور منظم با استفاده از تهویه و حفاظت از موهای خود  از آب و هوا بسیار گرم یا بسیار سرد از موخوره جلوگیری کنید. کوتاهی مو به طور منظم ایده خوبی برای رفع موخوره است. آنها کمک می کنند از شر موخوره خلاص شوید و موهای شما را از آسیب های بعدی محافظت خواهند کرد به طوری که یک موی سالم و شاداب داشته باشید.

مراقبت های مو برای نوجوانانReviewed by آرایشگاه on May 17Rating: 3.0مراقبت های مو برای نوجوانانمراقبت از موها روندی است که باید از همان سنین نوجوانی به صورت روزانه و مرتب انجام شود تا در میانسالی موهایی زیبا و جذاب داشته باشید. در این مقاله روش های مراقبت مو برای نوجوانان را آموزش می دهیم.

مراقبت از موها روندی است که باید از همان سنین نوجوانی به صورت روزانه و مرتب انجام شود تا در میانسالی موهایی زیبا و جذاب داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *