آموزش آرایش فرانسوی
آموزش آرایش فرانسوی
دی ۱, ۱۳۹۷
روانشناسی آرایشی
روانشناسی شخصیت با نوع آرایش
دی ۲, ۱۳۹۷

روش های داشتن ناخن های بلند و محکم

بهتری روش برای تقویت ناخن

روش های داشتن ناخن های بلند و محکم

روش های داشتن ناخن های بلند و محکم

   شکستن ناخن یکی از ناخوشایندترین اتفاق هایی است که ممکن است برای هر خانومی پیش آید و در مقابل داشتن ناخن ها بلند، یک شکل و محکم نه تنها باعث زیباتر شدن دست ها می شود بلکه اعتماد به نفس فوق العاده ای را هم به همراه دارد. ما در این قسمت از سه رخ چند نکته و توصیه کاربردی برای محکم و قوی کردن ناخن ها را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از این نکات می توانید ناخن های خود را محکم کنید.!
- استفاده روزانه از کرم دست و روغن کوتیکول
   استفاده از از کرم مرطوب کننده نه تنها موجب نرم و هیدراته شدن پوست دست ها می شود بلکه کمک می کند تا ناخن ها نیز هم هیدراته شوند و در نهایت ناخن های محکم تری داشته باشید. روغن کوتیکول هم یکی دیگر از نجات دهنده های ناخن است که رشد ناخن ها رت تقویت کرده و موجب می شود تا ناخن های محکم تری داشته باشید. توصیه دیگر این است که از بریدن لایه شاخی اطراف ناخن که معمولا در سالن های ناخن انجام می شود خودداری کنید. چرا که این لایه اولین خط دفاعی ناخن در برابر باکتری ها است! بهترین کار این است که ابتدا روی کوتیول ناخن روغن بزنید و بعد با استفاده از ابزار مخصوص، به آرامی کوتیکول ناخن را عقب بزنید.
- سوهان کشیدن ناخن به روش درست و اصولی
   آشنایی با روش درست سوهان کشیدن به ناخن ها لازم و ضروری است. جلو و عقب کشیدن سوهان روی ناخن یکی از روش های اشتباهی است که باعث ضعیف و شکننده شدن ناخن ها می شود. بیوتین یکی از بهترین مکمل ها برای قوی و محکم شدن ناخن ها است. اضافه کردن مکمل های بیوتین به رژیم غذایی مثل یک معجزه برای ناخن ها (و همچنین موها) عمل کرده و کمک می کند تا ناخن ها محکم تر شوند.
- از ضدعفونی کننده های دست حاوی الکل استفاده نکنید!
   مواد شیمیایی حاوی مقدار زیادی الکل دارای اثر ضدعفونی کننده هستند و باعث از بین رفتن میکروب ها از روی دست می شوند اما مشکلی که وجود دارد این است که الکل به شدت به ناخن ها آسیب وارد می کند و باعث ضعیف و شکننده شدن ناخن ها می شود. بنابراین توصیه می کنیم از ضدعفونی کننده هایی استفاده کنید که فاقد الکل (alcohol-free) هستند.
- شکل دادن به ناخن ها
   اگر ناخن های شما دائما در حال شکستن هستند بهتر است شکل ناخن ها را تغییر دهید! برخی از شکل های ناخن بیشتر در معرض شکستن قرار دارند و می توانید با تغییر شکل ناخن ها این مشکل را برطرف کنید. معمولا ناخن های بلندی که نوک نازک و تیز دارند بیشتر در معرض شکستن هستند و در عوض ناخن های کمی کوتاه تر با نوک گرد، مربعی و یا بیضی استحکام بیشتری دارند.
- محدود کردن استفاده از آب گرم
   آب گرم باعث از بین رفتن روغن های طبیعی روی ناخن شده و استفاده مداوم از آب گرم باعث می شود تا ناخن ها استحکام خود را از دست دهند و به تدریج ضعیف و شکننده شوند. بهتر است هنگام شستن ظرف، لباس، سرویس های بهداشتی و ... با پوشیدن دستکش مناسب هم از ناخن های خود مراقبت کنید و هم اینکه پوست دست جوان تر و سالم تری داشته باشید.
- ناخن ها را با دندان جدا نکنید!
   اگر هنوز هم مانند دوران کودکی تمایل دارید ناخن های خود را بجوید بهتر است که این کار را کنار بگذارید! این کار نه تنها باعث می شود شکل و ظاهر ناخن ها نازیبا شوند بلکه باعث ایجاد زخم، خونریزی و عفونت در اطراف ناخن ها خواهد شد و به تدریج ناخن ها را ضعیف می کند. علاوه بر این جویدن ناخن یک کار غیر بهداشتی و ناسالم است که ممکن است سلامت بدن را نیز تهدید کند.
- پوشیدن دستکش در زمستان
   آب و هوای سرد یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی ناخن ها هستند. ناخن ها از لایه های مختلفی تشکیل شده اند و نفوذ هوای سرد باعث شکننده شدن ناخنها می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در فصل های سرد سال دستکش بپوشید. با این کار ناخن های قوی تر و محکم تری خواهید داشت.

روش های داشتن ناخن های بلند و محکمReviewed by آرایشگاه on Dec 22Rating: 3.0روش های داشتن ناخن های بلند و محکمبرای داشتن ناخن های بلند و محکم می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید و انوع تقویت کننده ها را برای ناخن ها مصرف نمایید تا ناخن هایی قوی و محکم داشته باشید. در این مقاله روش های داشتن ناخن های بلند و محکم را به شما آموزش می دهیم.

برای داشتن ناخن های بلند و محکم می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید و انوع تقویت کننده ها را برای ناخن ها مصرف نمایید تا ناخن هایی قوی و محکم داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *