ماسک شیر خام
فواید شیر خام برای پوست صورت
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸
ماسک شیر خام
فواید شیر خام برای پوست صورت
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸

دلایل درد ریشه مو و روش هایی برای درمان آن

درد ریشه مو و درمان آن

دلایل درد ریشه مو و روش هایی برای درمان آن

دلایل درد ریشه مو و روش هایی برای درمان آن

   سلامت مو و پوست سر از عوامل مهمی هستند که در زیبایی نقش زیادی دارند. درد ریشه مو یکی از مشکلاتی است که ممکن است اکثر افراد آن را تجربه کرده باشند. عوامل زیادی می تواند در ایجاد این مشکل دخیل باشد. گاهاً درد ریشه مو به قدری است که از تحمل فرد خارج است. این اتفاق بیشتر در خانم ها دیده می شود. از مهم ترین عوامل ایجاد درد ریشه مو شامل: 
- افزایش سودای بدن و درد ریشه مو
   افزایش سودا در سر می تواند موجب ایجاد درد در ریشه مو و پوست سر شود. هر چه میزان درد بیشتر باشد به معنی این است که میزان سودا در سر هم بیشتر شده که معمولا فرد در این شرایط دچار یبوست نیز می شود. در این شرایط فرد باید از خوردن مواد غذایی سرد و سودا زا خودداری کند و بجای آن  مواد غذایی با طبع گرم مصرف کند.
- درماتیت
   درماتیت یک التهاب پوستی است  که علائم آن شامل بثورات خارش دار و تورمپوست است. علاوه بر این تاول و پوست پوسته شدن پوست سر هم می تواند موجب ایجاد این مشکل شود. این علائم می توانند در اثر استفاده از محصولات شوینده مو و محصولات مراقبت از مو و آلودگی یا آب باشد.
- عفونت و درد ریشه مو
   عفونت فولیکول مو می تواند در ریشه موها ایجاد درد کند. این عفونت می تواند باعث ایجاد درد و زخم شود. این مدل عفونت در کودکان بیشتر است و موجب ریزش مو نیز می شود.
- شپش و درد ریشه مو
   یکی از علل درد ریشه مو می تواند شپش باشد. شپش به مدت یک ماه می تواند بین موها زنده بماند و حتی رشد کنه. اگر هم برجستگی قرمزی در سر وجود داشت که باعث پوسته یا تراوش شد باید حتما به پزشک مراجعه کرد. شپش مسری است و تخم آن میتونه مدت زیادی روی سر زنده بماند.
- تسکین درد ریشه مو و پوست سر
   آسان ترین و ساده ترین راه استفاده از شامپوهای خاص برای خارش و التهاب و درد ریشه مو و پوست سر است. برخی داروهای مسکن هم می تواند موجب درمان این درد شود. همچنین ماساژ سر با روغن های طبیعی می تواند موجب کاهش درد ریشه مو و پوست سر شود.
- تسکین درد ریشه مو با روغن‌های طبیعی
   روغن رزماری و اسطوخودوس می تواند به بهبود التهاب پوست سر کمک کند. اما بهتر است اول مقداری از روغن را روی قسمتی از پوست سر امتحان کنید و اگر حساسیت نداشتید سپس آن را   به کل موها بزنید.
روش استفاده از روغن ها
   برای استفاده از این روغن ها یک لیوان آب گرم رو با نصف قاشق چای خوری از این روغن ها مخلوط کنید و سپس روی سر ماساژ دهید و بعد از گذشت 20 دقیقه موها را بشویید.
روش هایی برای تسکین درد ریشه مو
- اسپری کردن گلاب روی موها
- دود کرد اسپند در محیط
- هلیله سیاه و عسل
- ماسک حنا
- جوشانده پرسیاوشان
مواردی که می‌تواند درد ریشه موها را افزایش دهد:
- نوشیدن چای و قهوه
- خوردن گوشت گاو و گوساله
- سر کردن شال و روسری در طولانی مدت
- محکم بستن موها

دلایل درد ریشه مو و روش هایی برای درمان آنReviewed by آرایشگاه on May 2Rating: 2.5دلایل درد ریشه مو و روش هایی برای درمان آندرد ریشه مو یکی از مشکلات مو است که بسیاری از افراد با آن مواجه شده اند و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و روش های درمانی مختلفی دارد. در این مقاله دلایل درد ریشه مو و روش هایی برای درمان آن را بررسی می کنیم.

درد ریشه مو یکی از مشکلات مو است که بسیاری از افراد با آن مواجه شده اند و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و روش های درمانی مختلفی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *