درد ریشه مو و درمان آن
دلایل درد ریشه مو و روش هایی برای درمان آن
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸
آرایش مناسب چشمان قهوه ای
ترفندهای آرایشی برای چشم قهوه ای ها
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۸

فواید شیر خام برای پوست صورت

ماسک شیر خام

فواید شیر خام برای پوست صورت

فواید شیر خام برای پوست صورت

   شیر خام یکی از طبیعی ترین موادی است  که از گذشته  برای تزریق انواع ویتامین و پروتئین به پوست مورد استفاده قرار می گرفت و تا به امروز هم محبوبیت خود را در روتین مراقبت از پوست حفظ کرده است! شیر خام یک نرم کننده طبیعی برای پوست است و تاثیرات شاداب کننده و تسکین دهنده برای پوست دارد. استفاده از کمپرس شیر سرد و یا حمام با شیر یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن حساسیت پوستی و مرطوب کردن پوست است. استفاده از شیر خام بر روی پوست صورت هم کمک می کند تا سلول های مرده از روی پوست پاک شده و به تدریج پوستی شفاف تر و شاداب تر خواهید داشت.
   شیر خام یک منبع عالی از انواع ویتامین ها مثل ویتامین A ،D ،B6 ،D ،B12، بیوتین، پروتئین، فسفر، اسید لاکتیک، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سلنیوم است که هر کدام از این ویتامین ها و مواد معدنی تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست دارند و استفاده مداوم و روزانه از آن بر روی پوست کمک می کند تا شادابی، طراوت، جوانی و شفافیت پوست برای مدت طولانی تری حفظ شود و پوست بهتری خواهید داشت! در ادامه مزایای شیر خام برای پوست صورت را به شما معرفی می کنیم:
- پاک کننده طبیعی پوست
   شیر خام یک پاک کننده طبیعی و عالی برای پوست می باشد. این ماده طبیعی قادر است آلودگی ها و گرد و غباری که در منافذ پوست جمع شده اند را از بین ببرد و مانع از مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد آکنه، جوش های سر سیاه یا سر سفید شود. برای استفاده از شیر خام برای تمیز کردن پوست صورت ابتدا باید پوست خود را با روش معمولی و همیشگی تمیز کنید و سپس مقداری شیر خام را با توپ پنبه ای و با حرکات ملایم روی پوست صورت بمالید. 
- درمان پوست خشک 
   اگر پوست خشکی دارید و از ایجاد حالت پوسته پوسته خسته شده اید پیشنهاد ما به شما این است این درمان خانگی با شیر خام راحتما امتحان کنید: یک توپ پنبه ای را در شیر خام سرد خیس کرده و به تمام قسمتهای صورت بمالید. اجازه دهید شیر خام به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد پوست را بشویید. با تکرار این روش پوست صورت در طول روز نرم و مرطوب باقی مانده و خشکی پوست هم به تدریج از بین خواهد رفت.
- روشن شدن رنگ پوست
   می توانید تیرگی ها و لکه های پوستی را به طور طبیعی با شیر خام از بین ببرید و پوستی روشن تر و زیباتر داشته باشید. شیر خام حاوی مقادیر زیادی از اسید لاکتیک است که می تواند سلول های مرده پوست را از بین برده و موجب روشن تر شدن رنگ پوست شود. برای این منظور لازم است مقداری شیر خام را با استفاده از توپ پنبه ای روی پوست صورت یا قسمت هایی که دچار تیرگی و لکه شده است، بزنید. این روش را 3 بار در هفته استفاده کنید تا این مشکل به تدریج برطرف شود.
- تسکین دادن به پوست آفتاب سوخته
   شیر خام حاوی نوعی پروتئین است که در تسکین و التیام پوست آفتاب سوخته بسیار موثر است. شیر می تواند پوست را خنک کند و احساس سوزش در پوست را آرام می کند. برای تکسین پوست آفتاب سوخته باید مقداری شیر خنک را با توپ پنبه ای روی قسمتی از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده قرار دهید و بعد پوست را به طور طبیعی شست و شو دهید.
- افزایش درخشندگی پوست
   شیر خام تاثیر زیادی در درمان لکه های تیره و زخم های ناشی از جوش و آکنه داشته باشد. علاوه بر این می توان با استفاده از این دستور خانگی یک ماسک طبیعی برای افزایش درخشش و شفافیت پوست نیز تهیه کنید. مقداری شیر خام را در یک کاسه ریخته و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. مقداری آرد نخود به این مواد اضافه نمایید تا حالت خمیری پیدا کنند. این ماسک را بر روی پوست صورت به طور یکنواخت پخش کنید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس پوست را بشویید. استفاده مرتب از این ماسک می تواند پوست را تا 3 درجه روشن تر و شفاف تر سازد.

فواید شیر خام برای پوست صورتReviewed by آرایشگاه on May 2Rating: 3.0فواید شیر خام برای پوست صورتشیر خام یکی از مغذی ترین مواد برای پوست صورت است زیرا حاوی مقداری زیادی ویتامین بوده و می تواند پوست صورت را بازسازی و تقویت کند. در این مقاله فواید شیر خانم برای پوست صورت را به شما معرفی می کنیم.

شیر خام یکی از مغذی ترین مواد برای پوست صورت است زیرا حاوی مقداری زیادی ویتامین بوده و می تواند پوست صورت را بازسازی و تقویت کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *