آرایش و زیبایی
افزایش زیبایی و جذابیت بدون آرایش کردن
اسفند ۱۱, ۱۳۹۷
سایه چشم عروس
سایه چشم طلایی مخصوص عروس‌
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷

درمان جوش سرسیاه با روغن درخت چای

درمان جوش سرسیاه

درمان جوش سرسیاه با روغن درخت چای

درمان جوش سرسیاه با روغن درخت چای

   جوش سرسیاه نوعی جوش غیر التهابی روی پوست است که به دلایل مختلفی بر روی پوست ایجاد می‌ شود، دلایلی همچون: چرب بودن پوست و بسته شدن منافذ آن که باعث تجمع چربی زیر پوست می شود یا استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و همچنین پاک نکردن آرایش در شب. همچنین استفاده از ژل و روغن برای مو که در اثر تماس موها با پیشانی ممکن است در این ناحیه ایجاد جوش کند نیز از عوامل به وجود آمدن جوش سرسیاه هستند. برای درمان جوش های سرسیاه روش ها و محصولات بسیار زیادی وجود دارد که توصیه ما استفاده از محصولات گیاهی و خانگی است زیرا هیچگونه عوارضی برای پوست ندارند.
   اولین راه درمان این عارضه استفاده از لایه بردار است.کرم‌ های لایه‌ بردار زیادی در بازار وجود دارند که می‌ توانید با مشورت یک پزشک متخصص، نوع مناسب آن‌ را انتخاب و استفاده کنید. نکته‌ مهم در درمان جوش سرسیاه این است که هرگز نباید آن‌ ها را دستکاری کنید. اگر استفاده از کرم‌ های لایه بردار نتیجه‌ بخش نبود، روش بعدی تخلیه‌ فیزیکی است که البته به معنی نیشگون گرفتن، له کردن و فشار دادن آن‌ ها نیست. اینکار باید توسط پزشک و با استفاده از ابزار مناسبی که کمترین آسیب را به پوست می‌ رساند، انجام شود. روغن درخت چای با خاصیت ضدعفونی کننده‌ ای که دارد، برای از بین بردن هر دو نوع جوش سرسیاه و عفونی مناسب است. این روغن کاملاً گباهی است و هیچ گونه عوارضی برای پوست ندارد. از این روغن به سه روش می توان برای درمان جوش های سرسیاه استفاده کرد:
1. ماسک صورت
   3 تا 4 قطره روغن درخت چای را با مقداری خاک رس مخلوط کرده و اگر سفت شد، می‌ توانید کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آید. این مخلوط را روی تمام صورت بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس با آب شسته و خشک کنید.
   چند قطره روغن درخت چای را با مقدار مساوی روغن جوجوبا مخلوط کرده و آن را روی بخش‌ هایی از صورت که دارای جوش سرسیاه هستند، بمالید. این ماسک را بعد از 15 دقیقه شسته و خشک کنید. 
2. استفاده در موقع شستشو یا مرطوب کردن صورت
   هنگامی که به صورت خود مرطوب کننده می زنید، 2 تا 6 قطره از این روغن را با کرم خود مخلوط کرده و به صورت خود بمالید تا جوش‌ های سرسیاه صورت را برطرف کند. همچنین هنگام شستن صورت خود، می‌ توانید این روغن را به شوینده پوست اضافه کنید و با آن صورت خود را بشویید. فقط دقت کنید که این روغن در چشمان شما فرو نرود و بیشتر از 6 قطره هم لازم نیست استفاده کنید.
3. اسکراب خانگی
   با استفاده از چند قطره روغن درخت چای، چند قطره روغن زیتون و مقداری شکر، به راحتی می توان یکی از بهترین اسکراب‌ های خانگی را بسازید. در صورت تمایل می‌ توانید مقداری عسل هم به آن اضافه نمایید. این ماسک را روی پوست خود بمالید و در همه جا و مخصوصا بخش‌ هایی که دارای جوش سرسیاه است، ماساژ دهید. لایه‌ برداری و استفاده از اسکراب، یکی از راه‌ های برطرف کردن جوش سرسیاه است.

درمان جوش سرسیاه با روغن درخت چایReviewed by آرایشگاه on Mar 2Rating: 3.0درمان جوش سرسیاه با روغن درخت چایبرای درمان جوش های سرسیاه می توان از روغن درخت چای به سه صورت استفاده نمود که هیچگونه عوارضی برای پوست ندارد. در این مقاله نحوه درمان جوش سرسیاه با روغن درخت چای را به شما آموزش می دهیم.

برای درمان جوش های سرسیاه می توان از روغن درخت چای به سه صورت استفاده نمود که هیچگونه عوارضی برای پوست ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *