سلامت مو
پنج دلیل بروز شوره سر
مهر ۱۰, ۱۴۰۱
پوست
تسکین خارش پوست
مهر ۱۵, ۱۴۰۱

چند دلیل برای کمتر شستن موها

زیبایی

کمتر شستن موها

چند دلیل برای کمتر شستن موها:

اگر موها را کمتر بشویید:

پوست سر برای اینکه عملکرد درستی داشته باشد به استراحت نیز احتیاج دارد، بنابراین هر روز شستن موها درست نیست. مصرف 2 تا 3 روز یک بار از شامپو بهتر است.

امروز مصرف شامپوهای خشک طرفدار بیشتری پیدا کرده و کمتر خانم ها هر روز اقدام به شستشوی موها می کنند.

البته آرایشگرها  همیشه از لزوم کمتر استفاده کردن شامپوها می گویند. اغلب آرایشگرها شستن هر روز موها با شامپو را آسیب رسان می دانند. پوست سر احتیاج به فرصت دارد تا به تعادل برسد. سعی کنید هر 3 روز یک بار به موها شامپو بزنید و حتی نگران چرب شدن موها نیز نباشید.

اما پس از اینکه کمتر موها را بشویید چه اتفاقاتی برای موها می افتد:

خلاصی از خشکی موها:

پوست سر طبیعتا مقداری چربی تولید می کند و خود می تواند آبرسانی پوست را انجام دهد. اما اگر هر روز موها و کف سر را بشویید این چربی طبیعی از بین می رود. این چربی در واقع ماسک و محافظ موهاست و لازم است که لایه ای از آن بر روی موها باقی بماند. سبومی که پوست سر تولید می کند خیلی بیشتر از محصولات مراقبت از مو به درخشندگی و صافی موها کمک می کند.

موها براق و درخشان می شوند:

اگر کف سرتان چرب است ناراحت نباشید چرا که در این صورت موهایتان هرگز کدر نمی شوند و سبوم کف سر درخشان و شفاف به نظر می رسند. می توانید با برسی دندانه درشت این چربی را از ریشه به ساقه و نوک موها برسانید.

فر موها زیباتر می شود:

معمولا موهای فر خشک هستند، با کمتر شستن موها سبوم روی موهای فر پخش شده و ظاهر خشن موها از بین می رود. کف سر و موها را ماساژ دهید تا روغن کف سر به روی موها پخش شود و فر موها نرم و خوش حالت شوند.

افزایش طول عمر رنگ مو:

شستن هر روز موها رنگ مو را خیلی زود از بین میبرد. بیشتر شستن موها سبب کدر شدن و سریعتر ازبین رفتن رنگ مو خواهد شد. بنابراین کمتر باید موها را پس از رنگ کردنشان بشویید.

این ربطی به مصرف شامپو ندارد، در حقیقت آب است که رنگ مو را از بین میبرد. پس چند روز اولی که موها را رنگ کردید آن ها شستشو ندهید. برای شستن موها نیز از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید. بهترین دما برای شستشوی موها ولرم رو به خنک است. آب داغ کوتیکول ها را باز می کند و سریعتر رنگ مو را از بین میبرد.

افزایش ماندگاری آرایش مو:

بین زمان آرایش موهایتان تا شامپو زدن فاصله بیاندازید، در این حالت موها کمتر از حالت آرایش خود خارج می شوند. هنگام استفاده از محصولات آرایشی مو از روغن استفاده نکنید و آرایش را در حداقل ترین حالت ممکن انجام دهید. روز بعد مقداری شامپوی خشک به ریشه موها بزنید تا روغن تولید شده روی پوست سر را بگیرد. اینکار را چند روز تکرار کنید و روز آخر پیش از شامپو زدن موها را دم اسبی ببندید و دوباره حالت بدهید.

چند دلیل برای کمتر شستن موهاReviewed by Arayesh on Oct 2Rating: 3.0چند دلیل برای کمتر شستن موهاچند دلیل برای کمتر شستن موها. پوست سر برای اینکه عملکرد درستی داشته باشد به استراحت نیز احتیاج دارد. چربی پوست به مراقبت از مو کمک می کند.

چند دلیل برای کمتر شستن موها. پوست سر برای اینکه عملکرد درستی داشته باشد به استراحت نیز احتیاج دارد. چربی پوست به مراقبت از مو کمک می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *