سشوار چرخشی
فواید سشوار برس دار
خرداد ۲, ۱۴۰۱
سلامت مو
پنج دلیل بروز شوره سر
مهر ۱۰, ۱۴۰۱

رفع آکنه و جوش با روغن کنجد

پوست

رفع آکنه و جوش

رفع آکنه و جوش با روغن کنجد:

درمان آکنه با روغن کنجد و آب:

برای درمان آکنه خیلی ها روش های متفاوت را دنبال می کنند و در اغلب موارد نیز به نتیجه مطلوب نمی رسند و وقتی پای روغن کنجد به میان می آید شرایط تغییر می کند، چرا که روغن کنجد یک درمانگر فوق العاده خانگی برای رفع آکنه است. آکنه مشکلی است که خیلی از افراد از وجود آن بر روی پوستشان در عذاب هستند چرا که این پدیده زیبایی پوست را از بین می برد. محصولات آرایشی بسیاری در بازار عرضه می شوند برای درمان آکنه، چه داروهای صنعتی و چه داروهایی که بدون نسخه پزشک عرضه می شوند. در این میان خیلی از پاک‌ کننده‌ها و کرم‌ها ضمن اینکه مشکل را رفع نمی کنند باعث تشدید آن نیز می شوند. پس بهتر است اینبار روشی بدون عوارض را امتحان کنیم. روغن کنجد یکی از راه حل های طبیعی و بدون عوارض است که برای رفع مشکل آکنه توصیه می کنیم. ضمن اینکه این روغن ارزان تر از محصولات شیمیایی است اما تاثیرگذاری فوق العاده ای دارد.

با مصرف روغن کنجد بر روی پوست می توانید بدنتان را از چربی اضافی پاک کنید.

ابتدا صورت را با آب گرم شسته و بعد روغن کنجد را مثل مرطوب ‌کننده استعمال کنید. برخلاف سایر روغن ها، روغن کنجد پس از استعمال هیچ چربی بر پوست باقی نمی گذارد. این روغن هم رطوبت پوست را بیشتر می کند و هم آکنه را از بین میبرد، بنابراین انتخابی عالی برای رفع این مشکل خواهد بود.

ماسک ضد جوش روغن کنجد:

بسیاری از گیاه پزشک ها زردچوبه را به عنوان دارویی قوی برای رفع آکنه معرفی می کنند. اما می توان از زردچوبه و روغن کنجد نیز ترکیبی عالی برای رفع این مشکل تهیه کرد. می توانید با روغن کنجد و زردچوبه ماسکی بسیار قوی و تاثیرگذار تهیه کنید و خیلی سریعتر بهبود پوست و از بین رفتن آکنه ها را ببینید:

ماسک روغن کنجد و زردچوبه:

8 قاشق زردچوبه و 5 قاشق روغن کنجد را با هم ترکیب نمایید. زردچوبه و روغن کنجد را در یک ظرف ریخته و خوب ترکیب کنید تا خمیر صاف، کرمی و یکدستی بدست آید. حالا این خمیر را بر روی نواحی از پوست که دارای آکنه است بمالید. این ماسک را برای 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید. سپس از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

مرطوب کننده و آبرسان پوست:

از خواص و فواید روغن کنجد برای درمان های شب نیز می توان بهره برد. فقط کافیست با ترکیب این روغن و سرکه و ماسکی عالی تهیه کنید. در واقع با این ماسک پوست خود را زیبا و جوان خواهید کرد. چرا که سرکه سلول های مرده را از بین میبرد و پوست را روشن می کند و روغن کنجد پوست را هیدراته و مرطوب می کند. در ضمن استفاده از روغن کنجد پوست را در برابر اشعه‌ی UV مقاوم می کند. این روغن هم آسیب های اشعه ها را دفع می کند و هم روند پیری را کند خواهد کرد. استفاده از این ماسک بیشتر به کسانی که در مناطق آلوده و پر دود زندگی و یا کار می کنند توصیه می کنیم.

رفع آکنه و جوش با روغن کنجدReviewed by Arayesh on May 25Rating: 3.0رفع آکنه و جوش با روغن کنجدرفع آکنه و جوش با روغن کنجد. این پدیده زیبایی پوست را از بین می برد. محصولات آرایشی بسیاری در بازار عرضه می شوند برای درمان آکنه مثل پاک کننده و کرم ها.

رفع آکنه و جوش با روغن کنجد . این پدیده زیبایی پوست را از بین می برد. محصولات آرایشی بسیاری در بازار عرضه می شوند برای درمان آکنه مثل پاک کننده و کرم ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *