ماسک سفید کننده پوست (قسمت ۱)
مهر ۲۰, ۱۴۰۱
مراقبت ناخن
درمان خانگی فرورفتگی ناخن
آبان ۵, ۱۴۰۱

چند راه برای رفع شکنندگی مو

مراقبت مو

شکنندگی مو

چند راه برای رفع شکنندگی مو:

چرا مو شکننده می شود:

موی شکننده بسیار ضمخت است و خیلی راحت می شکند. معمولا کسانی که موهای شکننده دارند خیلی سخت می توانند به آن حالت بدهند. البته در بروز این مشکل نیز بی تقصیر نیستند چرا که به صورت بی رویه از لوازمی همچون سشوار و بابلیس برای حالت دادن به موها استفاده کرده اند. گرمای اتو و بابلیس سبب آسیب رسیدن به ساقه و سطح موها خواهد شد و استفاده همزمان این لوازم فرم دهنده در کنار سشوار به موها گرمایی چند برابر را القا می کند که بسیار موها را آسیب دیده و شکننده خواهد کرد. در ضمن هنگام سشوار کشیدن نیز توصیه می شود که حتما آن را در فاصله 15 سانتی متری از موها و به صورت چرخشی نگهدارید و در ضمن حداقل درجه گرما را برای سشوار کشیدن موها تنظیم کنید.

ترمیم موهای شکننده:

تغییر در عادات غذایی:

ممکن است تعجب کنید اما با داشتن یک برنامه غذایی تشکیل شده از تمام مواد غذایی همچون میوه ها، سبزیجات و حبوبات می توانید سلامت و زیبایی موهای خود را تضمیم کنید و تا حد زیادی از آن ها در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنید. بیوتین، ویتامین های A و C و آهن موجود در غذاها، بخصوص سبزیجات و میوه ها به حفظ زیبایی و سلامت موهایتان کمک می کنند.

محافظت در برابر آفتاب:

آفتاب بیش از حد منجر به شکننده شدن موهای شما خواهد شد. رنگ های روشن تر همچون خاکستری و بلوند بیشتر در معرض این آسیب ها قرار دارد. بهتر است که برای محافظت از موها در روزهای آفتابی از کلاه استفاده کنید.

محصولاتی را که زیاد روی سر باقی می مانند را استفاده نکنید:

این محصولات سبب خشکی و شکنندگی موها خواهند شد. علاوه بر آن ها برسی که پس از استفاده از این محصولات به موها می کشید بیشتر آن ها را آسیب پذیرتر می کند.

سعی کنید موهای خود را کمتر رنگ کنید و اصلا آن ها را روشن نکنید چراکه آسیب های جبران ناپذیری به موها خواهند زد. هنگامی که موهایتان آسیب دیده تا زمان رفع شکنندگی موهایتان به آن ها استراحت دهید و از دکلره کردن آن ها بپرهیزید.

خشکی مو را از بین ببریم:

پس از استحمام موها را با روغن مرطوب کنید. پژوهشگران معتقدند که استفاده از روغن می تواند خشکی مو را از بین ببرد.

روش استفاده از روغن ها همچون حالت دهنده ها است یعنی پیش از استفاده از روغن موها را داخل کلاه حوله ای بپیچید تا خشک شود. بعد از استفاده از حالت دهنده مقداری روغن به موها بزنید تا مرطوب شود.

عوارض رنگ مو:

اگر از رنگ های کم رنگ، همچون رنگ پری دریایی برای روشن کردن و یا رفع کبودی موها استفاده می کنید باید بدانید که این رنگ ها بخصوص اگر در خانه مصرف شوند ماندگاری بیشتری روی موها خواهند داشت. رنگ شیمیایی رطوبت موها را می گیرد و پس از مدتی شما اثری از موهای نرم و لطیف خود نخواهید دید.

چند راه برای رفع شکنندگی موReviewed by Arayesh on Oct 22Rating: 3.0چند راه برای رفع شکنندگی موچند راه برای رفع شکنندگی مو. موی شکننده بسیار ضمخت است و خیلی راحت می شکند. معمولا کسانی که موهای شکننده دارند خیلی سخت می توانند به آن حالت بدهند.

چند راه برای رفع شکنندگی مو. موی شکننده بسیار نازک است و خیلی راحت می‌شکند. معمولا کسانی که موهای شکننده دارند خیلی سخت می‌توانند به آن حالت بدهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *