مراقبت از پوست چرب
روش های مراقبت از پوست چرب
خرداد ۲, ۱۳۹۷
نکات استفاده از ریمل
آیا ریمل باعث ریزش مژه میشود؟
خرداد ۲, ۱۳۹۷

زیبایی در ماه رمضان

بهترین راه های زیبایی در ماه رمضان

زیبایی در ماه رمضان

زیبایی در ماه رمضان

             مراقبت از پوست و داشتن پوست زیبا و شاداب با مصرف مواد غذایی رابطه مستقیم دارد به همین منظور در زمان روزه داری به طبع این موارد دچار اختلال می شوند   چرا که هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است ولی روزه داری باعث می‌شود بیشتر افراد فکر کنند پوستشان به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی مهم، تیره به نظر می‌رسد.اما جای نگرانی نیست زیرا با مصرف مواد مغذی ضروری در وعده افطار و سحری، می‌توانید از درخشندگی و زیبایی پوست خود لذت ببرید.

  • سعی کنید در ماه رمضان میوه های آب دار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

  • سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و کم نمک استفاده کنید.

  • خوردن ۸ تا ۱۲ لیوان آب از افطار تا هنگام سحر سبب می شود تا شما در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید.

  •  بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.

  •   برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سویس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز کنید.

  •  خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود.

  • برای اینکه در طول روز کمتر تشنه شوید بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از کربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماکارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنید. این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود.

  • بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید و از خوردن غذا و شیرینی جات فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.

  • بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده کنید.

  • ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.

  • سعی کنید وعده های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.

  •  برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

  •  برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.

  •  وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

بنابراین طبق نظر کارشناسان در آرایشگاه اگر به دنبال مراقبت از پوست خود در طول ماه مبارک رمضان هستید، مواد غذایی سالم انتخاب کنید.

زیبایی در ماه رمضانReviewed by سه رخ on May 23Rating: 3.0زیبایی در ماه رمضانمراقبت از پوست و داشتن پوست زیبا و شاداب با مصرف مواد غذایی رابطه مستقیم دارد به همین منظور در زمان روزه داری به طبع این موارد دچار اختلال می شوند   چرا که هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است

مراقبت از پوست و داشتن پوست زیبا و شاداب با مصرف مواد غذایی رابطه مستقیم دارد به همین منظور در زمان روزه داری به طبع این موارد دچار اختلال می شوند   چرا که هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *